GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Jordmor der jeg bor

Er jordmortjenesten god nok der du bor?

Det er nedfelt i lovverket at kommuene skal tilby kvinner i som ønsker det jordmortjeneste. Kommunen har ansvar for å planlegge, organisere og legge til rette for at helsetjenesten og helsepersonell kan oppfylle de kravene som er fastsatt i eller i medhold av lov eller forskrift, jf. lov om helsetjenester i kommunene §1-3 og 1-3a.

Dette er en lov som i stor grad ikke har blitt fulgt opp, med det resultat at det er mange som ikke har jordmor der de bor i landet vårt. Er du blant dem, så benytt deg av denne debatten og fortell om hvordan du har det, så skal vi i BarniMagen bringe det videre til de styrende myndigheter så noe kan skje!

Vil bare minne om at det ikke er lov å nevne helsepersonell ved navn på sidene våre, selv om det også er positivt.
Her er listen over alle kommunale jordmødre i landet
Vennlig hilsen jordmor Siri
HJELP!
18:58 24.09.2007
Jeg er snart 5 uker på vei...ringte til legekontor i dag for å få time,men min kvinnelige lege har permisjon og en mann er i hennes vikariat.Alle andre kvinnelige leger er opptatt så er ikke aktuelt bytte heller. Jeg vil ikke til mannlig lege... liker ikke bli undersøkt av de. Orker ikke at jeg skal grue meg til kontroll hver gang så lurer på om jeg kan kontakte enn jordmor direkte? og hvortid jeg bør det.? Er jo min første gang som gravid så anner ikke så veldig mye om dette...
Anonym
Sv: HJELP!
12:42 22.10.2007
hei,først å fremst kan du jo si det til legen att du foretrekker en dame,du begynner ikke vanligvis å gå til jordmor før 12 uker,jeg har gått til en mann med begge mine,å skal det nå og,synes ikke det gjør noe,men de er selfølgelig opp til hver enkelt.
ingebjørg
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------