GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kosthold og trening

Hva i all verden skal vi spise? Et sunt og vanlig kosthold er som regel godt nok, men hva er egentlig det? Her kan dere diskutere kosthold og graviditet. Hvis du har en god oppskrift, så er det fint om du også legger den i kokeboka vår.Her kan dere også diskutere oppturer og nedturer på vekten, hvor mye dere trener og hva dere selv synes er sundt og bra. Dere kan gi hverandre gode tips, men som alltid ellers: Det er ikke nødvendig å kritisere andre for hva de gjør. Man skal aldri slanke seg når man er gravid, men det går an å spise sundt slik at man unngår å gå opp mer enn 20 kilo, som faktisk er innenfor normalen i et svangerskap.
Vennlig hilsen jordmor Siri
trenger forslag til hva jeg kan ha som pålegg på brødskivene
13:21 14.01.2008
dette er ikke ment som en ny hva er farlig/ufarlig å spise for gravide, men jeg trenger rett og slett litt inspirasjon til hva jeg kan ha som pålegg på brødskivene mine. vi har ikke kantine på jobb, så jeg må ha med matpakke. men hva skal jeg ha på? er lei av alt jeg har pleid å ha på og har ikke fantasi til nye ting. noen som har noen forslag?
Anonym
Sv: trenger forslag til hva jeg kan ha som pålegg på brødskivene
09:48 21.01.2008
Ost med epleskiver eller banan eller lag en sandwich med skinke-ost-avocado-salat-sitronsaft-etc.
Anonym
09:50 21.01.2008
kalkun/kylling skinke det er kjempe godt og magert :)
*JCee*_Sarahღ
18:02 31.01.2008
- makrell i tomat med majo og agurk
- leverpostei med røbetter
-prior kalkunskine ( den røkte..mmmm) med majo og tomat
- kaviar og egg
- eggerøre med basillikum
- provenceskinke (*sikle*)
-moset avocado med hvitløk, med tomat oppå. veldig godt, spesielt hvis du topper det hele med provence skinka! smakfult
- Philadelfiaosten av en eller annen sort med spekeskinke. også godt...sikkert godt og toppe det hele med litt eple eller melon
- bland like mengder tunfisk og kesam. hakk rødløk og paprika etter ønske og ha i. litt pepper. den er ikke dum....og masse proteiner.

Til matpakka kan du jo kjøpe tortillalefse eller potetlefse, ha salat og en eller annen krydderskinke i. det er faktisk veldig godt det. Og sunt. Eller lag deg en salat dagen før. eple er undervurdert i salater altså. spes sammen med egg.
TurboAmma
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------