GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kosthold og trening

Hva i all verden skal vi spise? Et sunt og vanlig kosthold er som regel godt nok, men hva er egentlig det? Her kan dere diskutere kosthold og graviditet. Hvis du har en god oppskrift, så er det fint om du også legger den i kokeboka vår.Her kan dere også diskutere oppturer og nedturer på vekten, hvor mye dere trener og hva dere selv synes er sundt og bra. Dere kan gi hverandre gode tips, men som alltid ellers: Det er ikke nødvendig å kritisere andre for hva de gjør. Man skal aldri slanke seg når man er gravid, men det går an å spise sundt slik at man unngår å gå opp mer enn 20 kilo, som faktisk er innenfor normalen i et svangerskap.
Vennlig hilsen jordmor Siri
hjelp!!! jeg har ikke begynt på folat/folinsyre er det forsent??
09:34 8.08.2007
jeg fikk nettopp se det her at man bør ta det!! fikk ikke vite noe av legen ang folinsyre/folat da jeg var der!! jeg er inne i 7 uke. jeg tar omega 3 men det har jeg så å si tatt jamt i noen mnd... har nettopp fått vite at vi skal ha en liten en.. jeg trenger den hjelp jeg kan få..litt nærvøs men det er jo dette vi ønsket!!:P gleder seg egentlig masse!!
Rucin
Sv: hjelp!!! jeg har ikke begynt på folat/folinsyre er det forsent??
15:11 9.08.2007
ikke ta det så tungt Rucin. ;)

Begyn med folat, men jeg håper du ikke får skremselssyner fordi du ikke har tatt det før. Det er så mye man skal og ikke skal når man er gravid...

Kos deg med Rucinen i magen og prøv å være minst mulig bekymret :)

Det går som oftest bra. Lykke til :)
cheers
Sv: hjelp!!! jeg har ikke begynt på folat/folinsyre er det forsent??
11:37 10.02.2008
Vel, vel... Til alle dere som ikke har tatt folat!
Jeg spiste folat i ca 5 dager i min forrige graviditet. Jeg ble rett og slett dårlig av den og sluttet. Det fungerte helt fint for meg uten, og jenta vår er "friskets i klassen". (Hun er nå 5 år ;) )
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------