GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kjøpeguiden 1. trimester

Kjøpeguiden 1. trimester
Her kan dere diskutere hva som er nødvendig og bra å bringe inn i huset når man er i første trimester. Hvilke produkter er de beste eller billigste, foreksempel vitaminer?
Vi har laget en oversikt over noen av tingene, og er det noe dere syns mangler, så send gjerne en mail til oss på tips@barnimagen.com

Les også: Kjøperåd 1.trimester

Er jeg litt rar?
21:10 10.09.2007
Er ikke lenger enn drøye 10 uker på vei. Men i dag måtte jeg ut å kjøpe meg noen nye bukser. Har ikke store magen, men syns det er ubehagelig at det klemmer. Alle mine olabukser fra i sommer, har jeg lagt på loftet, de passer ikke lenger.

Men jeg følte meg litt dum der jeg gikk å tittet. For enten fant jeg vanlige bukser som passet så lenge jeg stod - men satte jeg meg ned, så sa sambo:" De kommer ikke passe lenger enn ute i neste uke". Tror ikke det var langt fra sannheten. *knis* Samtidig føler jeg det er litt rart å kjøpe mammatøy allerede. Folk kan jo ikke se at jeg er gravid en gang. Endte med å kjøpe en dyr mammabukse som kommer til å passe meg en god stund, og en vanlig bukse som jeg er litt utsikker på om går som joggebukse eller ikke. Men pytt, det var det jeg fant, og jeg lar tvilen komme buksen til gode. *blink*

Men er dette sært? Hvordan løste dere det i starten?
Morgensol
Sv: Er jeg litt rar?
18:48 17.09.2007
man kan bruke strikk på de gamle buksene fra knappehullet og over knappen, og litt lang genser så d ikkje viser... da holder de en god stund lenger :)
MaMmA TiL ELiAs Og AnDrEa
07:36 28.10.2007
Jeg ble aldri fortrolig med å bruke strikk, syntes det gjorde buksa ubehagelig og uten fasong :)

Jeg brukte mye skjørt i overgangsfasen jeg da. Skjørt med strikk og gode strømpebukser som ikke strammet. Det var mest behagelig, syntes jeg. (Men så liker jeg ikke joggebukser, vet det er mange som bruker det)
snart 3barnsmamma
18:27 6.11.2007
heisan

jeg måtte kjøpe mammabukser i uke 8. du er ikke aleine.
Anonym
17:18 2.12.2007
hei!
du e aldeles ikke rar:) æ slit me d samme probleme. æ kjøpte bare bokse som va litt sfor store, ser ikke like bra ut, men man slepp å føle presse på magen.

æ har ikke prøvd me strikk, men tenker at boksa ikke vil holde seg på plass... æ tør ikke kjøpe mammabokse fordi, kjent folk kan plutseli dokke opp, å da får man litt å forklare:)
pusi85
10:14 31.12.2007
syntes stramme bukser er vondt og ekkelt over magen allerede og er i uke 5...huda er så sår og spesielt rubdt magen..mammabukser er gode å gå i...helt ok å kjæpe det tidlig...
maria isabell
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------