Dette forumet er for dere som har opplevd fødselen som en tøff sak, men som ikke er deprimerte, men kanskje heller har posttraumatisk stresslidelse. Såkalt PTSD. Det er ikke alltid like lett å skille på PTSD og en depresjon, så derfor vil det være glidende overganger her. Så ta for all del vel i mot de som sliter -uansett årsak!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Super sliten 3 mnd etter fødselen??
13:44 19.11.2007
Jeg har vært veldig sliten i musklene og trøtt fra 2 mnd etter fødsel til nå, barnet er 3 mnd om 5 dager. Jeg begynte å trene da hun var 5 uker gammel og syntes det var godt å komme i gang igjen. Men så etter noen uker datt jeg helt i sammen. Hverdagen fungerer sånn noenlunde som normalt, men jeg er enormt trøtt og sliten. Og begynner å bli ganske så utålmodig og rastløs, jeg hater å gå sånn, da jeg vanligvis er full av initiativ og energi. Har hørt at det går en influensa om dagen, som skal sitte godt i. Men ærligtalt så lenge det skulle vare da? Barnet sover om natten, så jeg får nok søvn egentlig, men alikevel føler jeg meg som en 80 åring?? Er 31.. Er det noen her ute som har hatt det sånn? Varer det lenge? Leste om PTSD, men det er ikke det.. Ikke er jeg deprimert heller.