Etter lang tid m deperesjon og 2 ufrivillige aborter, ble jeg satt på cipralex. føler alt går bedre nå, men vil så gjerne bli gravid, og klarer ikke å tenke på noe annet. Er ikke helt ung lenger, så klokka tikker.. Dette bekymrer meg så mye. Jeg tør ikke slutte m tabletter, men vil så gjerne bli gravid. Hvor lang tid tar det å trappe ned, er det farlig å bli gravid og så begynne nedtrapping, noen som har erfaring med det?
Anonym
Sv: går på cipralex, men vil bli gravid
15:02 12.03.2008
dytter... noen som vet?
Anonym
15:42 13.03.2008
Hei på deg
Håper du fortsatt ser etter svar selv om du skrev innlegget for lenge siden. Jeg har gått på cipramil i perioder i mange år og begge gangene vi har forsøkt å bli gravid sluttet jeg på pillene før jeg ble gravid. Faktisk med en gang jeg sluttet på pilla. Cipramil og andre piller (cipralex er jo i samme familie) er ikke gamle nok til at de har forsket ordentlig på etterbvirkninger av barn som blir unfanget under disse pillene. Dette vet jeg alt om for da jeg var gravid med vesla, hun er snart 3 år nå, så hadde jeg et helvete i 9 mnd. slet mye med angst og gikk til samtaler med en jordmor på sykehuset. Der fikk jeg prate med diverse leger og alle anbefalte ikke å ta slike piller under svangerskapet da man ikke vet hvordan det vil påvirke barnet når det vokser opp. Om det vil få noen varige men. Og dersom du går på de når du prøver å bli gravid er jo prosessen med dannelse av barnet allerede på vei innen du finner ut at du er gravid, og så tar det ofte et par uker eller lengre å trappe ned på de. Kommer an på dosen. Så innen de er ute av kroppen kan skade allerede være gjort. Jeg føler med deg, tru meg det gjør jeg virkelig. Men klarte jeg meg uten medisiner kan alle klare det:o) Jeg var et vrak, men på en eller annen måte klarer vi mennesker å takle det vi få her i livet og når du en lykkelig dag blir gravid og senere føder et velskapt barn(for det kommer til å skje deg:o) så er det så inmari verdt det:o) Jeg er nå 14 uker på vei med nummer 2 og sluttet på Cipramil i juni da vi begynte å prøve. Sliter ikke så mye som sist, men litt. Men nå bryr jeg meg ikke om det for jeg vet at om 6 mnd er det over og da kan jeg gå på medisiner resten av livet om jeg vil. Håper dette hjalp deg litt med å ta et valg og lykke til videre:o)
Tusen takk for svaret ditt....
Ønsker deg lykke til i svangerskapet (og videre!) :)
Anonym
22:08 3.04.2008
hei,jeg går på cipralex å er gravid,jeg klarer meg ikke uten,jeg har så angst at jeg kan ikke beskrive det engang,åpner ikke døra hvis noen dinger på går ikke på butikken,osv
legen min sa at jeg kunne trappe ned fra 10mg til 5mg.
jeg klarer meg virkelig ikke uten,da fungerer ikke jeg.
legen min sa at det er bedre å ta små doser å fungere i hverdagen enn å ikke ta noe å så være et vrak.jeg har gått på cipralex i et år å er to mnd gravid nå.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem