GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Forum for deg med endometriose

Her kan du som lurer på om du har endometriose, eller har det utveksle erfaringer og frustrasjoner og noen gode råd.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hadde lap i går, og dommen var lett endometriose og en tett eggleder... :-(
13:14 26.09.2007
Endometriosen sa de at de brant vekk under operasjonen, og at de sendte prøver av den for sikkerhets skyld. Men legen sa at hun var temmelig sikker på at det var endometrose.Er det vanlig å sende prøver av d?

Så nå sitter jeg her da.. Føler meg totalt mislykka.. Etter 2 år med prøving har vi endelig fått litt svar, men føler meg mislykka som kvinne... Legen sa at det var visst aldersgrense på prøverør på 25 år.. Jeg er 21.. Noen som vet om reglene er så firkantet? Legen sa jo at det var veldig liten sannsynlighet for at vi kom til å få det til på egen måte.... I tilegg til dette er ikke mannens svømmere de beste heller.. :-(

Noen som har noen erfaringer å dele? Enten med tett eggleder eller endometriose? Føler meg totalt blank.. Fikk et info hefte med meg hjem fra sykehuset, men sto liksom ikke så mye der... Bare at dersom du har lett endometriose (som jeg har) så er sjansene for graviditet små til tross for kirurgisk inngrep... :-(

Noen som vet? Hva er sjansene? Kan jeg bli gravid?
Lykkeliten_lei_av_prøving
Sv: Hadde lap i går, og dommen var lett endometriose og en tett eggleder... :-(
14:14 29.09.2007
Hei du,
jeg kjenner meg igjen i følelsen du sitter med i etterkant av "diagnosen". Jeg har selv lett endometriose som ble fjernet, og ble foreslått IVF i etterkant av dette.

Det stemmer ikke at aldersgrensen for ass befruktning er 25:-). Du kan bare be om hjelp via fastlege som vil sende rekvisisjon til sykehuset.

Jeg vet om massevis av historier om par som har barn selv om det er endo i omløp.

Hvis du henvender deg hos foreningen for endometriose (på nettet), får du kanskje råd og vink videre.

Lykke lykke til!
ella72
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------