GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Når mannen ikke er klar

Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hvor lenge har dere lengtet etter barn?
12:18 2.02.2008
Hei, hei alle sammen! :-)

Det er sikkert mange på dette forumet som har ønsket seg barn lenge. Men hvor lenge er det siden dere virkelig begynte å lengte etter barn? Hvor lenge har dere vært "babysyke"?

Helene 85
Sv: Hvor lenge har dere lengtet etter barn?
15:22 2.02.2008
5 år! Da jeg ble lengselen kom, så var den veldig intens fra dag 1. Nå er endelig mannen klar, så da blir lengselen snart tilfredstilt. Gleder meg veldig. Jeg var redd for at han skulle få kalde føtter igjen, men han sier fortsatt at han gleder seg til å bli far og at det ikke skal bli så lenge til.
Klar!
18:09 2.02.2008
Hei Klar.

Å, så bra da! :-) Når man har ventet så lenge som du har, må det være helt vidunderlig å vite at ventetiden snart er over! Hvor lenge er det til dere skal begynne å prøve?

Gleder meg veldig til jeg er i samme situasjon som deg. :-) Det skal bli så fantastisk å høre min kjære si de magiske ordene: "Jeg er klar nå!". Vi har snakket om å prøve om halvannet år. Jeg har vært babysyk i mange år også... Men det siste halvåret har lengselen blitt mye sterkere enn før. Men går jo litt i perioder nå også.

Helene 85
18:31 3.02.2008
Ja jeg trodde ikke helt at det var sant når han sa det. Det kom helt ute av det blå mens han var ute og reiste. Jeg spurte jo om det ikke var bare noe han følte pga at han savnet meg, men neida, han hadde tenkt på det lenge, men liksom ikke helt visst hvordan han skulle si det. :-)

Vi har ikke helt snakket om akkurat når vi skal begynne å prøve, men jeg har hintet om nå til sommeren og han sier ikke nei. :-) Får ta en litt dypere prat om dette en dag. Pga. slik det har vært tidligere, så er jeg redd for å skremme han bort igjen. Sikkert teit av meg, men etter å ha bli avvist når vi har snakket om dette i alle disse årene, så har det satt sine spor.

Lykke til med å få mannen til å bli klar. Jeg VET hvor frustrende det er å vente!
Klar!
16:43 4.02.2008
Hehe... Ofte vi jentene som er klare først!! Har vært babysjuk i noen år, men måtte gjøre ferdig utdannelse og flytta heim før det var aktuelt.. Nå er det 1,5 år siden og er no 3 mnd på vei:oD
Maste hardt og lenge for å få han til å slurve litt!! Og så gikk det søren meg på første forsøk! Han ble litt "mutt" og snakte ikkje om det i begynnelsen, men no trur eg han gleder seg... Hehe..
Mannfolk!!
Anonym
17:58 17.02.2008
Fikk akutt babysyke i november. Trodde æ va blitt gravid ved et uhell og ble i løpet av den ventetida på å teste helt klar, begynte å gled mæ. Men va ikke gravid, og det va nu egenlti greit for har ikke kjent kjæresten så lenge. Men siden da har æ vært super verpesyk. E så intenst! Dagdrømme om det hele tida! Men nu har han heldigvis sagt at han har lyst å prøve i løpet av året. Så kanskje det bli p pille slutt rundt eksamen i mai :)
miepia27
20:57 17.02.2008
Jeg har vært ordentlig babysyk det siste året, men desseverre deler ikke sambo denne tanken, så jeg jobber som andre her med å overtale han til å starte prøvinga.
caramelita
13:04 21.02.2008
jeg begynnte å kjenne det velkjente nappet i livmora og raslingen i eggstokkene allerede da jeg var 14, nå er jeg 19, og sambo er endelig klar for baby...
håper på spire
12:33 2.03.2008
Hoeres kanskje fjernt ut, men jeg kan ikke huske aa IKKE lengte... Har lengta og oenska aa bli mamma hele livet, tror jeg. Eneste som forandrer seg er at med aarene blir foelelsene sterkere og bundet til flere ting, som f.eks. selve svangerskapet, selve foedselen, oppdragelsen og det aa se et barn vokse og utvikle seg og vite h@n er skapt av meg og mannen min... Vanskelig aa forklare. Men, anyways, jeg har alltid lengtet. Det er derfor det er saa saart aa se jeg er den "eneste" (blandt mine venner og familie) som staar igjen og ikke faar oensket mitt oppfylt...
BarniHodet
19:07 19.03.2008
Hei Hei:)

jeg har vært babysyk i ca 5 år..vært sammen med samboer i 8 år, vi skal gifte om 5 mnd...jippi..og endelig har han å sagt at det er greit at vi begynner prøving ved bryllupstider...JIIIPPPIIII...er overlykkelig og teller mnd dager minutter til bryllup og barn...håper det ordner seg for alle andre her inne, krysser fingrene..
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------