GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Gravid og arbeidsledig

Hva kan vi få av hjelp fra sosialen?
00:23 3.01.2008
Vi er en familie på 3 som snart blir 4, snuppa er 2 år også er det meg og samboer, jeg er 12 uker på vei. Jeg bare lurer på hva vi kommer til å få av økonomisk stønad fra sosialen. Min manns dagpenger går ut om 2 uker, og da er det bare jeg som får dagpenger på 8000 kr etter skatt. Bare faste utgifter kommer på 12-13000 kr i mnd, penger til mat må vi bare glemme. Så nå blir vi nødt til å søke hjelp, men hva kan vi forvente av hjelp? Og hva får barn i den alderen?

Takknemlig for svar
Anonym
Sv: Hva kan vi få av hjelp fra sosialen?
04:27 3.01.2008
Jeg vet lite om hva støtten er dersom man har barn, men for samboende er det livsopphold på ca 3800, i tillegg er det mulig å få støtte til husleie (din samboer vil da få "sin halvdel" av husleia opp til en viss sum - og bor dere for dyrt i følge satsene vil dere antagelig ikke få riktig halve heller), samt til strøm. Jeg antar nesten at livsopphold-støtten pr. måned er litt høyere for familier med små barn, men hvor mye aner jeg ikke. Og jeg er nesten sikker på at satsene for hvor mye støtte man kan få til husleie er høyere når man har barn. Han vil trekkes i støtte dersom du har høye nok inntekter til å kunne forsørge ham, men det virker jo ikke som det skal bli aktuelt da...

Anbefaler deg å ta kontakt med Nav og få satt opp en time - husk å ta med kontoutskrifter for siste 3 mnd for både deg og han som skal søke, samt ligningsattest fra i fjor, de vil ha full oversikt over gjeld og formue (alle eiendeler av særlig verdi, altså) når han søker første gangen. Jo mer info du har med, desto kjappere saksbehandling.

Lykke til :)
Roheryn
21:48 3.01.2008
Hva med å få seg en jobb???
mamma april -05
15:17 4.01.2008
Har mannen din vært arbeidsledig i to år i strekk? Da kan han søke på noe som heter ventestønad som er like mye som arbeidsledighetstrygden var på.
Ellers er det rart at han enda ikke har klart å få seg en jobb etter 2 år som arbeidsledig.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------