Her kan dere fortelle hverandre fødselen forløp. Dette er også et godt forum for dere som er gravide, og som lurer på hvordan det var å føde. Kom med dine spørsmål her.
Vanskeligere,tyngre og lengre fødsel med nr tre??
12:58 23.09.2007
Hørt flere som sier nr tre er en luring som ofte tar lenger tid...? Håper på masse svar..
Anonym
Sv: Vanskeligere,tyngre og lengre fødsel med nr tre??
22:28 23.09.2007
Min fødsel nr 3 varte i tilsammen 40 min... Hadde 1 cm åpning kl 23.40, og babyen ble født 00.20.
Så det gikk raskt ja... Nå lurer jeg bare på om fødsel nr 4 går ENDA raskere.... Hvis det er mulig...
23:03 23.09.2007
Jeg vil si at min tredje fødsel var nok ganske lik nr. 2. Jeg mener aktiv fødsel varte i litt over 4 timer. I journalen min stod det at fødselen varte i litt over 4 timer. Den andre gangen jeg fødte våknet jeg tidlig om morgenen med modningsrier, men jeg hadde ikke skikkelige rier før om ettermiddagen. Jeg måtte få drypp for å få fortgang på riene, og da gikk fødselen fort og greit. Den tredje gangen måtte jeg settes igang fordi jeg var overtidig. Men jeg fikk bare en stikkpille for å komme igang. Stikkpillen ble satt om formiddagen, og i 16-tiden om ettermiddagen begynte jeg å ane litt rier. Kl. 20 gikk vannet og da begynte riene å bli vonde og tette. Kl. 00.15 ble dattera mi født. Så jeg vil ikke si at den tredje fødselen var hardere enn de to første. Men tredjemann ble likevell en luring, fordi denne gangen måtte jeg settes igang. Jeg har gått lenge over tiden de to første gangene også, men da begynte riene hjemme av seg selv. Mens tredje gangen måtte jeg settes igang, men heldigvis var en stikkpille det eneste som skulle til for å få fødselen i gang.
13:18 1.04.2008
Min fødsel nr tre var ganske lik føsdel nr to både tids- og smertemessig... nr to gikk på 9 timer med 25 min pressrier... nr. tre gikk på 7 timer med kun to pressrier ca 4-5 min...
20:08 1.04.2008
Jeg har hatt en "rar kurve", om man kan si det sånn. Første fødsel tok 16 timer og var ganske vond (fikk epidural), andre fødsel tok ti timer (den var vond, men ikke før det var 6-7 cm åpning, så den føltes veldig kort og lett), tredje fødsel tok 20 timer og var fryktelig vond, fjerde fødsel tok 33 timer og var helt, avsindig pyton.
Det skal jo liksom bli lettere, og gå fortere, etterhvert, men det stemmer altså ikke på alle. Nummer tre sies å være en "luring", ja, det fikk jeg også høre. Og det var det jo også, siden nummer to var så grei. Men nummer fire var den desidert verste. Merkelig i grunnen.
Når så er sagt, tror jeg fødsler er enormt forskjellige, fra kvinne til kvinne og fra gang til gang. Hva som venter, aner man ikke før man er der. Så jeg ville ikke bekymret meg unødig. Det går som det går, og ungen kommer ut!
Anonym
08:03 7.04.2008
Skal også har i april, 11 dager igjen til termin. Lurer på hvordan fødselen blir og ikke minst når?
Mine to første har vært raske og enkle, har tatt ett par timer fra jeg kom til sykhuet til ungen var ute begge gangene, men andre fødsel tok nok en smule mer tid en første. Første man kom 5 dager før termin og andre 2 dager før termin. Nå er jeg spent på denne. Fikk en kommentar her om dagen om at guttebabyer hadde det med å gå over tiden. Noen som kjenner til det??