Ads
Søk i:
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

I møte med Helsevesenet

Her kan du komme med hjertesukk over håpløs, eller skryte av god, behandling hos helsepersonell. Det er ikke lov å bruke navn, verken på seg selv, helsepersoner eller aktuelle behandlingssteder. Det strider mot personvern loven. Har du noe du vil ha formidlet videre til de styrende helsemakter, så skriv inn her, så skal vi formidle det videre.
Æ vil vekk fra Bergen helsevesen!!
09:51 20.09.2007
Nu e æ så lei, klare ikke mer... vil ikke mer!
Æ E LEI AV Å BLI GLEMT!!!!
Trudde helsevesenet skulle ta seg litt mer av oss som er førstegans fødene, men nei!! Ikke her i bergen!
det tok meg 8uke å få time til førstegangskontoll å da først i uke 12 vel og merke.
ble henvist til UL, men ditt har jeg ikke fått time for legen klarte ikke sende inn hendvisningen! (ringte i uke 17)
skulle første time til jodmor i dag (uke 18), men ho som hadde gitt meg time der hadde glemt å registrere det på datan, så nu må jeg bare vente vidre for å se når jeg får time til det da!!
Har masse spørsmål jeg vil ha svar på, men ingen som kan svare.
sitter stortsett bare hjemme å griner, føler meg kraftig glemt...
Det skal ikke være sånn...
jeg vil hjem.
xxxLjxxx me baby på vei =)
Sv: Æ vil vekk fra Bergen helsevesen!!
21:58 10.10.2007
Hei hei. vet mange som er i samme situasjon. helse bergen er ikke flinke i det hele tatt når det gjelder å ta vare på gravide. spesiellt førstegangsfødene! Det er en skam! Jeg kan gi deg et tips: Hvis du har råd, så oppsøk volvat medesinske senter i laguneparken. De er kjempe flinke og kan ta deg inn når som helst. Det er litt dyrere der, men det er verdt det! synd at det skal være slik!
Jente 87
Sv: Æ vil vekk fra Bergen helsevesen!!
17:19 22.03.2009
Du kan reise hvor som helst for å få oppfølging som gravid. Når en lege skriver henvisning til deg, kan du be legen om å skrive på denne at "time skal gis direkte til pasienten", og dermed kan du ta med henvisning og levere den til institusjoner som tilbyr ultralyd. Slik kan du selv bestemme hvor du ønsker å dra, og til hvem. Med en henvisning er det også billigere å reise til de private instituttene, men i så tilfelle er det lurt å merke seg at mange av disse arbeider på kommisjon, slik at dersom noe er galt er det ikke sikkert at du vil få besvart alle spørsmål. Da kan det være godt å vite at en når som helst kan reise til en annen institusjon og få hjelp der.

Dersom du ikke føler deg vel imottatt og ikke får den hjelpen eller oppfølgingen du trenger, så kan du reise andre steder og få hjelp der. I byene er det nok lengre ventelister i og med at det bor flere mennesker her, og da kan det kanskje være en idé å reise til nabokommunen.

Videre kan du klage inn vedkommendes feil i registeringsprossen når det gjelder det å ikke registrere timen din. Den kan sendes til kommunelegen eller fylkeslegen, dersom du ikke er komfertabel med å sende klagen rett til kontoret som er skyld i feilen.
Fishbone
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------