I dette forumet inviteres du til å beskrive hvordan du har det der hvor du er i svangerskapet. Det er opprettet ett hovedinnlegg for hver uke - og vil du bli med går du inn og legger inn ditt bidrag under relevant uke. Legg vekt på hvordan du føler deg, hva du er opptatt av, hva som evt. plager deg. Takk for ditt bidrag!
Med vennlig hilsen Jordmor Siri
hva kaller dere den lille i magen?
22:22 22.01.2008
har magen deres fått ett nytt navn etter att den begynte å bli god og rund? eller har den lille fått et søtt lite "kose navn"?
jeg er 13+ 3 og min lille har fått kosenavnet "Marve"
Anonym
Sv: hva kaller dere den lille i magen?
19:44 29.01.2008
Når vi omtalte den i magen så prøvde vi med navn vi likte, både jentenavn og guttenavn. Hehe. Men nå vet vi det er gutt og det har gått i ett navn bare så det blir vel det.
Etter UL i uke 7 prøvde jeg med bønna ... men det likte IKKE sambo ;) han ble nesten fornærmet for mente det var stygt... syntes det var litt søtt jeg da men så er det jeg som er full av hormoner ;) så får kanskje høre på han. Var på ny UL nå i uke 9 og da mente gynokologen at det så ut som en bamsemums :) så får vi se om jeg får kalle babyen det :)
Jeg er nå i uke 29 og han (eller hun) der inne har blitt hetende Tjostolv. Det var min Iranske mann som en gang spurte etter norske navn og jeg prøvde å finne et av de minst sannsynlige navnene jeg kunne komme på. Han syntes imidlertid at det var et koselig navn så nå heter magen det....
Barna til sambo har gitt spiren navnet "Knøttet" ;-)
Anonym
21:58 15.02.2008
snuskesnasken!!!!
Anonym
23:16 17.02.2008
Hei hei..
Eg e i 20 uga å me har nesten fra begynnelsen kalt hu litla for Frøliss.. Det e det me kalle hu for ennå, men det begynne jo å bli klart at det ikkje e någe frø der inne lenger..
Da vi var på ultralyd i uke 12 ble det noen dager da vi snakket om "reka". Men ganske fort gikk det over til "myggen", og det brukes mye enda. Nå som vi vet kjønnet veksler det mellom myggen og navnet vi har valgt.
Vi (eller mest jeg) kalte den lille for ostepoppen. Min sambo synes ikke det var no fint navn, så han kaller den blodsbåndet.
Har dog funnet ut at ostepoppen kanskje ikke stemmer helt nå, den er jo hele 31 cm! Hehe. Verdens største ostepop.
Er 15+6 og vi kaller den for "lille venn" Må jo si vi gleder oss til å få vite kjønnet, slik at den store navnejakten kan starte...men jeg er sikker på det er à Sara!!hehe
Vi begynte med å kalle den "reka" men så snart den ble litt større ble det "småtten".. Nå veksler vi mellom å kalle han småtten og navnet han skal ha... Veldig koselig å snakke til magen med navn!!!
Vi kaller han det han skal hete faktisk... hehe... jeg bruker gutten vår noen ganger, og ikke alltid jeg skriver navnet på forum og sånn, men bruker navnet hans til min mann, famile og venner ja
Vår lille kaller vi for Krølle. Mannen min som "døpte" han i uke 5 eller 6. Litt guttete kallenavn, men vi tror det er en liten gutt denne gangen også :o)
Min samboer døpte spiren "ditto" samme kveld som vi fant ut at jeg var gravid. Min samboer er fan av filmen "Ghost" med Patrick Swayze og Demi More. Hver gang kona sier Jeg elsker deg så svarer han med "ditto"... Litt søtt synes jeg. :D
Etter en ultralyd i uke 11, der det konstant var aktivitet, er navnet blitt "Lille Propell" :) Legen hadde problemer med å måle fordi aktiviteten var så stor. Moro å se :)
Vi kaller den for babyen. Selvom jeg bare er 10 uker. Men det blir liksom helt feil å kalle den noe annet. Blir kanskje annerledes når vi får vite kjønn, da er det mulig vi omtaler ved navn - men når jeg tenker meg om tror jeg det blir babyen helt frem til den blir født og vi blir kjent med den. Mer naturlig med navn da :-)
Vi kaller den Liten, og det kommer den sikkert til å hete lenge etter at den har kommet ut :-) Min første kalte jeg Lala mens hun var inne i magen, og det kaller jeg henne enda. Hun fyller 3 år i desember, hehe...
Lenge og helt fra start,"astronauten", så sienere "knøttet" og "nurket". Men nå går det på navn vi har valgt, for det er ikke lenge igjen, bare tre dager til termin.
Her kalte vi den bare Denja.. :) Var vel bare for kødd, men begynte med at vi kalte den for Den, så ble det denja en gang vi var i butikken og den sparket så fælt ved salatene.. :P
Vi kallte våres for bubble/bobble. Jeg fikk tidlig UL od det så ut some den lå i en liten bobble. Nå kaller jeg han for bobby eller bobble bobby. Jeg vet det høres litt teit ut, bare håper ikke han venner seg til navnet. Kanskje han ikke svarer til noe annet etterpå! :D
Vi venter oss to gutter,så vi bruker navnene på de,eller så sier vi bare guttene :-)
Anonym
20:24 14.06.2008
Vi kaller magen for Maya, det betyr kjärlighet på Nepali...og mitt favorittnavn hvis det blir en jente...:)
Ventende storebror på 3 år kaller babyen for "babyjenta" og det er kjempesött....
På første UL 7 uker på vei (UL pga smerter i mage, fare for svangerskap utenfor livmor) var poden 17 mm lang, og da jeg nevnte at han lignet en (grillet) kylling i form, fikk jeg streng beskjed av bf å ikke kalle ungen hans en kylling...
Videre i svangerskapet ble han kalt "lille nurket"
Samboeren min kaller den bare for "Reka" eller "Tangsprellen" :)
Han syntes den lignet på ei reke eller en tangsprell på et bilde vi fant på nett. Er 5+2 nå.