Ikke mye liv her inne, men jeg prøver likevel..
Jeg fødte min første på Levanger i 2005. Han kom 14 dager på overtid, var igangsatt og endte med hastesnitt. Satt igjen med gode opplevelser etter det egentlig, men den siste tiden har det endret seg. Først nå forstår jeg hvor alvorlig det var den gangen. Jeg kunne fort ha mistet han den gangen..
Nå sist fødte jeg på St Olav, planlagt snitt pga prematur og hjerneskadd baby (kromosomavvik). Det var en helt annen opplevelse, uten unntak god. Der var det ingen som la noe i mellom med tanke på guttens muligheter osv. Og jeg følte meg så mye tryggere der enn på Levanger. Jeg vurderer å søke fødeplass på St Olav, og jeg vet jeg får det.
Så lurer jeg på om noen kan dele sine gode opplevelser med Levanger sykehus, så kanskje jeg endrer mitt syn på dem litt. Tenker da mest på gyn (ettersom jeg skal ha ks og mange UL underveis i svangerskap må jeg ha en del med dem å gjøre), barsel og kuvøsepost. Dere kan gjerne sende en pm om meldingen inneholder konkrete navn. Jeg tror at hvis jeg skal kunne føle meg trygg her så trenger jeg 1 lege å forholde meg til, en som er forståelsesfull og flink!
Takknemlig for svar! =) |