GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Godord til mor

Her kan du skrive en liten hyllest til akkurat din mor, og så sende henne linken etterpå hvis du har lyst til å dele den med henne også:-)
Man kan aldri få nok ros!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Har dere begyndt å lengte etter baby nr to? Eller tre eller fire for den saks skyld?
14:19 15.08.2007
Snuppa mi er 7 mnd, og når man regner så er hun fort to år før nr to er her. Det tar jo litt tid å knote seg til å bestille legetime (har hormonspiral som må ut). Fort er hun 8 mnd. Så er det ofte nesten er mnd ventetid hos legen (tragisk). Da er hun 9 mnd. Så tar det en mnd eller to før systemet er skikkelig i gang igjen. Da er hun 11 mnd. Så kanskje tar det en mnd eller to til å bli gravid, om vi er like heldige denne gangen. Da er hun 13 mnd. Og så er svangerskapet drøyt 40 uker. Pling, så er hun 23 mnd! Hmm. Vi vurderer å begynne å knote med ledd i snart, altså å bestille legetime.
Jeg elsker mammarollen, og jeg gleder meg til Rebekka får søsken.
I tillegg starter jeg skole nå, så da kan pappaen få mesteparten av permisjonen. Jeg kommer til å lese mesteparten hjemmefra, så da er jo det forenelig med amming.

Hva med dere?
Ellie *Fikk tulle 06.01.07*
Sv: Har dere begyndt å lengte etter baby nr to? Eller tre eller fire for den saks skyld?
14:25 15.08.2007
Vel, til tröst så trenger det ikke ta så lang tid för du blir gravid... hos oss satt spira 2-3 uker etter jeg fikk tatt ut spiralen - för vi i det hele tatt rakk å pröve. Har i ettertid fått hört at det å ta ut spiralen ofte kan fungere som en slags kick-start av systemet, og at man får en egglösning för man får menstruasjon ganske raskt etterpå :) Litt artig hos oss er det at Minimais antageligvis ble til rundt 2-årsdagen til Lilletrollet :) Jeg syns den aldersforskjellen er perfekt jeg - i den situasjonen vi har värt i nå. Anbefaler forövrig sterkt at pappa'n får mer enn 6 uker permisjon!!! Gubben hadde permisjon med eldsta fra hun var 4 1/2 mnd til hun var dröye året, det var kjempeflott for begge to! (Jeg gikk tilbake til hovedfagsstudier).

ps: jeg lengter overhodet ikke etter annet enn å få kutta strengen hos gubben så vi endelig kan få et normalt sexliv igjen. Vi har blitt velsignet med to fantastisk nydelige jenter, og setter strek her :)
ka-ping
Sv: Har dere begyndt å lengte etter baby nr to? Eller tre eller fire for den saks skyld?
15:45 15.08.2007
jo vi lengter etter nr 2 ja.. Samboer sa " det hadde jo vært gøy med en baby til " he he...Så vi skal teste nå om to uker , krysse fingrene og tvi tvi
witchofthenorth
18:26 15.08.2007
Nei, vi har vel blitt enig om å vente litt til. Mannen min reiser på båt så jeg er hjemme alene halvparten av året (han er 4 uker ute og 4 uker hjemme). Så å være alene med to ganske små tror jeg blir litt for tøft for meg=)

Men til høsten 2008 har vi snakket om å begynne å prøve, så får vi se om vi mener det samme når vi er kommet så langt=)
Godtegrisen og gogutten
20:05 15.08.2007
ja jeg har lyst på nr tre. men det h ar ikke mannen min så da tror jeg ikke det skjer. men jeg håper at han etterhvert får lyst på fler da. vil ikke tvinge han til flere for det er ikke ok syntes jeg så vi må være enige. så om ikke han ønsker fler senere så har jeg bare to og det er greit det å. elsker de to jeg har.
ღSjigaღ
20:13 15.08.2007
Ennå er jeg helt utslitt og kronisk trøtt til i det hele tatt å orke tanken. Det har vært så mye ammestyr, brystvegring etc og vansker med å få henne til å sove på dagtid, samr vansker med å få meg selv til å sove i det hele tatt, at jeg vet ikke om jeg klarer å gå gjennom dette en gang til. Kanskje tenker jeg annerledes når jeg har kommet meg tilbake i jobb, og pappan styrer hjemme noen måneder, og hun blir litt eldre.
Canari
20:36 15.08.2007
Hvis alt går etter planen så kommer nummer to rett etter at junior fyller to år. Kommer vel til å begynne å prøve igjen vår/sommer neste år:)
Bellen&Knøttet
20:52 15.08.2007
Jepp skal prøve på en ny en i september..

Jenta mi er 4,5 måneder nå.. (født 30.03.07)
Lily Of The Valley & Alex
20:56 15.08.2007
Blir litt misunnelig når jeg ser gravide ja... Men vi skal vente til neste høst med å prøve på nytt.
andrea med jente 12.11
07:57 16.08.2007

Jeg skal ha mange barn! Har bestemt meg for å prøve på nr 2 når hun er 15mnd, så får vi se :)
Monstermammaen Helene & Sarah
15:23 16.08.2007
Min gullgutt er snart 9 mnd og på tirsdag,skal jeg ta ut spiralen og håper at spiren sitter veldig fort.Gleder meg til å bli en prøver igjen
mamma til en stor og en liten
15:25 9.09.2007
jeg har kjempe lyst på nr 2 ;)
men har bestemt meg at jeg MÅ bli ferdig med utdanning,
og nå holder jeg på meg bil- lappen :D
men guri, å jeg gleder meg til den dagen jeg får nr 2 :D :)
Ingrid Amalie
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------