GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Seteleie debatten

Her kan dere som har babyen liggende i seteleie utveksle erfaringer på hvordan eventuelt snu babyen, ved hjelp av helsevesenet eller kjerringråd. Dere kan også diskutere hvordan de forskjellige sykehusene forholder seg til keisersnitt, om man tar keisersnitt eller ikke.
Det er ikke så farlig å føde i seteleie som det noen ganger kan virke som. I dag blir både mor og barn målt før fødselen, slik at man vet hvilke marginer man har å jobbe med.
Riktig lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Epidural...
12:35 6.11.2007
Hei,

Er i uke 36 og min sitter i seteleie. Vet at man får epidural men ved min første fødsel så "knekte" dosen seg og jeg hadde rier i den ene halvdelen og helt bedøvd i den andre...og på grunn av det ble det med en dose...så det hjalp lite:) Vet ikke hvor ofte dette skjer men kanskje noe å ta i betraktning...jeg gjør ihvertfall det. Så jeg velger ett kontrollert keisersnitt fremfor ett hastekeisersnitt. Så forresten på nyhetene at ved 2/3 tilfeller hos 48 hastekeisersnitt som hadde blitt gransket var det komplikasjoner pga administrerende feil...hvem hadde ansvar, hvilken bedøvelse osv. Ikke for å skremme men opplyse;)

Jordmora mi sa at jeg bestemmer selv hvordan jeg vil føde, og at de tar keisersnitt ti dager før termin men at rett før keisersnittet sjekker de en siste gang med ultralyd om barnet har snudd seg eller ikke.

Lykke til alle sammen uansett hva dere velger:)
Puttelude
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------