Blir du skuffet og lei deg over ting du vanligvis ville ha taklet greit? Blir du rørt over tilsynelatende høyst hverdagslige ting? Får du opp masse triste tanker om ting som ligger langt tilbake i tid? Fylles øynene av tårer fordi din mor ringer for å høre om du har det greit? Du er ikke alene! I vår nye debatt kan dere diskutere alle de vanskelige humørsvingningene, blåse ut frustrasjoner, søke trøst og støtte, flire av hverandres pussigheter eller rett og slett få bekreftelse på at du ikke er den eneste som er proppfull av uberegnelige hormoner.
Noen som har vært hos psykolog?
20:33 10.08.2007
Hei!
Har bestilt time hos legen nå, behøver en henvisning til psykolog... men har jo aldri vært i nærheten av å ha det behovet.. ikke før nå.. noen som kan fortelle meg litt?
Anonym
Sv: Noen som har vært hos psykolog?
22:48 10.08.2007
Jeg er kjempesjenert, og hadde store problemer med å sitte sånn rett foran en fremmed person og prate.... Men det går bedre etterhvert. Og når jeg klarer det, så burde det være mulig for alle....! : ) Etter legetimen fikk jeg med meg et skjema hjem, som jeg måtte fylle ut og sende psykologen. Måtte skrive litt om hva som plaget meg mest, hvor lenge jeg hadde hatt problemet osv. Syntes det var veldig slitsomt å fylle ut... Men det er bare å gjøre det raskt, og få sendt det av gårde! Jeg skrev veldig kort. Når jeg var hos psykologen fikk jeg med meg nye skjemaer som skulle krysses av. Vet ikke om det er standard, eller om det var for at jeg hadde så problemer med å prate om ting.... De første månedene syntes jeg bare det var slitsomt og meningsløst med disse timene. Men så ble jeg presset litt, og etterhvert klarte jeg å prate litt mer avslappet, uten å tenke så mye over hvordan jeg skulle si ting. Og uten å føle meg så utrolig teit.... I ettertid har jeg nok også blitt litt mer avslappet i forhold til dette når jeg prater med andre mennesker. Håper det fortsetter! Har vært lang sommerferie nå... og jeg både gleder meg og gruer meg til å starte opp igjen. Men jeg er ikke i tvil om at det er bra for meg! Håper du får en bra psykolog, og at kemien mellom dere stemmer! Lykke til: ) Veldig bra at du velger å søke hjelp!!!
Anonym
Sv: Noen som har vært hos psykolog?
17:44 14.08.2007
Tusen takk for svar! Var hos legen i dag, fikk henvisning til psykolog. Fikk ikke med noe skjema, men hun fylte ut e rekvisisjon der det stod kort hva som plager meg. Jeg har selv ringt og bestilt time hos psykolog som en får refusjon fra trygdekontoret... det er jo greit. Fikk time allerede til første konsultasjon om bare noen dager! Tar rundt to timer visst.... gruer meg!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem