GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Når mannen ikke er klar

Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
han er ikke klar, skal jeg ta test uten å si noe?
13:58 21.01.2008
Tante er forsinket fom i dag. Er en test negativ må jeg jo ikke si noe til han, er den positiv vet jeg ikke hvordan han vil reagere. Hva gjør jeg? noen som har vært i samme situasjon? Vi er uenige i en nr. 3 eller ikke, men han tar ikke konsekvensene av at jeg ikke bruker prevensjon....:-)
please
Sv: han er ikke klar, skal jeg ta test uten å si noe?
14:23 21.01.2008
Jeg var i samme situasjon for en stund siden, der jeg ikke viste hvordan min sambo ville reagere hvis jeg testet positivt. Tok testen uten at han viste det, men det viste seg at den var positiv. Og etterhvert viste det seg jo at sambo ikke var klar..
Vet ikke hva du skal gjøre jeg, men jeg syntes det var greit å gjøre det sånn, ikke bekymre han unødig... hvis det nå skulle vise seg at testen er negativ. Tror du testen er positiv da? Har du noen graviditetssymtomer?
Anonym
14:43 21.01.2008
føler meg gravid hele tiden, jeg! har ikke brukt noe på 3 mnd. og hver pp har jeg trodd jeg var gravid...men er på overtid i dag og ingen tegn til tante. Våkner om natten og er sulten, magen romler og jeg har "syke-smak" i munnen. (vil ikke akkurat si det er metall-smaken?). Tror jeg innbiller meg at jeg er småkvalm av og til også, men det er rart med den psyken...MÅ teste senest fredag.
please
14:50 21.01.2008
Ok, så det er stor sjanse for at du er gravid da.. Tror du ham blir sur hvis du tar testen uten at han vet det da? Hvis ikke så tar du den bare uten at han vet det, å sier det etterpå..
Anonym
14:51 21.01.2008
så det kan være stor sjanse, mente jeg å skrive;)
Anonym
15:09 21.01.2008
nei, vet tror ikke han blir sur for å slippe å vite om det. Men hvis han får en reaksjon på et evt. positivt resultat så er jeg redd det blir noen liter tårer hvis jeg nettopp har testet positivt og skal ta en diskusjon med han om hva som har skjedd.....han går nok ikke fra meg, men går nok litt i kjellere og hormonene mine er nok boblende etter å ha tatt en test. tenkte kanskje det var bedre å ta diskusjonen på forhånd så jeg visste hvor jeg hadde han, såv ar det gjort liksom...
dessuten er det på do i et strekk, og buksen er trang, men akkurat det kan jo være julen...:-)
please
15:40 21.01.2008
Han vet jo at det er en risiko for å bli gravid dersom man ikke bruker prevensjon. Dersom gutta ikke tar sitt ansvar i forhold til prevensjon, så har de ikke så mye de skulle ha sagt heller. Det er min mening da... Jeg ville sagt det... Lagt det frem på en rolig og samlet måte.

Lykke til da:)
freakshow:)
18:00 21.01.2008
Hvorfor prøver du når dere ikke er enige?? 3.pp!??!!

Nå skal jeg være dritfrekk og si det jeg mener:

Det virker jo som om du vil lure han til å få et barn til!!!!!!

Klar!
15:45 22.01.2008
Mannen maa jo vaere lettere tilbakestaaende hvis han ikke skjonner at han kommer til aa bli far naar hun har sagt at hun onsker seg barn og at hun ikke vil bruke prevensjon. Hvis han ikke vil ha barn skjonner han sikkert hvis han er naturlig utrustet mentalt at han maa bruke prevensjon. Det faar da vaere maate paa aa sy puter under armene paa folk.
Miss Misantrop
17:08 22.01.2008
Ja det er jo kjempeflott at trådstarter har prøver å få barn med en som ikke ønsker det. Hun har hatt tre prøveperioder med en som ikke ønsker barn. Selvsagt burde mannen sørget for prevensjon for denne dama gidder ikke ta ansvar mer. Hun vil ha barn, så da leker hun prøver alene. Sorry, men jeg mener at det er å skaffe seg barn på en heeelt gal måte og jeg forstår klart de mennene som sier at de blir "lurt". Sånne damer gjør meg flau av å være kvinne selv.

Synes dere at det er den riktige måten å gjøre ting på? Bare si at "Jeg vil ha barn. Jeg slutter på prevensjon. Om du ikke vil ha barn, så får du selv sørge for at det ikke blir det." Og så tenke "Hurra. Han glemte prevensjon i dag. Jeg håper at jeg blir gravid." Det blir jo så gøy å vente barn med en som ikke egentlig ønsker barn med meg. Not!

(Dessuten er det jo så gøy å bruke dong når man er i et langvarig forhold...)

Jeg mener ikke at det er bare vi jenter som skal sørge for prevensjon, men det må da være en dialog her?! Det er jo et felles ansvar. Det blir litt feil at en leker prøver med en som ikke vil ha barn...... Eller??? Skal man bare ignorere at man er uenige og kjøre sitt eget løp?
Klar!
17:59 22.01.2008
Jeg signerer Klar! på dette her. Sånne holdninger fører bare til barn som må leve med å være et resultat av at kommunikasjonen i parforholdet ikke fungerer. Selv om mannen også bør ta sin del av ansvaret for prevansjonen, så er det faktisk bare prevensjon for kvinner som egentlig er tilpasset å bruke i et langvarig parforhold. Ellers kan han jo streilisere seg, men da er det plutselig enda mer komplisert bli klar til flere barn senere. Kondomer er en ok ting i perioder, men det er også en ting som KAN ta livet av et langvarig og intimt sexliv. Jeg mener prevensjon og planlegging av barn er noe man bør snakke åpent om, uten at man sniker rundt og prøver indirekte å lure noen. Om det fører til at man må minne mannen på å bruke kondom og dermed sette en demper på samleiet, synes jeg det er en pris som burde være ok å betale for at tillitten i forholdet skal opprettholdes!
Humleblomst
19:18 21.01.2008
Jeg mener du bør fortelle ham at du ikke har fått mensen og at du skal ta en test. Hvis han ikke er klar for et til barn vil dette være en ok måte å forberede ham på det som kommer, fremfor å gå rett på sak og fortelle om en bekreftet graviditet. Og er testen negativ vil han uansett ha fått en påminnelse på at det å holde på sånn som dere gjør fører til barn, og hvis han ikke er klar for det må han bruke prevansjon.

Men hvis du faktisk er ute etter å lure ham til å gi deg et barn til mot hans vilje, så må du for all del fortsette slik som du gjør nå, og teste i hemmelighet fram til du er blitt gravid...
Humleblomst
19:28 21.01.2008
Så han VET at du ikke går på pillen, men velger å ikke bruke kondom? Da er han såpass oppegående at han vet hva som kan skje...

Jeg synes at du bare skal ta en test jeg... Ikke greit å gå å lure slik! Men du burde ta en prat med han snarest, og fortelle at du går på nåler for hver mensperiode og lurer på om du ble gravid denne gangen eller ikke. Det er ikke rettferdig for deg at du skal føle at det kanskje blir trøbbel om du skulle bli gravid! Ta en test, men si i ettertid at du gikk rundt og bekymret deg slik at du til slutt tok en test. Og at dette må ta slutt nå, dere må finne en felles løsning. Prevensjon, eller ikke prevensjon, og da være enige om at utfallet av å ikke bruke prevensjon er en hyggelig ting!

Håper det ordner seg!
Tweak
00:17 30.01.2008
Heisann!

Støtter deg fullt ut! Har en mann som er 2 barns far, og synes dette er nok. Selv er jeg mamma til et barn. Jeg ønsker sterkt et barn til og dette vet han. Har droppa p-piller i 2 mnd nå. Tror kanskje jeg er heldig nå, hvis man kan kalle det det. Går og håper på at han skal godta det, hvis mine mistanker blir bekreftet nå. Vil ikke bo i hus med 2 enebarn. Det er nesten 10 år mellom min stesønn og min datter.

Selv mener jeg at menn burde følge litt mer med og være litt mer oppdaterte på prevensjonsfronten hvis dem ikke ønsker barn! Finnes måter å sikre seg på uten kirurgiske inngrep i dag.

Lykke til med smatalen :) Går nok bra etter at sjokket har lagt seg.

Hilsen likesinnet/likeslem
Anonym
12:34 30.01.2008
Slutte på pilla uten at mannen veit det? For et tillittsbrudd! Hva mener du med at de bør være oppdatert på prevensjonsfronten? Skal han puste deg i nakken for å kontrollere at du tar pilla? Menn stoler vel på at dama tar pilla, og med rette burde det være. For om et forhold er basert på tillitt og respekt så skal det vel være unødvendig å trenge å følge med på det.
Men dersom mannen vet at dama har slutta på pilla, er det naturligvis en helt annen sak. Da må han jo være forberedt på evnt konsekvenser, og ta sine forhåndsregler.

Nei, sorry... Å slutte på pilla uten å snakke med mannen først, og så gå og håpe at man blir gravid... Det er helt sykt. Manipulerende. Du skal leve i visshet om at du har lurt han da.. Lykke til med det.
freakshow:)
13:22 30.01.2008
HI:
Hvordan gikk det med deg? Hva viste testen?
Håper alt er bra med deg:)
Anonym
22:07 28.03.2008
Synes faktisk det er råttent å være prøver mens mennene ikke er interesserte. Tenker dere ikke på hvilket forhold han evt vil få til barnet som han ikke ønsket seg i utgangspunktet? Eller tenker dere bare at det kommer til å gå fint, han vil jo elske det uansett? Er det ikke ok å være to som ønsker å lage et barn da, det er jo det dere egentlig vil ha av han. Ïnteressen, mener jeg. Nei, snakk heller med han om det en gang til og forklar. Ikke lur mannen deres.
heidin
22:39 28.03.2008
Hei igjen, er inne igjen her for å rydde opp. Følte etterhvert at dette ble storm i et vannglass! For det første så har jeg ikke lurt han. Han har visst i et halvt år at jeg sluttet på pillen, tom. før jeg sluttet...vi har hatt våre krangler/diskusjone om for og mot og har egentlig ikke blitt enige. samtidig har han aldri selv tatt opp temaet. Og han har heller aldri forsøkt å avbryte samleie eller ta hensyn på grunn av manglende prevensjon. Jeg tolket etterhvert dette som om han ikke direkte ønsket seg det tredje barnet men at han på en måte hadde innfunnet seg med at det var det beste for oss. Tror han skjønte på meg etterhvert som jeg var frynsete for hver mens jeg ventet på, hvor mye jeg faktisk ønsket meg dette 3. barnet.
Siste utvikling er at jeg har tatt en positiv test i dag, men får ikke snakket med han før neste uke. Så nå må jeg finne mildeste måte å overbringe nyheten på når han kommer hjem... Jeg er trygg på at han ikke blir sint eller skuffet iallefall. Vi har faktisk et stabilt forhold og en trygg familiesituasjon i bunn! Jeg er faktisk lykkelig!
please
10:50 31.03.2008
Gratulerer med positiv test og lykke til:)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------