GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kjøpeguiden 1. trimester

Kjøpeguiden 1. trimester
Her kan dere diskutere hva som er nødvendig og bra å bringe inn i huset når man er i første trimester. Hvilke produkter er de beste eller billigste, foreksempel vitaminer?
Vi har laget en oversikt over noen av tingene, og er det noe dere syns mangler, så send gjerne en mail til oss på tips@barnimagen.com

Les også: Kjøperåd 1.trimester

Belly Band
21:06 31.01.2008
Jeg har nylig kjøpt meg belly band, og er så strålende fornøyd at jeg synes jeg må dele erfaringen:-)

Belly band er, for de som ikke har hørt om det, et plagg du kan bruke både som gravid og når du ammer. Det kalles også gjerne t-skjorteforlenger! Den gjør at du under graviditeten kan gå med dine vanlige bukser og skjørt, uten at de er "lukket" i glidelåsen eller knappene - belly bandet skjuler gapet og holder buksa/skjørtet oppe. Når du ammer vil den dekke til maven din når skjorta dras opp:-)

Under graviditeten passer nok produktet best for de som kun er gravide over maven, og ikke legger på seg alle andre steder - du må jo tross alt få buksen opp:-) Dessuten tviler jeg vel på at jeg kan bruke den helt frem til termin! Men, om du kjøper den tidlig vil du kunne bruke den lenge! Jeg har ikke kjøpt nå før i 3. trimester, men kunne bruke vanlige klær lenge uten problem ganske lenge. Skulle uansett gjerne ha kjøpt den før.

Så, til alle dere som gjerne vil bruke de vanlige klærne - kjøp belly band!
Har ikke funnet det i annet enn nettbutikker, og jeg kan godt gi link til noen av de dersom noen er interessert. Ellers kan du selvsagt også lett finne det selv ved å google "belly band", "hugga lugs" etc

(Jeg er ikke forhandler selv...)
JaneFonda
Sv: Belly Band
11:20 1.02.2008
Jeg er også kjempefornøyd med Belly Band. Jeg syns vel ikke den holder buksen veldig godt oppe, men jeg har i tillegg kjøpt et sett med "forlengere" - altså strikk med knapp og knappehull (pakke med 3 forskjellige lengder) slik at man kan lukke knappen, og så ha Belly Band over slik at det ikke ses at man har glidelåsen oppe.

Jeg tror nok at jeg kan bruke det en god stund ut i graviditeten, men kanskje ikke helt frem til terminen (?) Er nå 9 + 5.

Jeg kjøpte mitt på alexi.no
Chezka
00:12 16.03.2008
Det du, Chezka, kjøpte på alexi.no, er det det som heiter "magebelte"?
Høstbaby08
09:39 3.04.2008
Jeg har under to uker til termin, og benytter fortsatt belly band:-)

Tror det er litt forskjell på de med og uten forlengere, mine er kun en tøytube liksom (nedre del av en t-skjorte, men litt stretch i).

Er superfornøyd jeg i alle fall, så mange flere bukser og skjørt jeg kan bruke, og slipper å kjøpe mange mammabukser. I tllegg kan jeg altså bruke den til amming også. Håper dere andre også blir fornøyde!
JaneFonda
22:06 7.02.2008
Jeg og har. kjøpe min på løvebarna. Eg skjønte eg måtte ha en sånn når eg fikk så vondt i magen etter eg var ferdig på jobb hadde jo de merkene.. fikk med 3 forlengere:)
Tullekopp_gravid
21:08 26.03.2008
jeg har kjøpt på barnetrend.no skal hente den i morgen og er spent....
Vi*2*blir*3*eller*4*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------