Kjære pratesjuke kvinne. Vi har sagt det før, og vi sier det igjen. LIGG UNNA! Denne siden er viet pappaene, og KUN dem! Her skal fedre i ro og fred få utveksle erfaringer, gi råd, spørre om det finnes andre likesinnede der ute etc. etc. UTEN innblanding fra hormonelle gravide. For meningsvekslinger om og med pappaer og andre menn, henviser vi til debatten:Far svarer mor debatten
For friskere meningsytringer kan du gå hit:Testosteron mot østrogen Andre temaer for pappaer kan du finne her: Pappatips
nå er jeg provosert!!!
16:24 29.09.2007
må si at jeg blir flau over mitt eget kjønn når jeg leser noen av innleggene her....
dere menn: vi er så jævlig heldige som slipper å gå igjennom det som kjærestene våre er nødt til å slite med: kvalme, trøtthet, anpustenhet, hormoner, vann i kroppen, oppblåsthet, forstoppelse, bekkenløsning etc... og sist men ikke minst FØDSEL!
bare tenk selv om du skulle presse en vannmelon ut gjennom rævhullet???
noen av dere menn her inne får det til å virke som om det er dere det er synd på... sutrer over mangel på sex osv... ærlig talt! oppfør dere som MENN!! støtt hun som tross alt bærer og skal føde ditt barn og slutt å vær så jævlig selvopptatte!
dette er ment til noen her inne...
Anonym
Sv: nå er jeg provosert!!!
14:58 30.09.2007
100 spenn på at det er en dame som har skrevet dette :)
Anonym
15:00 30.09.2007
hahahaha!!! garantert!
Anonym
22:58 11.10.2007
Det veddemålet er jeg med på, hahahaha
Anonym
02:03 8.12.2007
han/hun refererte sikkert til dere.................
Anonym
00:20 18.12.2007
100 spenn, tror vi kan høyne til 1000 spenn uten å løpe noen stor risiko.
Anonym
11:26 19.12.2007
Det må jo være en dame - ingen menn har vel selvinnsikt og empati nok til å skrive noe sånt...
Anonym
17:31 19.12.2007
hehe må flire litt..sorry gutter at jeg er her inne..
syns faktisk litt synd på mannfolka oppi det hele jeg...tror faktisk ikke det er så greit for alle å ha gravid kjærring i 9 mnd...
mange kvinnfolk er sutrete...å mener at så lenge de er gravide er det de som bestemmer uansett og at mannfolka skal gjøre akkurat som de sier...å mye av det er ikke bare hormoner...tror mange utnytter dette med å gå gravide for å få det som de vil...
Altså, Hør nå her gutta, det og være gravid for en dame, er som for dere menn og være fyllesyke hver eneste dag i 9mnd omtrent. Og det er ikke mye godt altså. Så istedet for og klage på dama deres, så vær heller der for henne, hun bærer trossalt deres kjøtt og blod!!! hvor vanskelig kan det da være og droppe seg selv litt ? og heller bruke LITT mer på dama ???
Hilsen Gutt 25!!
og ja, dama er gravid så jeg vet hva jeg snakker om. så vanskelig er det ikke!!!
Anonym
09:34 27.12.2007
Syns dette er litt funny, er blivende far sjøl og er utrolig heldig med kona mi. Lite kjeft, lite smelling og lite diskusjon om hvor jævlig alt er. Har ikke noe problem med å forstå at det er tungt å være bakerovn men har problemer med å forstå gravide kvinners trang til å fortelle menn hvor jævlig alt er. Det er jo verdens beste måte å demotivere seg sjøl på. "Off, jeg har det så kjipt, off jeg får strekkmerker, ingen menn skjønner meg"... Vi menn funker mest som motivatorer oppi dette og det er ikke verdens enkleste jobb det heller..... Når du sier ja tror dama at du mener nei, og omvendt, når du sier at hun er fin med magen så tror hun at du syns hun ligner på en grindhval.
Og så, det siste, hvorfor i svarte skal vi få det servert det her inne også. Jeg er veldig klar over det fantastiske jobben de gjør, har stor respekt for det ansvaret mor tar under graviditeten. Men eier ikke respekt for høner som skal inn på Pappaforumet og prøve å tatovere det inn i hodet vårt. HAR SKJØNT TEGNINGA!!
Anonym
07:45 21.01.2008
enig med anonym her: vi er motivatorer for kvinnfolka, noe som til tider kan virke som en håpløs jobb.kjefting,hakking og sure miner hvis man ikke gjør ting riktig osv.
men det er alltid dem det handler om.hvis vi mannfolka ikke orker akkurat der og da å vaske opp feks,men heller vil ta en cola først, da er det fult hælvete og verdens undergang..MEN for all del, ikke gi opp selv om det føles håpløst.
jeg er i starten av 20 åra og skal bli pappa for første gang til høsten.=)
men om det blir værre eller bedre enn det er nå så nekter jeg å gi opp.
vi er jo tross alt delaktig i at dama er på tjukka så er man ikke mann nok til å holde ut, så hvorfor gå til noe du ikke vet hva er?
jeg visste ikke at det kom til å bli kjefting,klaging,hakking,sure miner osv men en utfordring tar jeg på strak arm og fullfører gjerne=)
har da tross alt hatt det værre enn dette=)
Anonym
00:07 28.01.2008
så klart blir d klaging fra jenten.. mange går konstant me smerta.. klage ikke dåkker når dåkker har ont? e menneskeli! min mann e suveren me å støtte opp.. bare å prøve å gjøre sitt beste menn, prøv å hjelp der dåkker kan:) å går d ikke prøv å forklar d på en roli å snill måte:)
Anonym
01:14 1.02.2008
Jeg drikker ikke engang under dama sin graviditet, slå den
Anonym
00:30 10.02.2008
Hei på sei!
Er en sniker jeg også, har vært inne på forumet der far svarer mor, men det er mest mor svarer mor der og. syns det er litt greit å få høre fars side også.
Syns de fleste av dere gutter er flinke jeg, for de fleste kvinner vet å utnytte dere :)
Jeg har selv vært veldig heldig og sluppet billig unna det meste av vondter(til nå ihvertfall), men jeg vet at mannen min har måttet svelge noen kameler likevel :)
Må si at jeg er veldig stolt av han, hadde aldri trodd at han kom til å reagere som han har gjort etter at jeg ble gravid. Han drikker mindre, kommer litt tidligere hjem når han har vært ute på byen.Han spør hele tiden om jeg har det bra, stryker meg ofte på magen, veldig nysgjerrig på alt om det som foregår inni der, osv..og han var en sånn,jeg vil ikke ha barn før jeg er femti,typen.
Men uansett,det kan ikke være bare bare å være mann og ikke kjenne desse hormonplagene på kroppen selv, for så å måtte takle de på best mulig måte for å bevare husfreden :) og når det kommer til fødselen så må det føles ganske hjelpeløst og vondt å se på uten å få gjort en dritt!!
Men stå på!! Forstå det som er å forstå, og ellers bare nikk og smil ;)