Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Haugesund damer
23:50 1.02.2008
tråden var blitt litt lang.så da tenkte jeg lage en ny. he he....
Vi går og tur nesten hver dag. Ida sover så godt etterpå. I går natt sov hun fra 1 til 7. håper det blir en vane.
.
Deilig når de sover litt på nettene. Malin har plutselig funnet ut at det kan være godt å sove litt på dagen................ Har som oftest ikke sovet noe særlig på dagen, men de siste dagene har hun sovet godt både på dagen og natta! Har nok arvet mammaens sovehjerte. Tenk på mandag er hun en måned. Tiden har gått kjempe fort. Føler hun er blitt kjempe stor! Gleder meg til å veie henne på tirsdag, garantert over 4 kg nå. Har jo fått litt flere haker, og litt flere valker på låra.
Hei på dere jenter.I dag ringte jeg føden.Var bekymra for blodtrykket.Følte meg merkelig etter tur på amanda. Ble ihvertfall møtt av ei veldig koselig jordmor.Både baby og jeg ble sjekka og alt var kjempe bra med oss begge to.Jeg ble også" strippa" og hun fant ut at jeg hadde 3 til 4 cm åpning.Hun ville bare at senga mi skulle stå klar der oppe og regner med at jeg snart er tilbake.Har hatt en del kynnere men venter på de sterke gode veene.Så nå venter vi i spenning.Kos dere masse med babyene deres.Så snakkes vi senere.Klem
Jeg krysser fingrene for deg Snikers. Du har vel sannsynligvis født nå.Ellers håper jeg det ikke drar ut noe lenger.Gleder oss til å bli kjent med Sander.
Var kjekt å få se nydelige Malin i dag,Brattiann.
Går alt bra med lille gullet ditt Heih?
Hva skal hun hete?
Nå er jeg spent på hva som har skjedd på din front Snikers. Håper du er i gang nå. Pirrende med all ventingen. Gullet mitt heter Hulda Marie. Mannen min har forelsket seg sånn i Hulda navnet (har slekt på island), og da hun kom med alt det svarte håret måtte det bli det. Hun sover stort sett....sover mye om natta også, ofte gjennom hele natten. Har litt luft i magen om kveldene stakkars, men ellers går det kjempefint. Har selv hatt omgangsyke i helgen, men nå tror jeg det er forbi for denne gang.
fikk nettopp melding fra snikers. Gutten er komt. 4038 g, 52 cm og hode omkrets 36 cm. fikk også bilde. Masse svart hår, kjempe fin! Gratulera så masse snikers
Hadde tenkt meg ut på tur i dag. men når det blåser så voldsomt tar jeg ikke sjangsen. Har hørt at det ikke er bra at babyer er ute i for mye vind.... Hvordan gikk d på sykehuset i går Niem? Malin veide nå ca 4300 g og var 55,4 cm lang. hadde lagt på seg 500 g siden sist, altså på to uker! Blir så fort stor, helt utrolig. Ellers så har vi faktiskt begynt å få litt rutiner i hverdagen. Ihvertfall på nettene, og det er helt herlig!
Jeg våger meg heller ikke ut i dag. Vi er stort sett ute i all slags vær,men fikk beskjed på sykehuset at om det blåste kraftigt eller var rå og fuktig luft skulle vi holde oss hjemme. Kjenner at jeg savner turen ja. Ida er og flink om nettene. I går la jeg henne kl 21 og da sov hun til 04 og så til 0900.Men på dagen sliter hun med å finne søvnen.
Hei på dere.Nå er vi endelig hjemme igjen.Nå skal vi nyte dagene fremmover og kose oss med familiens nye midt punkt.Han er bare helt skjønn.Kos dere masse dere også.
blei tur på oss vett du! Va jo kjempe vær i tillegg! håper flere kan være med neste gang. Jeg og Niem snakket om at d kanskje hadde vært greit å ha en fast dag, så har vi noe å planlegge ut fra..... Eneste dagen som passer dårlig her er tirsdager, pga det er dagen det er åpen helsestasjon. Noen andre som har dager det ikke passer?
Huff, kjenner jeg gruer meg til Malin skal ha vaksiner. Tåler dårlig å se at hun har vondt altså. Var med når de tok gulsot prøven, altså blodprøven. såg kjempe vondt ut, malin nektet å drikke sukkervannet, men kom ikke en lyd! Får de sukkervann ved vaksiner, eller bare stikker de? Godt at Ida legger så godt på seg, når snart fødslesvekten til Malin :-) Må være utrolig å se forskjellen på henne fra hun var nyfødt til nå. Hvordan var hun egentlig i størrelse? Vet jo vekten, men hvis du skal sammenligne henne med noe hva vil det være? Lengen på en kulepenn????
De får ikke sukkervann ved vaksine nei.
Ida har aldri skreket sånn før,og hun har fått mange stikk i sitt korte liv.
Da hun ble født var hun 29 cm.Litt lengre enn en kulepenn.
Heisan.Her er jeg igjen.Klarte og lausrive meg fra prinsen.Så flott at dere er begynt og gå tur i sammen.Gleder meg til også og delta og snakke med dere igjen.Mandager passer fint for meg også.Har litt vondt i bekkenet ennå så det blir små turer på meg.Er begynt og bli bedre .Sander var hos helse søster i går.han har nesten lagt på seg 400g på 6 dager.God mat lyst.Det er så kjekt og høre at det går greit med dere og at babyene deres trives og vokser.Jeg satser på at jeg blir med dere på neste tur.Blir det på mandag?
I dag har jeg hatt en deilig kveld! Mannen har tatt hele kvelds-stellet, han tar alltid badet og bytte til pysj etc. Men jeg har jo tatt meg av matinga. Men i dag har jeg pumpet ut nok melk til kveldsmåltidet. Heldigvis tok hun flaske fint, og pappaen storkoste seg! Så var det ned i senga og da sovnet hun med en gang..... Kommer nok til å prøve å gjøre dette til en fast rutine, kjekt for både Malin og pappaen at også han kan gi henne mat. Skal til tannlegen om to uker ca, og da er det jo greit at han kan gi henne mat mens jeg er der! Godt å høre at alt går bra med dere snikers!
me på mandag eg. Treffes kl 13 med haraldshallen? Flere som er med? Snikers; hvis du er med så er det flott hvis du tar med bekkenbelte, har en svigerinne som er gravid og kunne hatt bruk for det :-)
Hei på dere. Fin tur på mandag? Jeg fikk det ikke med meg før det var for sent. Det er lite tid til å sitte forand pc for tiden he he;) Tiden flyr, nå har Hulda Marie blitt over en månde gammel. Hun spiser og vokser, bruker 62 i klær nå, og jeg tror jaggu hun har begynt å vokse ut av den størrelsen også...Det er travelt med to små. Det å komme seg på tur blir et helt dagsprosjekt. Jeg har lyst å forsøke å bli med på mandagsturer, men det er litt som må klaffe for å få det til. Hvor ofte spiser de hos dere? Hulda er sulten hele tiden. Det går sjeldent mer enn to timer så vil hun ha mat igjen. Hvordan gjør dere det når dere er på tur. Setter dere dere på en benk eller går det tid nok til dere er hjemme igjen? Jeg koser meg virkelig, men det er en travel tid disse første måndene. Elller hva synes dere?
Hei på deg heih.Lenge siden sist nå.Kan godt forstå at du har det travelt med to små barn.Har ikke noe rutine på ammingen ennå.Sander kan sove sju timer sammen hengende og han kan kreve bryst omtrent i ett sett.Er vel øke døgn.ups nå gir han beskjed at han vil ha mat.Snakkes heih.
Her begynner vi endelig å få litt rutine på spisingen..... Får mat ca hver andre time på dagen, går lengre tid på natta. Men når hun sover i vogna må jeg ofte vekke henne for å gi henne mat, har funnet ut at om det går mer en tre timer mellom måltidene så snur hun døgnet!
Sikkert kjempe travelt me to små ja. syns det kan være hektisk med en.
Har ikke opplevd at noen vil ha mat under turgåingen, men det skal vi nok klare å ordne. Både jeg og Snikers bor jo ganske nærme Vangen, så det er jo mulighet å stikke innom for å fylle opp tanken!