GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Seteleie debatten

Her kan dere som har babyen liggende i seteleie utveksle erfaringer på hvordan eventuelt snu babyen, ved hjelp av helsevesenet eller kjerringråd. Dere kan også diskutere hvordan de forskjellige sykehusene forholder seg til keisersnitt, om man tar keisersnitt eller ikke.
Det er ikke så farlig å føde i seteleie som det noen ganger kan virke som. I dag blir både mor og barn målt før fødselen, slik at man vet hvilke marginer man har å jobbe med.
Riktig lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Dypt seteleie i uke 32
12:06 17.10.2007
Var på sykehuset på ekstra kontroll i går kveld da jeg har kjent lite liv i det siste. Den lille har stort sett vært i tverrleie eller seteleie. Og for et par uker siden (ca uke 28) satte h*n seg med rumpa ned, og har sittet slik etter det. Men den siste uken har jeg kjent mer press nedover i bekkenet, og på UL i går fikk jeg bekrefta at den lille sitter med rumpa godt plana i bekkenet. Har heldigvis ikke festa seg enda, men "faren" for at h*n ikke vil komme til å snu seg er stor når h*n sitter så dypt mente legen.

Så jeg er herved medlem i seteleiedebatten........ i alle fall en stund fremover. Er førstegangs og har vel egentlig hatt på følelsen av at det blir setefødsel hele svangerskapet. (Pluss at den lille kommer til å komme ca 3 uker før termin) Har termin 14.12.
Tutla84 og ICSI turneren
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------