GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kjøpeguiden 3.trimester

Kjøpeguiden 3.trimester
Nå nærmer det seg fødsel for mange av dere, og her kan dere diskutere villig vekk det som er av ustyr, hva trenger man, hvor finnes det bra og eventuelt billige saker?
Vi har også laget en oversikt til deg, så du kan få et bilde av hva som finnes der ute.
Er det ting du mener at mangler, så send oss gjerne en mail på tips@barnimagen.com
Dere som bruker lammeskinn i vogge/seng...
 19:28 21.01.2008
Dere som bruker lammeskinn i vogge/seng - har dere laken eller tisselaken som beskyttelse oppå skinnet? Eller blir noe av poenget borte da...? Tenker å kjøpe Nøstebarn sitt...
Lille-mor
Sv: Dere som bruker lammeskinn i vogge/seng...
 12:01 29.01.2008
Tenkte kun å bruke klut under hode i tilfelle gulping. Jeg har tenkt å bruke skinnet i vogga og i vogna og regner med at jeg får skiftet på ham kjapt når han har gjort på seg og at det ikke blir noe problem. Hvis skinnet blir veldig tisset ut kommer jeg bare til å kjøpe et nytt hvis ikke lukten forsvinner i vask.
Anonym
 15:29 29.01.2008
Jeg brukte skinn i senga til sønnen min til han var godt og vel 2 1/2 år, da ble det for lite for han. Hadde klut under hodet så lenge det var fare for gulping.

I vogna bruker han skinn ennå (Også på sommeren. Han er en varm unge, men blir aldri klam når han ligger på skinn. Kan tro vi fikk noen rare blikk da vi var i Nice på sensommeren og han lå og sov på lammeskinnet i vogna si! Men svett og klam ble han ikke.). |

Skinnene vaskes enkelt i maskinen når de blir skitne (er en stund siden sist vask)/det kommer avføring el.l på de. Ellers bare luftet/ristet jeg skinnet regelmessig og kom det litt tiss eller gulp, tørket jeg av med fuktig klut så fort som mulig. Har aldri hatt problemer med at lukt sitter igjen. Anbefaler virkelig et stort og godt lammeskinn, det vil både barn og foreldre ha stor glede av! (Bedre nattesøvn, mindre bekymring for om barnet blir for varmt/kaldt osv.)
janneobr
 22:42 28.02.2008
kjøpte det store til Nøstebarn for 2 år siden når snuppa ble født.
Og angrer ikke ett sekund. Brukte kun sikleklut under hodet hennes de første mnd. men elelrs har hun ligget rett på skinnet hverdag her hjemme. Kun en natt uten for det måtte vsakes etter over 1,5 års bruk.
Kommer til å bli avant for henne å ikke ha det deilig skinnet sitt lenger når hun etterhvert skal over i stor seng. ligger fortsatt i sprinkelseng.
lifa og Eline
 13:39 12.05.2008
Sålenge det er lanolin i ulla, så gjer ikkje tissing noke.:)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------