Gratulerer med jenta.
Fødselen min startet med premature rier. Ble lagt inn på sykehuset og lå der i 4 dager før de ikke klarte og utsette fødselen noe lenger. Fikk lungemodning allerede første dag på sykehuset så den fikk fin tid til å virke. Årsaken til at fødselen startet har de desverre ikke kunnet svare meg på ,
Prinsen min veide 1680 g og var 41 cm lang. Han fikk faktisk 10 i apgar noe de sa var veldig sjelden på så små (stolt)
Tiden på sykehuset gikk veldig bra, en uke i kuvøse, c-pap( litt til og fra ) i 6 dager. Etter to uker var vi i full gang med amming og straks fullammet jeg han. Han spiste bra, "spiserekordene" ble slått for hvert måltid. Rekorden var vel 71 ml. Veide ca 2 kilo ved hjemreise
Noen råd: ta masse bilder og evt film ( jeg skulle ønske jeg tok flere) skriv dagbok, nyt tiden, ikke stress.
I dag er gutten min straks 13 mnd( ukorr) Han spiser veldig bra, veier ca 9,6 kg, reiser seg opp midt på gulvet og har gått 5 skritt, sier 2-3 ord.
Det motoriske har han tatt igjen og alt annet får komme når det kommer. Det viktigste er at det går fremover.
Lykke til.
Bare si i fra hvis du lurer på noe
klem
|