GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Gravid med kjønnsykdom

Etter ønske har vi opprettet denne debatten fordi dette ikke er et tema det alltid er like lett å ta opp med lege eller jordmor. Tro ikke at man kan stille diagnoser her eller få en god kur, men erfaringer og tips er også viktig. Men tror du at du er syk, eller at kjæresten din er det, så oppsøk lege og få skikkelig greie på hva det kan være.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Flere enn meg som aldri har hiv-testet før?
18:14 21.11.2007
Har hatt et utbrudd med herpes for mange år siden og det har blitt med
dette utbruddet. Har aldri turt å hiv-teste, men nå når jeg har blitt gravid må jeg. Jeg gruer meg så fryktelig. Er jeg alene???
Anonym
Sv: Flere enn meg som aldri har hiv-testet før?
22:05 24.11.2007
Har blitt testet mange ganger, ene gangen var faktisk etter kontakt med HIV-blod, men også da gikk det fint. HIV i seg selv høres ofte veldig skummelt ut og kan nok gi mange nerver, men sjansen for at du er smittet er SVÆRT liten selv om du skulle ha levd det glade og utsvevende singelliv. Testen er rutine ved graviditet og du skal ikke tenke mer på den enn andre tester de tar av deg. Du er nok langt fra alene om å grue deg, men tenk på det som noe positivt at du nå faktisk får en god helsesjekk:) Det eneste du kan være obs på i forhold til herpesen er at den i likhet med kjønnsvorter ofte kan gi utbrudd under graviditeten pga at imunforsvaret nedsettes..

Lykke til med testen og som sagt du har med aller største sannsynlighet ingen verdens grunn til å bekymre deg:)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------