GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kjøpeguiden 2.trimester

Her kan dere diskutere hva som er bra produkter å gå til innkjøp av i denne perioden av svangerskapet. F.eks: gravideklær på nettet, hvor er de bra stedene?Aktuelle ting i 2.trimester
Alternativer til babybjørn
22:30 18.12.2007
Mange har lyst til å prøve bæreseler, og da har alle hørt om babybjørn.

Babybjørn er en helt grei sele, men den er ikke ergonomisk riktig for barnet. Blir omtrent som hoppehusker og gåstoler som jo ikke er anbefalt lenger. Det er ikke skadelig å bruke BB, så lenge man følger bruksanvisnignen og holder tidsbegrensningene som er anbefalt.

MEN - ville dere ikke heller hatt en bæresele som var bedre for barnet, lettere å bære i for deg og i mange tilfeller billigere?

Alternative merker som dere i såfall bør sjekke ut er ERGO, BECO, YAMO og PATAPUM. Ta et søk på nettet eller gå inn på tettinntil.no og les omtalene der.

Det er også mange flere alternativer, som sjal, mei tai og slynger, men mange synes at dette ser forferdelig komplisert og alternativt ut og kjøper en BB i stedet. De jeg nevner over er bæreseler, akkurat som BB, og er IKKE vanskelige eller rare!

Sjekk det ut - fortjener ikke ditt barn det beste?
*hepp*
Sv: Alternativer til babybjørn
22:33 17.01.2008
dytter
Anonym
12:54 12.05.2008
Har alt invistert i elastisk bæresjal, likte det veldig godt, håpar eg likar det like godt når ungen kjem;) Fram til no har kun bamsane til ei eg kjenner fått prøve;)
Anonym
20:23 18.05.2008
Noen som vet om noen butikker som selger Ergo eller Patapum? Har lyst til å se bæreselene "live" og vurdere opp mot hverandre. Får ikke godt nok inntrykk av å se bildene på nettet. Har hittil bare funnet BabyBjørn i butikkene.
beibis
20:52 19.05.2008
Jeg vil råde deg å bli medlem av forumet inne på www.tettinntil.no Der kan du delta på slike "bæretreff", og prøve masse forskjellige bæredingser.. Damene der er kjempehjelpsomme, og du trenger absolutt ikke å ha barn for å møte opp der:) Vet faktisk ikke av noen butikker som selger disse selene, kun nettbutikker..
Novemberbolle
03:42 21.05.2008
Hvis du bor i Oslo-området og har tid til helga så er det Foreldre og Barn-festival/messe på Hellerudsletta (nært Olavsgård), der skal Lotusbarn (lotusbarn.no) ha stand og det skal visst være bæredemonstrasjon alle dagene. Lotusbarn selger bla. Patapum, Manduca (også formsydd sele) i tillegg til forskjellige typer mei tai-er, elastiske sjal, vevde sjal, ringslynge mm. :) Ellers så støtter jeg oppom å besøke tettinntil.no og være med på bæretreff, men terskelen for å dra på messa er kanskje litt lavere :)

Mer informasjon om messa finnes her:
http://www.foreldreogbarnfestivalen.no/
Eline med spire i magen :)
21:05 21.05.2008
Takk for gode tips!
Skal på ferie så får selvfølgelig ikke med meg messa i helga. Men får prøve et bæretreff.
beibis
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------