GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Dette forumet er for deg som vil fortelle om gode erfaringer rundt hjemmefødsel. Vil du diskutere om emnet besøker du Hjemmefødsel -diskusjon

Hjemmefødsel -gode erfaringer

Tips til hjemmefødsel....
15:29 21.10.2007
Først må jeg si at jeg håper dette innlegget får være i fred for negative tilbakemeldinger, kritikk og andre kommentarer fra deg som er i mot hjemmefødsel.

Når det er sagt:
Jeg sitter og venter på at min lille baby skal komme til verden. Har avtale med en trygg og enestående flink jordmor som skal assistere meg her hjemme. Og jeg er klar.
Lurte bare på om noen som har født hjemme har noen gode råd eller tips som jeg også kan ta med meg på veien?

Takk for svar!
Corine
Sv: Tips til hjemmefødsel....
10:48 25.10.2007
Ingen tips, men håper at du får/fikk en flott fødsel og at alt går/gikk bra (jeg vet jo ikke om du har født enda.... innlegget tyder på at fødselen var igjang, men jeg vet ikke om jeg misforsto rett? :)

Håper du forteller om fødselen din her etterhvert!

Klem fra
meiogmini
22:12 9.11.2007
Tja...

Husk å vær forsiktig med hvor mye besøk du tar i mot rett etterpå! Folk kan være ganske uomtenksomme, og det blir enda verre når man ikke kan beskytte seg med et sykehus sine besøkstider.

Sørg for å ha god, næringsrik "arbeidskar-mat" i huset - man blir sulten av jobben.

Og kamera som virker!

ida pida
22:08 20.04.2008
Første del er selvfølgelig en god jordmor!!
Godt med kladder til å dekke eventuell sofa og seng med. Også første natten etter...
Håpe, tro og ønske at alt skal går bra, men også være forberedt på beskjed fra jordmor om å måtte dra til sykehuset allikevel. Så pakk en liten "nød-bag" med personlige artikler i tilfelle det blir en tur på sykehuset allikevel.
Halvflask champagne stående klar i kjøleskapet.
Eget teppe/dyne som kan vaskes etterpå. Kan være godt å kunne dekke seg til når lille sprell kommer ut, og kanskje før dere begge er "vasket helt ned".
Isbiter i fryseren. Godt i saft, og godt å tygge på...
Noen gamle håndklær til å ta eventuelt vann-søl.

Noen tiås fra meg iallefall...

Anonym
14:30 23.04.2008
Et stort fødekar anbefales. Jeg kjøpte mitt på waterbirth.org
Fantastisk god hjelp i å ha, lett å endre stilling, spesielt godt når man har bekkenplager.
TENS-apparat hjelper også godt i latensfasen og åpningstida, og mot etterrier.
Prekestol fås lånt på Hjelpemiddelsentralen, godt å stå og henge i.
Saccosekk er også godt å hvile på, stå på alle fire under riene.
Massasje.
Godt selskap og litt galgenhumor hjelper også godt;-)

Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------