Her kan dere som har babyen liggende i seteleie utveksle erfaringer på hvordan eventuelt snu babyen, ved hjelp av helsevesenet eller kjerringråd. Dere kan også diskutere hvordan de forskjellige sykehusene forholder seg til keisersnitt, om man tar keisersnitt eller ikke.
Det er ikke så farlig å føde i seteleie som det noen ganger kan virke som. I dag blir både mor og barn målt før fødselen, slik at man vet hvilke marginer man har å jobbe med.
Riktig lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
dere som har barn i seteleie, hvor kjenner dere spark?
15:34 8.01.2008
Jeg kjenner mye spark på sidene av magen og opp mot ribbeina.Lite spark nedover mot underlivet og rundt navlen.dere da?
Anonym
Sv: dere som har barn i seteleie, hvor kjenner dere spark?
07:51 9.01.2008
Jeg går nå med mitt andre barn i seteleie. Måtte ta keisersnitt sist. Nå er jeg i uke 27 med nr 2, og hun ligger i sete. Kjenner liv på samme plasser som sist: nederst i magen og litt langs høyre side. Morkaken lå på venstre side sist og mellom fosteret og navlen min denne gangen. Jeg kjenner/kjente svært sjelden liv opp mot ribbena. Kan kanskje telle gangene på en hånd.
11:05 11.01.2008
Min ligger også i seteleie og jeg kjenner spark nederst i magen pluss litt på høyre side.
Ribbeina mine går fri for spark men begynner å bli ubehagelig å ha hodet hennes opp under ribbeina.
01:49 12.01.2008
Kjenner at han tramper litt ned i bekkenet, pluss at han sparker ut til høyre side i magen. Kjenner ofte at hodet stanger oppover når han liksom prøver og strekke seg=)