GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Politiskdebatt!

Si din mening om kontantstøtten, foreldrepermisjon, barnehageplasser eller andre temaer innen familiepolitikken.
Hvorfor skal barnehagen oppdra barna mine??
13:53 30.01.2008
Jeg syns det er så pussig dette jeg.

Vi skal få barn, flere flere for det er for lite folk i Norge.

Men hva er dette opplegge med at vi skal få dem, så er det å hive dem i barnehagen å begynne å jobbe, så fort som mulig??

Er 1år (samme hvem som av foreldrene som er hjemme) det vi skal ha sammen barna, så skal barnehagen ta seg av resten??

Jeg syns dette er helt feil, jeg har nå gjort akkurat som de vil, jobber 100% å har dattra 100% i barnehage. Når jeg ikke teller med natta, er hun 2-3timer mer sammen med oss enn hun er i barnehagen. Er ikke dette litt feil?

Når jeg får dette barnet jeg går å ruger på nå, skal jeg ikke tilbake til 100% jobb. Håper vi klarer å få til så jeg kan være bare hjemme. For jeg syns det er helt feil at barna skal komme etter karrieren. Hva er da vitsen med å få barn??
Det virker jo som det er bare et ork å få barn. Hvordan få barnet til å passe inn i karrieren liksom... Virker som folk får barn bare for at det er 'in' å ha familie. Det er jo karrieren som er viktigst...

Å nå snakker de om å kutte ut kontantstøtten også. Det vil bli enda vanskligere å være hjemme for de som faktisk ønsker å prioritere barna.

Jeg skjønner ikke dette jeg. Hvorfor skal jeg få barn når jeg ikke skal få være sammen med dem??
Limlamli
Sv: Hvorfor skal barnehagen oppdra barna mine??
11:20 26.02.2008
Enig med HI. Men hvorfor skal noen bli far til hennes barn? Når jeg ikke tiller med natta, er nok barnet MER med HI/og eller i barnehage en med far. Er ikke dette litt feil?
Anonym
23:41 26.02.2008
Kvinner ønsket å likestilles med menn. I dag er vi mer eller mindre likestilte. Derfor får vi ikke muligheten til å være hjemme med barna pga det økonomiske. Goder kan lett bli til onder.
Anonym
14:21 2.03.2008
syns vi skal få være hjemme om vi øsnker det jeg. helt enig i at det blir veldig feil å tvinges til å hive barna i bhg. stemmer selv krf for de jobber for at vi skal få velge bhg eller å være hjemme selv. har råd til å være hjemme til småen er 1år og 4mnd. da MÅ han i bhg. jeg vil ikke i det hele tatt og føler meg veldig tvunget til det.
førstegangs*mamma
07:47 3.03.2008
syns vi skal få være hjemme om vi øsnker det jeg.

>> Du synes? Ærlig talt, det kan da ikke spille noen rolle hva du synes. DU....du skal ut i jobb du. Du skal yte ditt til fellesskapet, og ikke gå rundt og være en egoistisk latsabb som bare tenker på deg selv og barnet ditt. Man skal da ofre noe for fellesskapet, skal vite. Og tiden med barnet, det mest verdifulle man har....det er et offer som forslår. Det viser at du evner å sette hensynet til samfunnet over deg selv og dine ønsker for barnet ditt. Dessuten skulle det jo vært for galt om lille du og de som tenker som deg skulle få komme i veien for statistisk likestilling, og de røde politikernes vyer om at alt skal være 50/50.
Du tilhører samfunnet. Om du bruker din virkeevne og arbeidskapasitet på deg selv, gjør det deg til en tyv. Om du bruker det på barnet ditt, gjør det deg i tillegg til heler, og barnet til en snylter.
I Barnehagen derimot, bidrar barnet ditt til heving av BNP, i tillegg til at det blir skikkelig oppdratt til å tjene fellesskapet.
"Få barna ut av faresonen" hørte jeg Inga Marte Torkelsen si på TV en gang. "Faresonen" det er deg det. Du kan jo gi ungene helt feil oppdragelse. Du kan fortelle dem og lære dem ting som IMT er UENIG i. Denslags skal vi til livs. Derfor, bort med kontantstøtten, at slike som deg skal kunne ha råd til å holde ungene borte fra barnehagen med tvang ovenfor det offentlige, DET skal vi ha slutt på.
Strangeworld
23:47 4.03.2008
mener fortsatt at jeg er bedre til å oppdra mitt barn enn barnehagen. ja yte mitt til fellesskapet skal jeg, men å tvinge meg til å forlate en prematur 9mnd gammel baby med noen jentunger i en bhg, syns jeg er direkte ondskapsfullt. jeg yter mitt ved å få flere barn, som norge trenger, og oppdra. skal ut i jobb, men først er det noe som heter skole som vi alle må ta.

kontantstøtten hjelper ikke meg uansett da for jeg kan ikke leve på den. og så varer den bare til barnet er 3 år! dvs. 2 år i bhg for de som klarer å være hjemme og leve på den uansett.
førstegangs*mamma
11:58 8.04.2008
Klarer ikke å unngå å kommentere innlegget ditt førstegangsmamma. Det er ditt hovedansvar å oppdra ditt barn, og barnehagen skal følge dine ønsker. De er ikke ansvarlige for å oppdra ditt barn, de skal ha et pedagogisk opplegg med barna. Ingen tvinger deg til å forlate barnet ditt til bhg, som du forøvrig har et ganske umodent syn på. Bhg legger grunnlaget før barnet ditt begynner på skolen, og forbereder det på hva som venter. Gå inn på nettsidene til bydelen du bor i og les rammeplan for bhg så ser du hva som skal skje der.
Hilsen en "jentunge" på 31 som jobber i barnehage!
Ps. Hvor gammel var du?
Anonym
08:40 3.03.2008
Er dette en debatt om kontantstøtte? Fikk ikke helt med meg hva dere egentlig diskuterer her?
Abigail
15:03 4.03.2008
Hei
Helt enig med deg i at man skal ta vare på barna når man får dem. Likevel er jeg mot kontantstøtten! Jeg mener at barn kan være noe i barnehage. Kan jo ha et redusert tilbud, eller korte dager. Da har man muligheten til å jobbe litt også. Kontantstøtten mener jeg er det største feilgrepet begått... Det er jo så mange av de barna som virkelig trenger å komme ut og være med andre, som blir hjemme pga kontantstøtten. Tenker da på barn i belastede familier, ressurssvake familier, invandrerfamilier, etc. Mange av disse barna ville ha svært godt av et tilbud i barnehage i forhold til å være med andre voksenpersoner, språket, stimuleringen, etc.

Tviler ikke på at barnet ditt har det veldig godt hjemme med deg. Men vi er også ganske heldige her i Norge. I USA, er de tilbake der vi vi var på 70 tallet.. .
Anonym
15:05 11.04.2008
Helt enig med HI. Jeg er for kontantstøtten og imot tredeling av permisjonen. Synes ikke det er likestilling i det hele tatt hvis jeg skal ut i arbeid så tidlig. Uffa meg...Noen goder skal vi ha som er født som kvinner... Synes det skal være valgfritt i hver familie hvordan en vil ha hverdagen.....For noen passer det at mannen er hjemme og for andre at kvinnen er mest hjemme....men la det for guds skyld være valgfritt....Mannen min kunne aldri tenkt seg å være hjemme med lillegutt i 9 uker. Jeg for min del skulle gjerne vært lengre hjemmeværende. Men det er desverre for få barn hjemme på dagtid og få lillegutt kan leke med.
Snart tar vel barnehagene eller fedrene over ammingen av barnet også...Det ender vel opp med at det blir fult av ammemødre i barnehagen som tar over ammingen så kan man bare levere en 1 uker gammel unge i barnehagen og fortsette med karriæren sin, som er så myyye viktigere...

hilsen mor som koser seg hjemme med sønnen sin på dagtid

Anonym
22:07 4.07.2008
Barnehagen oppdrar ikke barna dine. Mulig du har skaffa deg en barnehageplass med 24 timer i døgnet 7 dager i uken, men mange andre som har barnehagebarn velger faktisk å tilbringe masse tid med dem allikevel og oppdra dem selv ;-)

Det er heller ingen som tvinger deg til å hive ungen i barnehagen. Vi andre pleier å levere barna ordentlig, ta oss god tid, kanskje bli med å leke litt, før vi sier ordentlig ha det. Egentlig bør du ikke hive ungene dine noe sted, de kan jo slå seg?

Og ingen nekter deg vel å være hjemme?
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------