GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Godord til mor

Her kan du skrive en liten hyllest til akkurat din mor, og så sende henne linken etterpå hvis du har lyst til å dele den med henne også:-)
Man kan aldri få nok ros!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Åpner med et spm: Når kan man begynne å gi babyen av samme middag som man spiser selv?
12:33 14.08.2007
Hun er 7 mnd, og spiser tre faste måltider pluss masse pupp. Men hun er ikke så glad i klumper osv enda. Og nye smaker er litt rare i starten.
Og tenner har hun ikke. Hva mener dere?
Ellie *Fikk tulle 06.01.07*
Sv: Åpner med et spm: Når kan man begynne å gi babyen av samme middag som man spiser selv?
12:46 14.08.2007
Jeg har hørt rundt 1 år om de har nok tenner da... Men jeg ville jo tro man burde vøre forsiktig med salt da også og kanskje ta ut litt usaltet mat til den lille?

Vår fikk plutselig 4 tenner da han var 9 mnd, så de kan komme kjap altså! :)
meg & lille vampyr
Sv: Åpner med et spm: Når kan man begynne å gi babyen av samme middag som man spiser selv?
12:55 14.08.2007
Dukken er snart året og får samme mat som oss, mn gjerne med noen små justeringer. (mindre krydderier, salt etc) Også kjører jeg det med stavmikseren:)
dukkemamma
12:56 14.08.2007
Mhm. Men man kan kanskje bare mose ting og gi de før de får tenner også? Altså ukrydret mat og slikt da.
Dersom vi f eks har laksefileter med kokte grønnsaker og potet til.
Kan jeg ikke bare mose kokte grønnsaker, potet og litt laks og gi da?
Sånn ganske snart nå?
16:35 14.08.2007
jo det kan du.
ღSjigaღ
12:55 14.08.2007
Vi var hos helsesøster i dag, og spurte om akkurat det samme. Snuppa vår er 9 mnd nå. Ho sa at vi bare kunne gi den samme maten som vi spiste, bare la vær å salte det som vi lager selv (spaghetti, poteter, grønnsaker etc.). Og vi kunne godt gi ferdigvarer som sauser, gryter, fiskeboller/pudding etc. som var salt i. Fisk var også veldig bra. Spurte om stekt mat, for det er det jo mange som sier at vi ikke kan gi, men det hadde ho aldri hørt om. Bare ikke krydre det altfor mye. Løk og hvitløk gikk også helt fint. Vi har vært litt restriktive på middag til nå, men nå skal vi jammen begynne å gi litt mer!

Men siden din ikke har tenner, så må du mose det godt da!
andrea med jente 12.11
16:34 14.08.2007
de kan fra de begynner å spise kan de godt få av maten deres så lenge dere ikke har saltet maten, eller tilsatt krydder eller matvarer det andbefales å vente med. og så lenge dere moser maten slik som barnet vil ha den.

ღSjigaღ
17:27 14.08.2007
Flott! Da er bare neste problem hvordan man skal få det til å gå opp. Vi spiser middag mellom 17 og 18, og hun spiser kl 14... :-#
17:29 14.08.2007
tja kansje dere kan legge inne et lite smake på mamma og pappa sin mat måltid i 17 -18 tiden. og så senere gjøre det til middagen. og endre det andre til et annet måltid
ღSjigaღ
17:49 14.08.2007
Men kan man ikke ta av litt før man salter, mose og så gi til baby da? Jeg hadde planer om å begynne med det bare knøttet er vant til litt flere smaker jeg :) Men så bruker jo vi nesten aldri melk i matlaginga og sånt da.
tingelingen
17:56 14.08.2007
jo det kan du.
ღSjigaღ
21:30 14.08.2007
Da vi var på 6 mnd kontroll hos hs sa hun at vi burde gi ham smaksprøver av de vi spiste og så øke etterhvert,hvis han ikke reagerte på det,så her smaker han på stort sett all den middagen vi har,men så salter ikke jeg maten heller da.Er ikke noe glad i salt,vet hvor skadelig det er,så jeg har så å si aldri salt i maten.
mamma til en stor og en liten
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------