GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kjøpeguiden 3.trimester

Kjøpeguiden 3.trimester
Nå nærmer det seg fødsel for mange av dere, og her kan dere diskutere villig vekk det som er av ustyr, hva trenger man, hvor finnes det bra og eventuelt billige saker?
Vi har også laget en oversikt til deg, så du kan få et bilde av hva som finnes der ute.
Er det ting du mener at mangler, så send oss gjerne en mail på tips@barnimagen.com
Madrass til vugge, nødvendig med ny?
20:25 12.01.2008
Skal snart sette sammen vuggen og lurer på om jeg trenger å kjøpe ny skumg.madrass. Har jo trekk på den, laken og så lammeskinn på toppen. Har aldri blitt sølt på, ble kjøpt i 2004 og brukt i 6 mnd. Nå blir det lagret på gjesterommet. Har jo lignende madrass i dypvogna også, og har aldri tenkt på å bytte denne. (Venter nå barn nr 3). Hva sier dere?
semma
Sv: Madrass til vugge, nødvendig med ny?
09:35 1.02.2008
Om det bare er søsken somhar sovet på denne, trenger man ikke bytte. Har andre babyer sovet på madrassen, øker faren for krybbedød, og det vil vi jo ikke... Men søsken kan dele...
Anonym
11:39 1.02.2008
Jeg har madrass til senga og vognen fra storebror født i 04, har ikke tenkt å kjøpe nye. Puttet dem ett døgn i fryseren og så støvsuget dem (midd) etterpå. Overmadrassen og trekket til sengen vasket jeg på 60 grader. Har ingen betenkligheter med gjenbruket, men så vet jeg at madrassene ikke har vært utsatt for gulp, tiss og bærsj.

Det man er redd for er vel om madrassen har vært utsatt for mye søl, sånn at det kan ha dennes sopp.
Gutt 6 feb ;)
14:20 3.02.2008
Med tanke på at det anbefales sterkt å ikke bruke gammel madrass (pga faren for gamle bakterier - se krybbedødforeningen) og at skumgummimadrasser ikke behøver å koste over hundrelappen, tror jeg vel jeg hadde spandert ny - for sikkerhets skyld...
Lille-mor
11:29 26.02.2008
Tror ikke vi kjøper ny madrass. Vasker trekket og legger alt i fryseren i et døgn. Vuggen er brukt på dagtid i 3 mnd bare.

Madrass til seng kjøper vi ny, selv om mannen synes det er dumt. Koster tross alt ikke mer enn 500-700 kr.
allegodetingertre
22:17 19.05.2008
Vi har også vugge, brukt 3 mnd til første barn, på dagtid. Har ikke vært tisset i eller gulpet i. Skal vaske trekket og legge madrassen i fryseren et par døgn. Kjøper ny madrass til sprinkelsengen.
allegodetingertre
23:04 29.05.2008
Oj! Jeg har ikke tenkt på disse tingene, jeg! Jeg har vært så heldig å få låne en sprinkelseng av en venninne. Sønnen hennes har akkurat vokst ut av sengen, og har brukt den til nå. Hun sa at hun tok av trekket på madrassen og vasket det på 60 grader før jeg fikk den. Men kanskje er det ikke godt nok? Jeg aner jo ikke om sønnen hennes har tisset eller bæsjet mye i senga....
Kjente jeg ble litt usikker her, så kanskje det er best å kjøpe ny madrass...?
Mary
22:27 31.05.2008
Mary
Hadde uten tvil kjøpt ny madrass

http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/39AE5368A39455F1C125719C003DCC5F?OpenDocument
Anonym
17:07 14.06.2008
Søskenbarn som har brukt madrassen er det like ille som fremmed?
babyhåp(mjuliguttimagen)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------