GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Seteleie debatten

Her kan dere som har babyen liggende i seteleie utveksle erfaringer på hvordan eventuelt snu babyen, ved hjelp av helsevesenet eller kjerringråd. Dere kan også diskutere hvordan de forskjellige sykehusene forholder seg til keisersnitt, om man tar keisersnitt eller ikke.
Det er ikke så farlig å føde i seteleie som det noen ganger kan virke som. I dag blir både mor og barn målt før fødselen, slik at man vet hvilke marginer man har å jobbe med.
Riktig lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
forberedelser til ytre vending?
 20:45 6.02.2008
har fått beskjed om at jeg skal på ytre vending i mårrå, men lurer på hva jeg skal gjøre i forkant? Skal jeg faste, klyster, ta med urin?
Anonym
Sv: forberedelser til ytre vending?
 10:42 7.02.2008
Jeg skal også på vendingsforsøk i morra og har fått beskjed om å møte fastende. Så rart at du ikke har fått noe info. Hvor skal du hen?
sjøsprøyt
 21:04 7.02.2008
Jeg var på vending i forrige svangerskap, men måtte ikke ta noen forhåndsregler. I verste fall kan vendingsforsøk sette igang fødselen, men tror det skjer såpass sjelden at man ikke bryr seg om evt forhåndsregler.
myst
 21:17 8.02.2008
Jeg var på voss sykehus. Legen prøvde ikke å snu babyen, den hadde ligge for lenge i seteleie så han mente det ikke var mulig.. Så nå har vi fått dato for planlagt keisersnitt.. Var veldi grett å få orden på det, har gått rundt å lurt på hva som kommer til å skje lenge. Men det beste hadde jo vert om det hadde gått bra med vending..
Anonym
 21:09 9.02.2008
Min har ligget i sete fra tidlig desember til nå, og det gikk greit å snu. Men det er visst stor forskjell om legene lærer dette. Har du blitt vurdert for vagial fødsel? det er visst det vanligste her i arendal. hvilken uke er du i?
sjøsprøyt
 13:07 8.02.2008
Jeg har blitt snudd på! Det gikk veldig greit, litt makt måtte til, men ellers gikk det greit. Krysser fingrene for at babyen finner seg til rette med hodet ned.
sjøsprøyt
 21:33 16.02.2008
Jeg var på kontroll på sykehuset i går, og fikk beskjed om at nurket lå i seteleie. Hun har derimot ikke på langt nær festet seg i den stillingen, og derfor skal jeg tilbake på vendingsforsøk om 14 dager. Er 36 uker nå. Det eneste jeg fikk beskjed om var å møte fastende. Det er vel i tilfelle fødselen skal sette i gang, og man ev. må ta KS.
yvve73
 22:07 17.02.2008
Jeg skal på vendingsforsøk nå på tirsdag...men,fikk ikke beskjed om & forberede meg på noen måte.Dette er på Bærum Sykehus.
♡Amy Lee 09.03.08 :) FØDEKLAR!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------