GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

August 2008 klubben

Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Flere fra fredrikstad/Sarpsborg?
16:51 17.01.2008
Hei

Jeg har termin 14.august, og lurer på om det er flere i området som venter rundt der. Det hadde jo vært koselig å bli kjent med noen herifra her på BIM.
TheaJenshagen
Sv: Flere fra fredrikstad/Sarpsborg?
17:16 17.01.2008
Hihi :) Hei hei :D
Jeg skal jo ikke har barn i august da, men jeg må jo si hei når jeg ser deg! :) Håper alt er bra med deg :)
Klem
♣Kristi og babyen♣
19:18 20.01.2008
Hællæ

Jaså, så du lusker rundt her enda:) Alt bra her vettu... endelig blitt kvitt den konstante kvalmen:) Veldig fonøyd med det...
klems
TheaJenshagen
11:50 18.01.2008
Heisan
Ja, jeg har termin 10. aug og bor i Sarpsborg. Hadde vært koselig det:) Bor du i Sarp eller Fredrikstad?
jeaant
19:15 20.01.2008
Hei igjen

Jeg bor på Årum, så teknisk sett er det Fredrikstad. Men jeg er fra Sarpsborg/Borgenhaugen...du da? Spennende vi har jo termin nesten samtidig. Alr bra med deg da? Jeg har nettopp sluttet med konstant kvalme...:)
TheaJenshagen
14:47 18.01.2008
Jeg er fra Sarpsborg, er 36 år og skal ha nummer 3. Har termin ca 26.august. :-)
miffo
14:55 18.01.2008
heisann! jeg er 27 år, bor i sarp og har termin 4 august.
syntes også det hadde vært koselig å bli kjent med noen som skal ha barn rundt samme tid. Var på ultralyd i går og der var det et aktivt vesen som surret rundt, hehe.
Jeg går vel snart over i andre trimester jeg, er 12 uker på vei i dag.
sarp
19:17 20.01.2008
Hei

Så spennende, vi har ikke vært på ultralyd enda vi da. Venter til 18uker, hvis alt går som det skal da. Alt bra med deg da?
TheaJenshagen
16:24 21.01.2008
hei ja formen er stigende, er kvitt den verste kvalmen nå og det er jo så utrolig deilig, nå kan jeg være meg selv igjen! Formen din da?
tok tidlig ultralyd pga at jeg mista sist gang, så nå kommer alt til å gå bra, var utrolig å få se den lille, gled dere til ultralyd!!!
sarp
13:41 22.01.2008
TheaJenshagen:
Hei, har ikke vært her på lenge nå..... Jeg bro på Grålum. Er 12 uker på vei på fredag.

Her blir formen faktisk bare verre og verre. Mye kvalme og oppkast.

Gleder meg til første kontroll på torsdag, har allerede vært på to UL pga tidligere situasjoner. Håper jeg får høre hjertelyd!!

Noen av dere som allerede har fått mage??
jeaant
18:23 22.01.2008
Grålum? da bor vi ikke langt fra hverandre da jo, jeg bor på Hannestad!
Så slitsomt å være i dårlig form, du blir sikkert snart bedre, de fleste blir det fra uke 12..
Magen har såvidt begynt å bli synlig her!
sarp
20:20 22.01.2008
Så moro:)
Vi burde nesten hatt et BIM treff etter hvert.
Ja, håper virkelig på bedre form snart, det eneste som er bra med dårlig form er at jeg ikke orker sjokolade og lignende.... Orker bare sunn mat, masse grønt og frukt. Merkelig... Dilla på agurk...
jeaant
16:30 23.01.2008
Agurk?hehe, artig! Merkelig hva man plutselig får dilla på, jeg har helt dilla på appelsiner og appelsinjuice jeg! Drikker ca 1 liter om dagen.
Er jo bra at vi har dilla på sunne ting, så langt i alle fall.
Ja hadde vært kjempekoselig med et bim treff snart.
Håper formen din tar seg opp, jeg er bare enormt sliten etter jobb jeg, får ikke gjort så mye på kveldene akkurat!
sarp
21:54 23.01.2008
Ja, heldigvis ikke dilla på masse godterier og snacks, det hadde blitt litt tungt til slutt tror jeg.... Er egentlig en godtegris til vanlig nemlig...
Er på en måte litt heldig som er sykemeldt pga av en trøblete ankel, pgs formen, men likevel savner jeg jobben, det er kjedelig å bare gå hjemme.
Håper at du får litt mer energi etterhvert da, tror det pleier å bedre seg i 2. trimester. Håpe, håpe...
jeaant
22:57 23.01.2008
Hehe, ja vet hvordan det er å være godtegris, men har heller aldri spist så lite godteri som nå!!!Eneste som frister litt om dagen er kvikk lunsj...
Ja håper å få litt mer energi etterhvert, og håper kvalmen din gir seg snart!
Vi får bare tenke at dette er virkelig godt for noe og verdt det- for det er det!
sarp
12:55 24.01.2008
Nei, ikke dilla på noe enda jeg da...men kan ikke drikke juice, for da spyr jeg. Så litt rart å høre at andre får dilla på det...men brødmat spiser jeg mer og mer av, kanskje jeg får dilla på det:)
Magen min spratt frem når den værste kvalmen ga seg, for en uke siden idag. Det hadde vært kjempe koselig å treffes da...litt artig å kjenne flere i samme situasjon.

Thea:)
TheaJenshagen
17:20 24.01.2008
Må bare fortelle... Har vært på enda en UL i dag. Det var bare helt herlig!!!!! En liten krabat som sprelte rundt der, og vinket..... Fikk med meg fire bilder og fikk lov å filme med mobilen. Pluss at jeg fikk høre hjertelyd, det var bare helt fanastisk. Vi fant nemlig ikke den hos legen...
Gled dere!!!!
jeaant
17:21 24.01.2008
Fikk også ny termin..... 7. august
jeaant
18:15 24.01.2008
hei, og så gøy at alt stod bra til med den lille, det er jo bare helt fantastisk å se. Det ble brått mer virkelig eller?
Ojsann 7 august, bare tre dager etter meg, hehe, brått så havner vi på sykehuset på samme tid!
Jeg ble så letta etter jeg var på ultralyd for en uke siden, at jeg tror formen faktisk har tatt seg opp etter det, man tenker jo mye rart de første ukene før man har sett at alt står bra til med nurket.Nå kan vi bare kose oss og tenke framover, er så gøy å planlegge, jeg nyter hvert sekund!!!
sarp
15:10 25.01.2008
Nå er jeg lettet og. Deilig å vite at alt er ok etter 12 uker. Tror nok at det gjør noe med psyken, den dårlige formen, iallefall for meg. Merker formen er verre når jeg bekymrer meg. Men nå satser jeg på topp form, føler meg litt bedre etter jeg fikk begynt å trene igjen og.
Håper å få vite kjønnet på ordinær UL, da skal jeg shoppe......
jeaant
16:18 25.01.2008
ja, 12 uker er vikrkelig en milepæl ja, når man i tilegg har sett at barnet har det bra så er oddsen for at dette kommer til å gå bra svært stor! Nå er det bare til å glede seg til den ordinære ultralyden!
Vi vil også vite kjønnet, hvis de ser det da. Gøy å kunne handle litt Gutte/jenteklær også, hitill har jeg kun shoppa noen hvite bodyer og litt småting. På babybutikken på borg storsenter er det 70% på alle varer forresten, vet ikke hvor mye de har igjen, men jeg shoppa noen bodyer, smekker, kluter, og teppe.
sarp
13:47 26.01.2008
Der har jeg shoppet litt og... Litt kluter, tisselaken, teppe og stellebord. Har også kjøpt bilsete og vinterpose på tilbud på Siljes i Fredrikstad. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Sverige senere, der er visst iallefall 3 butikker, kan jo være at det er litt billigere der. Verdt en titt iallefall. Det koster å bli foreldre... Har nesten ingenting etter førstemann heller. Men skal få låne litt av venninner da, det hjelper jo på.
jeaant
20:56 26.01.2008
Gøy og shoppe, men koster ja, er så mye man trenger!
Har hørt at man kan spare litt på å handle i Sverige.
Hvor ligger Siljes?
sarp
12:22 27.01.2008
Den ligger langs veien mot Fredrikstad på høyre side, 109 veien. På hushjørnet før Glemmen vidergående. Se link: http://www.gulesider.no/kart/map.c?id=c_Z0HLTJK8&imgt=
jeaant
21:39 27.01.2008
Takk, skal prøve å få tatt en tur!
sarp
21:21 28.01.2008
Gjør det:) Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Sverige på onsdag for å sjekke terenget litt der og, litt priser og sånn... Har hørt at det er veldig billig på Happyland. Så er det vel en butikk på Nordby, så tror jeg det er en like inærheten av vinmonopolet før Strømstad.
jeaant
23:00 28.01.2008
du får kose deg på svensketur, blir alltid litt shopping da, hehe!
Jeg gjorde et kupp på lindex( borg storsenter) i dag, kjøpte 5 mammabukser, kun 49 kr pr bukse, superfornøyd!!!
sarp
19:11 29.01.2008
Oi, det var ikke verst. Har heldigvis fått låne litt av venninner pluss at jeg hadde litt fra før. Men må vel ta en shoppingrunde på klær når det nærmer seg sommer. Har stort sett bare bukser og gensre, må vel ha litt lettere klær og.
jeaant
14:07 30.01.2008
ja, blir nok mer shopping nærmere sommeren ja, en fordel er at da finnes det jo så mange kule tunikaer og sånnt.
jeg er hjemme med omgangsyken i dag jeg, igjen! Hadde også omgangsyken i nov, men men, jobber i barnehage så det er ikke så lett å slippe unna.
sarp
18:40 30.01.2008
Uff da, da ønsker jeg deg virkelig god bedring:)

Fant meg vogn i Sverige idag, skal ned og hente den imorgen. Gave fra svigers... var på tilbud, satt ned 40% pluss kurs, så den kommer vel på ca 4000 med stelleveske. Teutonia var det, fjorårets modell. Men det betyr jo ikke noe.
jeaant
08:37 31.01.2008
Takk for det, føler meg bedre i dag, så i morgen satser jeg på å være tilbake på jobb.
Så kjempeheldig med vogn da! Hvor kjøpte du den?
Vet du om det var tilbud på brio vogner der også?Så en vogn jeg likte kjempegodt når vi var innom Happyland for et par uker siden se!
sarp
11:59 31.01.2008
Kjøpte den på Nordby, der tror jeg det bare var tilbud på Teutonia. Jeg kan ikke huske hvilken vogner som var på tilbud på Happyland, var ikke så veldig mange, men det var gode tilbud.

Så fint at formen er bedre, pyton å være syk:(
jeaant
16:49 31.01.2008
ok, får ta en titt om ikke så lenge, er greit å følge med hvis det er no salg!
Formen er bra nå, har ikke kastet opp i dag, og har til og med spist litt.
Tok en tur til legen for å sjekke at alt var bra, for jeg har hatt skikkelig vondt i magen. Tok litt tid før legen fant hjertelyden, men hun fant den til slutt, herlig å høre!!!
sarp
17:27 31.01.2008
melder meg i august klubben jeg og. er fra sarpsborg og har termin 24 august :-) Skal dere alle føde i fredrikstad eller er det noen som har søkt seg andre steder?
allegodetinger3pådet4skaldskje
18:22 31.01.2008
Til sarp: Å, så deilig, det er den beste lyden:):):):)

Til: allegodetinger3pådet4skaldskje: Gratulerer og velkommen til deg og:) Tror vi alle sammen skal føde i Fredrikstad, tenkte faktisk litt på Riksen siden det er stor mulighet for prematur fødsel, men ombestemte meg. Koselig å bli kjent med flere herfra da:) Jeg er egentlig fra Bergen, men har bodd her snart i fem år.
jeaant
20:19 31.01.2008
jeaant: ja ikkeno er bedre enn den lyden der!!!

velkommen til deg med det lange nicket, hehe.
Vi har liksom vårt eget sarpeforum her vi, skikkeli bra assa.
Hvor i sarp er du fra da?
Man må ikke søke om å føde på fredrikstad sykehus, eller...?
sarp
01:44 1.02.2008
hehe kan kanskje bytte nick for på det 4 skjedde det :-) bor på grålum.
Jeg skal føde på riksen og er ille spent på det. Legen ordner med søkeplass og sånn i fredrikstad. Jeg måtte bare søke tidlig selv siden jeg ville ha i oslo
14:51 1.02.2008
jeg er fra fredrikstad. Har to jenter på 5 år og 11 mnd og termin 4 august
ceso
16:27 1.02.2008
VELKOMMEN CESO!
sarp
19:29 1.02.2008
Til allegodetinger3pådet4skaldskje:
Jeg og bor på Grålum, har akkurat flyttet hertil. Har bodd på Hannestad og Greåker før. Noen spesiell grunn til at du vil til Riksen? Jeg vurdrerte det jo pga fare forprematur fødsel, sønnen min på 6 år kom 6.5 uke for tidlig, så det kan nok skej igjen. Men legen min mente det var helt fint å føde i Fredrikstad siden det ikke er så ille prematur. Litt kortere vei da og...
Har forresten fått UL 10.mars.

Til ceso: Velkommen til deg og:) Koselig med flere:)

Til sarp: Hvordan er formen nå?? Håper du er frisk igjen:)
jeaant
10:30 2.02.2008
Jeaant: Formen er strålende, godt å være frisk igjen!!!
Vurderer en tur til sverige i dag.

Har folk lyst til å vite hva det blir på ultralyd?
Vi er så nysgjerrige vi, og skal på u-lyd 4 mars, så håper vi får se hva det blir da, har hørt at det er ikke alle jordmødre som titter etter selv om man spør...
sarp
16:51 2.02.2008
halla, halla og tusen takk for varm velkomst :)

jada... endelig begynner jeg å bli litt i form oxo og det er jaggu ikke på tide!
alle sier jeg skal ha gutt nå siden jeg ikke var dårlig lenger enn 1,5 døgn med begge jentene mine, men vi får se...

har ikke fått time til UL enda jeg da, skal til legen den 11 og han bestiller time da... hehe..

Er det flere som skal på 3dUL?
jeg var det med min yngste (etterhvert mellomste) og det var så fantastisk at jeg må gjøre det igjen,...
ettersom legen tok feil med vanlig UL på kjønnet stoler jeg ikke helt på det og venter derfor til 3d før jeg sier noe... hehe...
ceso
19:19 2.02.2008
til jeaant: jeg har alttid syns riksen har vært så sinnsykt fint. så er det altfor mange bekjente med dårlig erfaring fra fredrikstad. Samtidig skal jeg begynne i praksis på barsel så det er greit å føde et sted der ingen kjenner deg.

Vi skal på ul 13 mars på riksen og vil gjerne vite hva det blir:-) skal også på ul i fredrikstad siden vi får litt bedre oppfølging etter tre mislykka svangerskap.

syns det virker som en evighet til ul, men det går nok fort allikevel. Bare bli kvitt den intense kvalmen nå så jeg kan begynne og nyte svangerskapet. :-)
Må nesten ha et bim treff da når det er så mange som skal ha i aug. og bor i området
11:15 3.02.2008
Til allegodetinger3pådet4skaldskje: Forstår det egentlig ganske godt med Riksen, vet ikke helt om jeg angrer på at jeg valgte Fredrikstad, har også noen bekjente med dårlige erfaringer. Men tenker at det alltid er noen som har både gode og dårlige erfaringer fra alle steder. Har også veldig gode erfaringer med Riksen, sønnen min på 6 har operert der inne før, fantastiske mennesker som jobber der:) Og skjønner deg veldig godt siden du skal i praksis da.
Og ja, et BiM treff hadde gjort seg nå:)

Vi vil vite om det blir gutt eller jente. Har også hørt at ikke alle jordmødre gidd å bruke tid på å sjekke det. Men vi skal også på 3D senere tenke vi. Tror samboeren min trenger det for at det skikkelig skal gå opp for han at han skal bli pappa:)

Til sarp: Dro du til Sverige eller?? Det erm så sinnsykt dyrt å bli foreldre, så jeg er blitt helt ekstrem på å handle på tilbud. Var absolutt ikke sånn før, men kanskje graviditeten har gjort meg mer fornuftig..... hihi...
jeaant
11:29 3.02.2008
Nå har jeg fulgt med litt på hva dere har skrevet under her...får vel melde meg på...men er ikke fra fredrikstad eller sarpsborg...men håper halden er velkommen under her..hi hi..Jeg har termin 5 august og skal føde i fredrikstad:)
xmilla
13:16 3.02.2008
hei xmilla og velkommen

ja vi og vil ta 3D ul. så moro og ha bilder og cd til senere. og ser man ikke kjønn på ordinær ul kan man kanskje få en sjans til :-)

var faktisk også i sverige igår. skulle en tur på happyland, men det stengte da jeg kom. kjipt...
får ta en ny tur når mannen kommer hjem fra sin lage reise.
De har jo sååå mye fint til grei pris der borte
14:28 3.02.2008
Til xmilla: Såklart kan du hive deg på her. Det er jo litt moro å prate med noen som skal føde på samme sted:) Og Halden er ikke langt unna.

Til allegodetinger3pådet4skaldskje: Synes de er flinkere med tilbud i Sverige, og det er jo kjekt i tillegg til kursen. Så på noen babycallere som var på tilbud, men skal først høre om jeg kan låne av venninner. Blir bare mer og mer fornøyd med vognen vi kjøpte der nede, eller fikk i gave... Titter på den hver dag..... Teutonia Mistral S tror jeg den heter. Er jo der nede med jevne mellomrom og handler, så det skader jo ikke å titte litt....:)
jeaant
18:52 3.02.2008
Hei alle sammen. Får jeg være med her jeg også eller? hehe. Er fra fredrikstad og har termin rundt 27.aug.

trine_august
20:49 3.02.2008
Velkommen Trine, klart du kan bli med, her er alle velkomne!!!

Jeaant: Ja er litt kjipt at ikke alle jordmødre sjekker hva slags kjønn det er, det syns jeg de kunne gjort alle sammen jeg! Vi er kjempespente på hva det blir, har nedtelling til ultralyden 4 mars nå...
Ja ble en harrytur i går, og vi så faktisk på teutonia mistral! Den ser kjempeflott ut, så mye mulig det blir den, er du fornøyd med kjøpet så langt?. En butikk i Oslo selger alle 2007 teutonia vogner til 40% avslag, og vi tenkte oss en tur til ikea en dag til uka så kanskje vi også ender opp med vogn da. Vet hva du mener med å være på utkikk etter salg ja, det er vi også, stadig og støtt!
Hadde vært koselig med et bim treff snart ja!
sarp
21:44 3.02.2008
Til Trine: Velkommen til deg og, det her blir bare mer koselig hele tiden. Ser ut som vi er ganske mange fra området her nå:)

Sarp: Er super fornøyd med vognen, har testet den, er masse finesser som f.eks. innebygd myggnett under kallesjen når den blir sportsvogn, stor lomme i kallesjen, lett og ta bag ut/inn, det hører med regntrekk ( ikke alle vogner har det) + masse mer. Samboer lurte litt på om bagen kunne falle ut, men måtte vise han hvordan den skulle festes og da ble han litt roligere.... Titter på den hver dag.....

Oi, nå er det liv i lille krabaten igjen... Er andregangsfødende, så kjenner liv allerede, litt aktiv på kvelden....
Noen andre som har kjent det???
jeaant
11:01 4.02.2008
Jeg har ikke kjøpt vogn...synes det er litt tidlig jeg da...men synes det er gøy å titte litt da. Alt blir sikkert mer virkelig på UL...men jeg har ikke fått time enda...venter i spenning.

Jeg er 14+2 i dag og kjenner ingenting...men det er tidlig enda..og jeg er førstegangsfødende.

xmilla
12:12 4.02.2008
hei alle sammen:)

Så mange vi har blitt her nå. Det er gøy vettu. Hører dere snakker om BIM treff, og jeg er med. Og kan godt invitere dere alle(og selvfølgelig er Halden invitert også) hjem til meg en dag, hvis dere vil?

Jeg skal til legen imorgen, og da bestiller hun nok UL time. Gleder meg så fantastisk mye til det. Nå har jeg gitt opp alle mine vanlig bukser, for magen har kommer for fult. Blir 50% symeldt nå, pga kvalme og oppkast hver dag. Da er det rimelig tøft å være på jobb... flere som fortsatt har problemer med det?

klems
TheaJenshagen
21:11 4.02.2008
Hadde vært koselig med hjemme BiM-treff:)

Uff, har kvalmen kommet nå, eller har du hatt det sånn hele tiden???
Har heldigvis noenlunde gitt seg hos meg.

Er sykemeldt 100% egentlig pga av en trøblete ankel, men går nå over på svangerskapspenger, kjipt... Får dagene til å gå med å trene litt da, men det er utrolig kjedelig å bare gå hjemme.

Fått mage du og ja... merkelig, plutselig bare begynner den og vokse for fullt. Har måtte gå med mammabukser lenge, fikk veldig fort mage, mest luft var det vel, men den ser ut som en gravide mage.
Noen andre som synes det nesten er litt rart når den begynner å vokse????? Har jo født før, men denne gangen er det veldig annerledes.
jeaant
12:14 4.02.2008
Halla Trine.
Ja, så du måtte melde deg på du også:) dette blir spennende altså:)

klems Thea, fra nesten nabobutikken
TheaJenshagen
08:11 5.02.2008
jeaant: Så bra å høre at du er fornøyd med vogna.Ble vognkjøp på oss i går også, teutonia prestige, kjempeflott vogn og billig!
Hehe, gøy at magen vokser da, merker det godt nå!

Thea: Så ille med den kvalmen, forstår at det blir vanskelig å jobbe da, håper du blir bedre snart! Bim treff høres kjempekoselig ut!
sarp
17:46 5.02.2008
Idag har jeg hørt det lille nurket sin hjertelyd:)Det var veldig flott å høre...

Vel, kvalmen har vært av og på siden uke 8...sukk...nå er jeg dritt lei den spyinga.

Hva sier dere om et treff i Mars?? Da har vel kanskje de fleste av oss vært på ultralyd?

klems*
TheaJenshagen
23:11 5.02.2008
Thea: Ja, måtte jo melde meg inn til slutt jeg også.. :) men skjønner ikke en dritt av babyverden da. kanskje bare jeg som er litt små dum!? haha-

snakkes vel imårra eller noe vel, nå er det tid for senga og lese svangerskapsbok for sambo. hehe
trine_august
10:23 5.02.2008
Hei, jeg har termin 5. august og er fra Hobøl og det blir vel Fredrikstad på meg da.
Henan
21:07 5.02.2008
Treff i mars blir bra!!!
sarp
23:10 5.02.2008
jeg er med på mars :-)
22:35 6.02.2008
Velkommen til Henan:)

Treff i mars blir helt topp:) Skal på UL 10. mars.

Til sarp: Grattis med ny vogn til deg og. Det blir brått litt mere virkelig da.....
jeaant
11:16 7.02.2008
Skal vi satse på i slutten eller midten av mars? Når passer det for dere? Jeg har ikke fått UL time enda, men sekvisisjon er sendt..tar det lang tid før man får svar eller????????

klems
TheaJenshagen
12:09 7.02.2008
je skal på ul 13 mars. men når er påska?treff før eller etter påske?
13:11 7.02.2008
Hvor langt i forveien får man egentlig UL time??

Påsken er i uke 8, så det er ganske sent i mars mnd.

Når har dere her inne antatt termin?? Jeg har 5 august.

Hvor gamle er dere? Jeg er 30 år.

xmilla
13:16 7.02.2008
Påsken er uken etter, skjærtorsdag er 20. mars, så kanskje etter påske slik at alle har fått vært på UL. Jeg går sykemeldt, så det passer som regel for meg, untatt mandags kvelder.
jeaant
18:41 7.02.2008
Slutten av mars høres bra ut!

Jeaant: Ja, vogna står fortsatt i stua den, må beundre den litt før vi setter den inn på et rom, hehe...
Små barn-store gleder!
sarp
20:55 7.02.2008
Ja vi kan ta det mot sluten,evt i månedsskiftet:) Påsken er i uke 12, ikke 8. Da hadde det vært skremmende nærme...
Jeg skal ha ferie uke 11..deilig. Nå er jeg 50% sykmeldt for å prøve å holde på den lille energien jeg har igjen.

Flere som fortsatt er kvalme og spyr? Det er jo ganske sent for slikt, men...

klems
TheaJenshagen
21:40 7.02.2008
Kos deg med vognen, sarp:)

TheaJenshagen: Har en venninne som faktisk ikke ble kvalm før etter de tre først mnd, så alt er mulig. Men jeg håper for din del at det gir seg snart, hverdagen blir så mye lettere da. God bedring:) Regner med du har fått med deg alle tipsene for kvalme, så jeg skal ikke komme med flere.... Bare et lite... Eller vet ikke om jeg kan kalle det tips, men det eneste som hjalp meg var å ta alt i mitt tempo. Var skikkelig egoistisk en stund, men det hjalp. Måtte jeg legge meg ned, så gjorde jeg det osv. Ikke alltid like lett med en gutt på seks år, men der har samboer vært flink å hjelpe til.
jeaant
19:36 10.02.2008
Jeaant: Koser oss med vogna, men i kveld skal den settes inn på rommet, hehe!!!

Thea: Føler med deg og håper du snart blir kvitt den kvalmen. Var ganske kvalm selv de første 10-12 ukene og det er ikke greit!

I dag fikk jeg frokost og konfekt av søte samboeren min. Han hadde stått opp tidlig, lagd eggeomelett og crossanter til meg, det var jo morsdag, ble så glaaad!!!
sarp
18:33 11.02.2008
Hei alle sammen!
Får melde meg på her jeg også. Er fra sarpsborg og har termin 17august:)
Har nettopp lagd en bim treff invitasjon for sarpsborg, håper det er noen som er klare!!
OleLuna
16:55 12.02.2008
Heisan og velkommen til oss:)
Har skrevet på invitasjonen....
jeaant
15:57 15.02.2008
Hei. Går jeg inn på bim-treff for å se invitasjonen?
Kunne bare se bim treff i fr-stad til mandagen, er det den?
sarp
16:08 15.02.2008
hehe, fant ut av det jeg, høres koselig ut!
sarp
14:09 16.02.2008
Hei jenter!

Mange som har tenkt seg på Pizzanini til mandagen eller? Da skal det være bim-treff...
Ellers? Noen som er klare for Bim-treff hos meg mandag 31.03 eller tirsdag 01.04?

TheaJenshagen
10:52 17.02.2008
heisann.tenkte å dra en tur på mandag ja, du da?
bim treff i slutten av mars/begynnelsen av april høres bra ut, da har vel også alle vært på ultralyd også tenker jeg.
sarp
18:18 17.02.2008
jeg er klar or treff i slutten av mars, men i morgen er jeg i oslo så da får jeg ikke blitt med denne gangen.
19:40 17.02.2008
Skal prøve så godt jeg kan å komme imorgen.
Thea: tirsdag 1.4 passer veldig bra for meg, ikke 30.3.
jeaant
09:18 18.02.2008
Ja, jeg skal ihvertfall på Pizzanini ikveld...føler for å være litt sosial nå. er jo litt spent også da, siden det er første gang jeg er på BIM-treff.
Jeaant: da er 1.4 notert som en aktuell dato for din del...

snakkes

TheaJenshagen
15:46 18.02.2008
Thea: Dropper det treffet i kveld jeg. Klarer deg nok veldig fint alene. hehe. Blir med neste gang istedet jeg :)
trine_august
17:54 18.02.2008
Hei Trine

Javel, vær sånn du:) Kos deg hjemme da, og vi får håpe du får litt mer krefter etter denne uken. Har du fått UL time eller? Jeg fikk min 4 dager etter at jeg var hos legen på rutinekontroll...
Vel, jeg får se å manne meg opp til dette treffet jeg da...

TheaJenshagen
22:15 18.02.2008
heisann.
Takk for kjempekoselig første bim treff i kveld!
Jeg kom på når jeg kom hjem at jeg skal ha kveldsmøte på jobb til tirsdan...
sarp
15:11 19.02.2008
Thea: Har ikke fått time til ul ennå, men har bestilt meg time til jordmor idag da. Var det koslig egår eller, alle sammen...? :)
trine_august
21:51 21.02.2008
Kjedelig at du skal på møte, sarp. Tror jeg skal klare å komme meg ned der. Er blitt syk så håper denne forkjølelsen ikke henger i så lenge. Det var hyggelig å treffe dere da. Blir koselig med treff hjemme hos Thea og.
jeaant
22:10 22.02.2008
ja, får heller bli med neste gang, for det var ille koselig ja!
sarp
11:47 26.02.2008
Heisan.
Må nok melde avbud i kveld til BiM treffet. Går på 4. dagen med kronisk hodepine. Har vært forkjølet hele helgen, så det henger nok i enda. Håper det blir et nytt treff da:)
jeaant
22:31 29.02.2008
Hei. Har et tips til billig kjøp av bilsete, 0-13 kg, Graco heter merket. Base, sånn at man kan lett ta det ut og med seg.kostet 699 svenske kr, er fjordårets modell som de selger billig ut. På Happyland. Kjøpte det i går.
sarp
14:03 1.03.2008
Oi det var billig!!! Kjøpte for en stund siden et Brio sete som var på introtilbud, husker ikke hva det kostet.
jeaant
17:21 1.03.2008
Flott at vi deler tilbud! Nå er det også -20% på alle bilseter på babyshop...
TheaJenshagen
19:21 1.03.2008
sarp: åssen farge var det på sete?
09:26 2.03.2008
det var grått/svart og setet hadde noen røde striper, virker solid.
sarp
21:26 4.03.2008
Var på ultralyd i dag og alt var bra. Vi får ei lita snuppe, hehe!
Termin ble flytta fra 4-6 august.
sarp
21:34 4.03.2008
ÅÅÅhhh så koselig, gratulerer!!!! Gleder meg til UL på mandag:)
jeaant
19:10 5.03.2008
Å, så stas:) Idag er det kun en liten uke til jeg skal på UL, og jeg kan nesten ikke vente...

MEN dere: passer det med et treff hos meg tirsdag 01.04.08????Kveldstid...
Sender alle som har vært med på dette innlegget en melding.

Thea
TheaJenshagen
17:38 7.03.2008
Heisan!! Var på UL på onsdag. Alt er bra med babyen:) Flyttet termin til 9/8. Vi får nok se en jente ifg. jordmor:)
xmilla
19:41 7.03.2008
Skal på UL dagen før treffet hos deg. Da er jeg nesten 20 uker på vei, så det er kanskje i seneste laget, men fikk ikke time før. Spent på om alt er bra og om det er mulig å se om det er gutt eller jente. :-) Formen er heldigvis bedre.
miffo
10:00 9.03.2008
jeaant: Ja gled deg til ultralyd, massse lykke til i mårra!!!
sarp
09:16 11.03.2008
Heisan.
Var på UL igår. Alt var bra med babyen, frisk og fin. Det var deilig å få vite. Er jo alltid litt bekymret, men fikk desverre ikke vite kjønnet. Så nå gleder jeg meg bare til 3D ul litt senere. Skal ringe de idag og høre når det er best å ta det.
jeaant
11:03 11.03.2008
Hei=) kommer fra sarpsborg,men bor nå i mysen da:) men har termin den 6.august:D kommer til å være mye i sarpsborg både før og etter at babyen våres har kommet:O) hadde vært koselig å blitt kjent med flere som skal ha i august som er i fra særp:=)
Klem Hege=)
Baby_2008
16:17 11.03.2008
Hei og velkommen til deg og. Vi er etterhvert blitt mange på denne tråden, koselig hvis du kunne kommet på BiM treff i morgen på Peppes i Fredrikstad da:)
Er ikke fra særp jeg da..... Innflyttet bergenser....
jeaant
14:05 13.03.2008
Var på UL igår! Og for flott opplevelse!Men lille nurket hadde best seg for å "bare" vise oss ryggraden sin...flott den altså, men vi var litt mer nysgjerrig på det som var forann. JM var ikke fornøyd med undersøkelsen, så vi får en til:) Ikke lei meg for det jeg altså... fått ny termin da, og det er 18.08.08, på ett årsdagen for bryllupet vårt! Slå den dere!

Thea
TheaJenshagen
17:56 13.03.2008
Så koselig!!! Det var bra timing du..... Heldig som får en time til da, kanskje dere får se kjønnet:) Hvis dere vi