GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Levanger Sykehus

Gode erfaringer med Levanger sykehus?
15:08 22.10.2007
Ikke mye liv her inne, men jeg prøver likevel..

Jeg fødte min første på Levanger i 2005. Han kom 14 dager på overtid, var igangsatt og endte med hastesnitt. Satt igjen med gode opplevelser etter det egentlig, men den siste tiden har det endret seg. Først nå forstår jeg hvor alvorlig det var den gangen. Jeg kunne fort ha mistet han den gangen..

Nå sist fødte jeg på St Olav, planlagt snitt pga prematur og hjerneskadd baby (kromosomavvik). Det var en helt annen opplevelse, uten unntak god. Der var det ingen som la noe i mellom med tanke på guttens muligheter osv. Og jeg følte meg så mye tryggere der enn på Levanger. Jeg vurderer å søke fødeplass på St Olav, og jeg vet jeg får det.

Så lurer jeg på om noen kan dele sine gode opplevelser med Levanger sykehus, så kanskje jeg endrer mitt syn på dem litt. Tenker da mest på gyn (ettersom jeg skal ha ks og mange UL underveis i svangerskap må jeg ha en del med dem å gjøre), barsel og kuvøsepost. Dere kan gjerne sende en pm om meldingen inneholder konkrete navn. Jeg tror at hvis jeg skal kunne føle meg trygg her så trenger jeg 1 lege å forholde meg til, en som er forståelsesfull og flink!

Takknemlig for svar! =)
Lillegull17.11.05+30.04.07
Sv: Gode erfaringer med Levanger sykehus?
21:13 21.01.2008
Levanger sykehus har ingen rutiner på akutte ting som oppstår under fødselen. Det er risikosport å føde der dersom en har hatt komplikasjoner i tidligere svangerskap. De er urutinerte og uproffe i sin håndtering av slike pasienter og det går desverre liv tapt pga.av den dårlige kompetansen som legges til dage. Dette basert på min egen og andres erfaring av dette sykehuset. Hadde på forkant hørt en del bra om Levanger sykehus, men de har i vårt møte vist at de ikke kan det de bør kunne.
Anonym
10:04 23.02.2008
Har desverre mistet mer og mer tilliten til dette sykehuset ettersom mnd har gått jeg også, så nå finnes det ingen tvil. Jeg føder på St Olav! Har fått dato der, så alt er ordnet.

Har vekstkontroller på Levanger da, det går greit. Håper virkelig de får røsket opp i både rutiner og ansatte der nede slik at de kan begynne å bygge opp tilliten igjen..

=)
Lillegull, blir trebarnsmor08
11:12 6.04.2008
melder meg på, jeg har inegn gode erfaringer med sykehuset Levanger, og jeg krysser fingrene for å få føde i trondheim denne gangen..
Kruspersille 5. pp
20:46 7.05.2008
Jeg har veldig gode erfaringer med Sykehuset Levanger, og skal føde der igjen snart. Bare lurer på hvorfor alle snakker så ille om dette sykehuset? Har de så dårlig rykte på seg?
Cassandra80
21:53 30.05.2008
Fatter ikke hvor du tar dette fra! Må nesten le når jeg ser hva du skriver. Klart levanger sykehus har rutiner på akutte situasjoner. De har som st.olav godkjente prosedyrer, og dette er de veldig opptatt av å følge. Hadde de drevet risikosport ville avdelingen blitt lagt ned, og det ville vært bombadert med negative tilbakemeldinger fra andre sykehuspersonell og aviser. "Dersom man har hatt komplikasjoner i tidligere svangerskap" vil det si at det går i arv til neste svangerskap å da heller?? Dette er veldig individuelt, og heldigvis er naturen laga slik at de aller fleste svangerskap og fødsler sjer normalt.
Er de i det minste tvil på levanger om sin kompetanseområde, så henvises den gravide/fødende til St.olav som er et universitetssykehus.

Har ikke sett at dødsstatestikken er høyere i levanger enn trondheim. Hvor har du dette fra?

Jordmødre på levanger og st.olav har samme utdanning!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------