GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Snart klar

Dette forumet er for både damer og herrer som snart er klare for å lage barn, men som ikke helt tør/vil ta steget ennå.
Her er det vel bare å ønske lykke til:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
Noen som har tenkt å prøve i 2009, å få en 2010 baby?? :)
14:16 10.02.2008
Nå har jeg og typen kommet fram til at vi skal vente til sommeren 2009 å prøve istedenfor nå til sommeren. Grunnet til vi skal gifte oss sommereren 2009, og vil ha det box før vi setter igang :) I tillegg til at jeg har kommet lengre i læretiden, og har da bedre økonomi.

Andre som tenker å prøver i 2009, å få ett 2010 baby?? :)
dropsen88
Sv: Noen som har tenkt å prøve i 2009, å få en 2010 baby?? :)
15:26 11.02.2008
Hei:)

Hvis det går etter min plan så håper jeg at vi skal begynne da vi også!
Må bare jobbe litt med samboeren først:) Han føler seg ikke klar enda. Jeg drømmer om at han skal fri til sommeren, (da har vi vært sammen i fem år), også gifte oss sommeren 2009.
Så da håper jeg vi starter prøvingen høsten 2009! Samboeren min er litt til og fra.. Tør nok ikke helt å begynne enda.. Men da vi møtte hverandre sa han at han skulle ha barn når han 30, og det blir han våren 2010.

@melie
16:51 11.02.2008
Hei!
jeg maser om barn nå.. eller jeg vil begynne å prøve til høsten, og få en 2009 baby, men han vil nok gjerne vente til han er 30 år, og det er i 2010, og han sier at det må da være skikkelig kult å få en baby som er født i 2010.. og det er jeg jo litt enig i.. han pleier alltid å få viljen sin, så da blir det vel sikkert 2010 baby på oss., :)

Hvis jeg kan få barn da. vet jo ikke..:/

babysyk-82
18:03 11.02.2008
Samme her.. Vet jo ikke om jeg kan få barn jeg heller:)
Er litt derfor jeg vil prøve snart, slik at jeg ikke blir for gammel hvis vi må gjennom prøverør ol.

Men prøver å ikke mase da.. :)
@melie
19:07 11.02.2008
Den eneste løsningen er kun å prøve ;) Hehe ..
Det er jo en stund fram i tid før vi skal prøve, men alikevel koser jeg meg med tanken masse nå =) Ser utrolig fram til det, og det er kjekt å små planlegge litt.. Kjekt å se at andre også faktis planlegger litt..

Andre også så tenker på gifteri jah.. Vi har vært sammen 5 år nå dette året, så det blir 6 år når vi gifter oss.. Syns dette er en perfekt tid, åsså få en bebis etterpå! :)
dropsen88
21:58 16.02.2008
Vi tenker også å begynne prøvingen i 2009. Skulle veldig gjerne begynt NÅ, men min kjære er ikke klar ennå. Det er også en del andre praktiske ting som bør falle på plass. Jeg gleder meg helt utrolig til vi endelig kan lage et lite kjærlighetsbarn. :-) Tenker på det hver eneste dag. Lengselen er veldig vanskelig å takle til tider.
Helene 85
12:42 17.02.2008
Det er vel kanskje under denne tråden jeg "hører" til!

Vi er veldig babysjuke både jeg og samboer, men jeg er syk over en lengre periode, så håper jeg blir frisk og kommer meg ut i jobb før vi blir gravide!

Vi har snakket mye om at vi snart vil prøve, men det er vanskelig å sette tidspunkt på det, siden jeg skal bli frisk først..
Håper det blir snart.

Jeg klarer jo ikke å tenke på annet! I natt fikk jeg ikke sove, fordi jeg baaare lå å tenkte på graviditet og baby! Å når jeg endelig sovnet, drømte jeg jammen om graviditet, hekling av babytøy, innkjøp av barnevogn osv.. Håper jeg ikke er like besatt av babysaker frem til vi begynner prøvingen, for jeg føler det er så lenge til...

Nå leser jeg fødselshistoreier og blir rørt til tårer, ser oversikt over barnevogner, bilstoler osv, klarer rett og slett ikke å tenke på annet!!

Tror jeg holder på å bli gal!
NovaLille
15:18 18.02.2008
Kjenne meg veldig igjen i det novalille ;) Jeg også sitter å titter på babyting og leser på forskjellige sider.. Veldig gira for tiden..
Men så er det jo over 1 år til vi skal prøve da, men tiden går fort :)

dropsen88
12:17 20.02.2008
Hei :)

Jeg og samboeren min planlegger akkurat det samme som dere,
og jeg kan neste ikke vente med å begynne å prøve! Men som
du sier, 1 års tid går fort. Riktig nok blir det nok ikke noe bryllup med en gang, jeg drømmer om et stort utenlandsbryllup så jeg må nok vente med det til mastergraden er ferdig :)
BabyLove87
13:38 20.02.2008
Kjekt at vi er soppas mange som planlegger dette da!!

Hvor gammel er dere og samboer da? Vært sammen lenge? Har dere noen fra før?

Selv er bikker jeg 21 om noen dager, sambo blir 27 i år og vi har vært sammen i 3 år, bodd ilag i over 2,5. Har hus, stasjonsvogn og hund, mangler bare et lite kjærlighetsbarn! <3
NovaLille
21:25 20.02.2008
ja, gøy å høre at det ikke bare er meg som planlegger (og gleder meg) selv om det er en liten stund til :)

Jeg har vært sammen med kjæresten i nesten 4 år, og bodd sammen det siste året. Han blir 26 og jeg selv er 21 nå. Vi bor i Oslo, han jobber og jeg studerer. Hvor er det "dere andre" bor hen i landet da? :)
BabyLove87
23:06 20.02.2008
Spennende!! :) Jeg er 25, blir straks 26 år. Min samboer blir 28 år. Vi har vært sammen i 7,5 år. Bodd sammen i over 5 år. Har leilighet sammen. Jeg jobber som lærer. Vil gjerne ha et barn snart.. men ser vel ut til at jeg må vente på han.. til 2009 og da blir det 2010 barn, kanskje hvis alt går greit :)
Men artig med 2010 barn da. :=)
babysyk-82
11:52 26.02.2008
ojojoj... nå føler jeg at det er lenge til 2010 altså...! hjelp...
BabyLove87
15:32 2.03.2008
Nå var det en stund si jeg hadde vært innom å lest her..

Jeg blir selv 20 år i slutten av året, og typen er 21 :)
Vi er forlovet, og bor føreløbig nede i kjelleren hos mine foreldre.
Det bygges nå leilighet som vi skal flytte inn i til sommeren, gleder oss utrolig masse til å få vårs eget! I tillegg skal vi få oss hund når vi flytter, en mops.. Ser utrolig fram til det =)
Vi har vært i lag 5 år dette året, og skal som sakt gifte oss til neste sommer. Etter dette er alt klar for en liten krabat, som vi gleder oss masse til. Er vel egentlig jeg som er mest gira, men det er vel en typisk "jenteting" det ;)
Vi har ingen barn fra før, så dette kommer til å bli vår første :)
Vi er forresten fra Rogaland ;)

Hva er grunnen deres til å vente til neste år med prøvingen?
dropsen88
21:48 8.03.2008

Vi har oxo tenkt å begynne prøvingen i 2009..
Ønsker oss et 2010 barn:)

Blir 26 nå til sommeren, har vært samboere i 5 år og har fast jobb og kjøpte hus nå i høst..
Holder på med oppussing nå, og ønsker å bo oss til litt i huset før vi får en baby. Sambo er ikke klar pr i dag, men det virker som om han har lyst til å prøve neste vår.

Vi har tenkt å vente delvis fordi vi har bestilt ferietur i feb/mars 09 og litt pga at vi nettopp har kjøpt hus. Prøvingen kommer vi til å starte med i april/ mai 09.. Ønsker oss en tidlig vårbaby 2010.

Selvfølgelig er det ikke sikkert det klaffer med en gang men ingen krise om det blir sommerbaby heller:)) Begynner å krible litt, og jeg merker at ett år blir lenge å vente men.. det skal nok gå:) Er koselig å lage litt klær og tepper og virkelig gå og glede seg til en såå stor hendelse:))

frøkna-som-venter
12:44 15.03.2008
Høres spennende ud =) Greit å ha ting litt på plass før den lille skal komme.. Vi tenker også på vårbaby i 2010.. gleder oss kjempe masse! =)
dropsen88
19:52 5.04.2008
Vi har også tenkt på å prøve i 2009. Jeg vil ha nå, mens samboern vil vente litt.
Jeg vil gjerne ha barn tidlig på året 2010, så planlegger å begynne i mai ca.

Vi er begge 21, har en hund og får en valp i hus om 1 måned:-) Vi har nettop kjøpt seg leilighet med to soverom og stasjonsvogn:-)

Gleder meg såå mye! Og syns 1 år virker uendelig lenge.
Godt å høre at det er noen som skal vente like lenge som meg, hjelper å prate litt ut om det:-)
BabyGal
11:36 6.04.2008
Åhhh :) Jeg vil også prøve nå, men har mine ting som holder oss igjen til neste år.. Men jeg føler også det er så lenge til... Vi har planer om det samme som dere, en tidlig i 2010 :) Vi skal få oss valp når vi flytter inn i den nye leiligheten vår, gleder oss masse til det også! :)
Stasjonsvogn sitter vi å prater litt om, viss vi får solgt bilen.

Hvor er dere fra da??
dropsen88
21:24 6.04.2008
Godt å høre at det er noen i samme situasjon som meg:-)

Hvordan valp skal dere kjøpe?
Vi var å så på en valp i dag, bare 4 uker gammel. nyyyydelig!

Vi er fra slemmestad(mellom drammen og oslo). Dere da?
BabyGal
09:55 11.04.2008
Vi er fra rogaland.. Vi skal få oss en mops valp :)

Hvilke rase dere har på hunden, valpen dere skal få??
dropsen88
16:09 11.04.2008
Vi har en engelsk bulldog og skal få en staffordshire bullterrier.
Ser begge veldig tøffe ut, men skinnet kan bedra. de er de mest herlige, kosete og barnekjære hundene som fins:-)

Vi tenkte veldig på å få maps når vi skulle få hund, men valgte engelsk bulldog istedet for. Vi ville ha en litt større rase, men med det samme inntrykte ansiktet:-) Mopser er nydelige! Svart eller beige?

PS: det er meg(BabyGal), har bare bytta nick;)
Skrulla86 - Prøver mai09:-)
00:02 13.04.2008
Ja, det er lenge men... jeg prøver å tenke på at nå er det siste våren uten "baby" for i mai/juni neste år er det forhåpentligvis "noe rett rundt hjørnet"..

Vi har oxo 2 hunder, det er settere.. litt spent på hvordan det blir med så aktive hunder og baby. Blir spennende:)

Driver oxo å lukter på å skifte jobb, har endel venninner som har erfart at det er vanskelig å skifte jobb / få ny jobb etter en permisjon men vi får se hva det blir til.. Sånn det er nå så bruker jeg 45 min med tog/bil til jobb og det syns jeg er for mye når jeg etterhvert skal levere og hente i barnehagen. så jeg kunne tenkt meg noe litt nærmere..

Jeg er veldig glad i strikking, så jeg har alt begynt å lage ting til den lille, det er litt rart men samtidig veldig artig:) har også brodert en del på en fremtidig julekalender.

Vel,det var et lite hjertesukk fra meg en sen lørdagskveld.. hovedgrunnen til at vi venter er pga en ferietur som allerede er bestilt.. Til Thailand i mars 09, tror det er det at jeg gleder meg sånn til det som gjør at tiden går ganske så fort.. Syns ett år er lenge men, tiden kommer til å suse av gårde etter at den lille er født, så da kan vi prøve å nyte tiden nå mens vi bare er 2 to-bente og 2 fir-bente:)

God natt:o)
frøkna-som-venter
12:43 13.04.2008
Så gøy å kunne strikke til den lille da;)

Jeg hadde det samme problemet med jobb, brukte mellom 30min og 1time å kjøre til jobb. Men jobben jeg skal begynne på i aug. er 200meter unna leiligheten, samboer jobber ca. 300meter unna leiligheten så det er digg:-)

Vi skal også til Thailand(eller Brasil) i februar, mars eller april 2009. Syns det er viktig for oss å få en siste ferie uten baby:-) Har planlagt ferien ett års tid nå.

Så selv hvor mye jeg har lyst på baby nå, så har samboern helt rett i at det er utrolig mye bedre og lettere å begynne om et år.
Så vi skal nå nyte det siste året som barnefrie...hehe(er jo barnefri neste år og, men da er jeg jo forhåpentligvis gravid)
20:51 13.04.2008
Åh, 200 m er ikke akkurat langt nei.. Hva jobber du med?
Jeg er redd jeg kommer til å bli hvor jeg er frem til permisjon.. da har jeg tenkt å ta ett år med 80% lønn og så 6 mnd ekstra permisjon.. og i den "ekstra tiden" tenkte jeg å jobbe desp etter å få en jobb litt nærmere:)

Gleder meg veldig til Thailand-turen.. vi var der i fjor og, og storkoste oss:)

Blir spennende å se hvor lenge det tar før vi blir gravide da:) jeg har gått på p-piller i mange år så jeg er redd det kan ta litt tid (selv om det sies at det ikke skal ha noe å si).. Blir artig:)
frøkna-som-venter
23:52 13.04.2008
Nei, 200m er ikke langt;) hehe
Jeg skal begynne å jobbe som finansrådgiver i bank, så det blir spennende...
Hva jobber du med?
Skal du ta 1,5 år permisjon? Det hørtes digg ut!

Kan tenke meg Thailand er fint. Har du et sted å anbefale å dra til?

Ja, har også tenkt at det blir spennende å se hvor lang tid det tar før vi blir gravide. Jeg tenkte at jeg skulle slutte med p-piller en måned før vi skal begynne å prøve(og heller bruke kondom den tiden). Slik at jeg forhåpentligvis har bedre sjanse for å bli gravid i mai:-) Og itillegg kan jeg se når jeg har eggløsning. Men...får se hva jeg skal gjøre.

Hvor er du ifra?
13:47 14.04.2008
Jeg jobber som kunderådgiver i bank:) Har jobbet her i 4 år nå og trives godt! Har tenkt å ta 1 år vanlig permisjon og så ta litt ekstra for å prøve å matche barnehageinntak i aug/sept.. Dersom alt går etter planene.. Syns det er litt tidlig å sende den lille i barnehage som 1 åring så vi får se hva vi finner ut av når tiden kommer..

Vi har vært på Phuket, Phi phi og Krabi.. reiser nå tilbake til Phuket og Phi Phi for annen gang, syns det var helt fantastisk der nede:o) og anbefaler vel egentlig Thailand generelt.. men siden vi velger Phuket igjen så er vel det det beste.. Det er litt pga det varierte tilbudet, hotellet vi ble glad i og litt forskjellig:)

Har tenkt det samme som deg.. Planlegger å slutte rett etter ferieturen og så bruke noe midlertidig for en kortere periode.. Og så prøve for fullt fra mai og utover..

Jeg er i fra Oppland, nærmere bestemt Gjøvik om du er kjent på østlandet:) Hvor er du i fra?
frøkna-som-venter
21:54 14.04.2008
Åja, ganske lik jobb da vel?! Vet ikke helt hva som venter meg, har aldri jobbet innen bank før. men blir spennende:-)
Helt enig med at det blir tidlig å la barnet begynne i barnehagen som 1 åring, men det blir nok eneste mulighet for oss. Det positive er at jeg jobber 400m unna barnehagen, og samboern rett ved siden av. Så det gjør det jo litt lettere...

Har hørt at Krabi er fint, og at Phuket er blitt litt for fullt av turister. Men jeg aner ikke hva vi skal velge, må nok lese litt tror jeg...

Er gøy å prate med folk som har samme planer som oss, det døyver litt av lengselen etter baby! Syns 1 år virker så lenge, men det er jo egentlig ikke det..hehe

Gjøvik vet jeg sånn ca. hvor er. Jeg er fra slemmestad(mellom oslo og drammen)
13:42 15.04.2008
Litt lenge siden jeg har vært inne her nå..

Men ja du sa dere hadde engelsk bulldog. Den har vi også tenkt masse på:) Det sto mellom den og mops. Og har også vært innom den andre rasen dere nettop fikk/skal få..

Nå for tiden er jeg veldig babyklar, i tillegg til at typen sier han gleder seg, så vil jeg bare begynne å prøve med en gang .. hehe :)
Menmen vi må bare prøve å holde ut et år til ;)
dropsen88
14:09 15.04.2008
Ja, det er nok samme sjanger på jobb da ja:) Så du er helt fersk? og rett i finansiell rådgiver? Spennende... Jeg trives veldig godt her jeg jobber, eneste erfaring er at det er MYE salgsfokus.. Og det er jeg ikke såå tilhenger av, men... det går:P

Jeg likte Phuket bedre enn Krabi... jeg liker at det skjer litt samtidig som jeg liker litt utflukter og late strand-dager så jeg likte meg godt på Phuket.. Vi har vært på Karon Beach, Patong anbefaler jeg ikke. Der er det altfor mye støy og bråk for meg:/ På Phuket (karon) var det i tillegg flere supre restauranter vi ble veldig glade i:)

Jeg syns og ett år virker lenge, men når jeg tenker ett år tilbake så har jo den tiden gått innmari fort:) Jeg "plages" litt av at alle venninnene mine nå har fått baby.. jeg er snart den eneste i gjengen som er igjen;) Det er jo ikke noe problem, men jeg vil nødig bli den aller siste.. Er jo ikke gammel heller men.. ;P

Skal i jobbintervju nå denne uken, kanskje får jeg napp? Da er det i såfall 5 min til jobb:o) Håper ikke det er noe prob om jeg blir gravid i mai/juni 2009 da?!

Aha, Drammen ja.. det er ikke så langt unna, jeg hadde plutselig fått det for meg at du var fra Vestlandet:P
frøkna-som-venter
15:34 15.04.2008
Ja, er helt fersk, så det blir litt spennende. Har bare ett års økonomiskutdanning, så det blir nok en stor utfordring! Har skjønt at det er stort salgsfokus, og vet ikke helt hva jeg kommer til å syns om det...forhåpentligvis kommer jeg til å like det:-) Så bra du trives på jobben da! Er ikke alle som gjør det, men håper jeg kommer til å gjøre det.

Ok, kanskje Phuket er noe for oss da. Vi blir utrolig rastløse av å ligge på stranden, så vi må ha muligheten til å gjøre noe annet. Er mars den beste måneden å dra? Hvilket hotell(charterselskap) anbefaler du? Må nesten spørre, kjenner ikke noen som har vært der..

Ett år er lenge ja, men faktisk nå som vi er fast bestemte virker det ganske kort også. Tenk at det bare kommer til å være en sommer til vi er barnefrie og kan drikke alkohol. Og tenk at Thailandferien antageligvis blir den siste sydenferien uten barn. Litt skummelt, og veldig spennende å tenke på:-)

Jeg har vel det motsatte problemet enn deg. Ingen av vennene våre har barn, og de kommer nok ikke til å få det på flere år! Heldigvis har jeg mange naboer som har babyer da, her jeg bor er det mange unge par. Samboeren min gruer seg litt til å fortelle "gutta" det når jeg blir gravid, for han blir jo den første pappaen. Men han gleder seg veldig til å få baby da:-) Skjønner at det må være tungt å se at alle vennindene dine får barn, og du ikke. Bare tenk på at om 1 år er du kanskje gravid:-)

Drammen er ikke så langt unna nei...hehe

PS: Så spennende med jobbintervju! Er det jobb i bank dette også? Jeg begynner i den nye jobben i august, har ikke fortalt at jeg planlegger graviditet, men de kan jo ikke si noe på det!
18:52 15.04.2008
Oii, da er det ikke ille å ha fått såpass relevant jobb:) vet du hva slags oppgaver du skal sitte med eller? Spennende ja!

Vi likte Phuket pga miljøet og stemningen der:), og har reist med Star Tour et par ganger. Denne gangen reiser vi med Ving, pga hotellet. (Wooraburi) Har gått forbi der hver gang vi har vært der og syns det ser fint ut:) så denne gangen vil vi bo der.. I fjor var vi der i februar/mars og det var en veldig bra tid å reise på.. Nå reiser vi 2 mars, litt pga feriesituasjonen på jobben min. Det er vinterferieuke til og med søndag 1 mars, og da er det lettere å få fri når det ikke er fellesferie:) Tror og håper det blir bra i mars, har flere venninner som har vært der i mars/april før og det var veldig bra visstnok.

Vi ser også på Thai-turen som den siste uten barn, jeg kikket litt på et av nabohotellene til Wooraburi som oxo så veldig fint ut, men der sto det (BARNEVENNLIG) så da tenkte jeg vi kunne ta det hotellet neste gang, hihi (da vi forhåpentligvis reiser med en baby)

Jeg er ikke eneste uten barn i vennegjengen men, jeg har endel eldre venninner.. og ergo er de før ute enn meg. Men det er ikke noe problem altså, tar i mot masse erfaringer, råd og tips så det er litt artig og..

Ja, litt spennende med jobbintervju.. Er i bank det og ja, mer i support/service ovenfor andre bankansatte.. så jeg ser kanskje for meg mindre salg samtidig som jeg lærer masse?! jeg vet ikke. Sånn det er nå så sitter jeg på kreditt/ forsikring/ plassering og bet.formidling så det er mye å konsentrere seg om.. så jeg kan jo sikkert endel, men ser for meg at å sitte med support på hele bredden, UTEN salg, kan bli veldig bra:) men det er vanskelig å vite på forhånd da:/
frøkna-som-venter
00:13 16.04.2008
Nei, tror jeg var ganske heldig med jobben.
Har ikke helt fått innblikk i alle oppgavene mine, men vet at jeg må gå maaange kurs!

Hotellet du snakket om var kjempe fint. Vi har sett på akkurat det samme:-) er ikke så glad i å dra på et hotell med masse barn(siden det blir bare oss to) Så "Bare-vi-to" høres bra ut for meg! Og det ser nydelig ut!!
Tenkte på nå at denne ferien er kanskje siste ferien vi kommer til å syns det er negativt at det er barnebasseng på hotellet...hehe.
Kommer vel til å dra februar-mars eller april vi tror jeg...

OK. Jobben hørtes jo spennende ut da:-) Og mindre salg er jo bra hvis du ikke er så glad i det.
11:12 16.04.2008
Oki, det er artig med kurs. Jeg har og tatt mange.. er litt slitsomt akkurat mens det står på men veldig ok etter man er ferdig.

Aha, kult.. kanskje vi er i Thailand samtidig da:) vi drar 2 mars og kommer hjem 17 tror jeg. Er lenge til men jeg gleder meg! Hadde du/dere vært i Thailand før eller? Vi skal og reise "bare-vi-to". Samboeren min syns det kunne vært ok å reise med et vennepar men orker ikke styre med planlegging:/
frøkna-som-venter
11:29 16.04.2008
Kan tenke meg det er slitsomt med kurs ja. men blir deilig å lære littnye ting også:-)

Vi tenker veldig på å dra til Thailand i mars ja, og hotellet så jo kjempe fint ut. Så kanskje vi kommer til å være der samtidig:-) hehe... Hvis vi skal dra å kan vi ikke bestille turen før i juni/juli da, for vi må vente å se om samboern får fast jobb der han jobber nå. Og om han får lov til å ta ferie da. Han jobber på skole, så da er det ikke alltid så lett å få ferie utenom skoleferien.
Vi har tenkt på å reise med vennepar vi og. Men vennegjengen vår har sklidd så utrolig mye fra hverandre i det siste, og vi gjør så mye forskjellig. Noen studerer, andre er i militæret og han vi henger mest med er singel. Så da er det ikke så lett:S Hadde vært morsomt å møtt dere da:-)
12:37 16.04.2008
Okei, jeg skjønner.. Kan være greit å ha fast jobb og evt fri fra jobb før man bestiller. Vi bestilte i januar:) så vi har lang tid å vente frem til avreise.. Jeg ordnet fri dagen etter bookingen og sambo jobber som elektriker så han kan ta fri nær sagt når han vil:)

Blir spennende da, du får melde hvis det blir så dere bestiller.. Veldig koselig å ha noen å gå ut å spise middag med feks;) 15 dager går fort nede der altså, man syns liksom det virker som en lang stund men vips så er den første uken over..

Venneparene våre har for det meste barn, og det hadde jo vært koselig å hatt med små.. men det blir liksom en litt annerledes tur med barn på 6mnd-3år enn det vi legger opp til som reiser uten barn.. Så vi følte det ble litt mye styr med planleggingen av det så da fant vi ut at vi bare ville bestille for oss selv..

Var artig å "skravle" litt med deg.. vi har jo så mye til felles, hihi.. glemmer helt at jeg ikke kjenner deg:P

frøkna-som-venter
12:45 16.04.2008
Så deilig at det var lett for dere å få fri da.
Jeg er litt usikker på om det går greit for den nye jobben, men må bare satse på det:-) Vet ikke om jeg gidder å vente til august/september før jeg bestiller(det er da jeg begynner i jobben)

Jeg skal si ira hvis vi bestiller ja, hadde vært kjempe koselig å spise middag der med dere:-)

Skjønner at det blir vanskelig å få med vennepar som har barn. Der har vi som sagt det motsatte problemet, blakke studenter til vennepar..hehe

Var kjempe hyggelig å skravle med deg også. Helt utrolig hvor mye vi hadde til felles ja. Og godt å snakke med en annen som også må vente et år på å bli gravid:-) Gleder meg til vi begge er på "bligravid" forumet om ett år!
13:01 16.04.2008
Blakke studenter er kanskje ikke de enkleste å få med på en såpass dyr type tur nei, men det er vel noen som kan ha råd:)

Jeg sender deg en mld i postkassen din.. så kunne vi kanskje legge til hverandre på fjesboka (om du er der feks?) da kan du jo plinge på derfra når dere evt finner ut om det blir noe tur:)

Og ang prosjekt baby, så blir det spennende ja.. Er dager da jeg er veeldig klar og andre dager da jeg kjenner det er godt å bare ha meg selv og hundene å tenke på:)
frøkna-som-venter
13:34 16.04.2008
Nei se så lang denne tråden har litt, så morsomt! *krysser fingere og tær for at vi alle sammen møtes på 1.trimester i 09* :)
woohuu, gleder meg
BabyLove87
18:04 18.04.2008
Jeg vil også være med her!
Er 22 år (snart 23), sambo 28, har leilighet sammen og bor i Drammen.
Jeg og sambo har pratet om at det hadde vært fint med en tidlig 2010-baby. Så håper å begynne prøvingen om ca 1 år vi også. Tenkte først på å prøve til høsten så babyen event kom sommer 09, men føler kanskje det er litt tidlig. Jeg er ferdig utdannet sommer 09 så hadde jo passet fint sånnsett i forhold til at jeg hadde kunnet unngått å søke jobb mens jeg var gravid, men det får så være. Vi finner nok en løsning på det "problemet".
Gutten min sier at han er klar når jeg er klar, så trenger ikke noe overtalelse der i gården.
Selvom jeg har lyst til å vente ett år, tenker jeg veldig mye på det hver dag:-)
Ser at det er Thailand-planer på gang for noen her. Var selv i Puket for 8 år siden. Jeg må bare få anbefale en "kanotur". Man tar en felles båt ut til en øy, hvor den eneste måten man kan komme inn på er å padle kano gjennom noen grotter (en guide per kano). Når man har kommet seg gjennom trange grotter, åpner det seg en lagune foran deg hvor man kun kan høre dyreliv. Det er en av de mest fantastiske utfluktene jeg kan huske jeg har vært med på.

:-)
Snart €klar
09:35 19.04.2008
Hva er det du studerer da "snart klar"? Ser du er fra Drammen? Jeg er fra Asker og så at en annen her innen er fra Slemmestad.. Lover jo godt ang. framtidige Bim-treff, hihi ;)
BabyLove87
11:22 19.04.2008
Jeg studerer ernæring:-) Du da? Ja det lover bra:-) Asker er jo kun over en liten "bakketopp". hehe....
Godt å se at det er flere som tenker mye og planlegger selvom det fortsatt er en stund til prøvingen starter. I denne eksamensperioden kunne jeg vært foruten disse tankene da men ;-)
Snart €klar
10:40 25.04.2008
Så morsomt å se at det er flere fra området rundt her da:-)
Jeg meldte meg litt ut herifra for jeg fant ut at jeg var uplanlagt gravid for en uke siden. Men for to dager siden spontanaborterte jeg:(
Så nå er vi tilbake med planene om å begynne å prøve i april/mai. Jeg håper jo på å kunne overtale samboern til å begynne å prøve i oktober/november(siden babylengselen ble enda større når jeg har opplevd å være gravid!!), men se ut som om han ikke kan overtales...hehe. Er jo egentlig det beste for oss å vente til april/mai også, for da er jeg ferdig med prøvetiden min i den nye jobben..
Har dere fortalt noen at dere skal begynne å prøve neste år eller er det hemmelig?
Samboern ønsker å holde det hemmelig, fordi vennene hans og tanter/onkler syns vi går for fort frem og er for unge. Jeg syns absolutt ikke det, vi bor sammen har to hunder og tar dette svært seriøst.
Vi trodde at foreldrene våre også skulle syns det var for tidlig, men når jeg ble gravid fikk vi kjempe stor støtte av dem. Og skjønte at de gledet seg veldig til å bli besteforeldre:-)
07:16 27.04.2008
Så trist det med spontan aborten da! :/
Men da har du enda bedre tid til planlegging :)

Jeg er den typen som ikke klarer å holde sånt noe hemmelig.. hehe.. Så jeg har fortalt litt rundt til venner og familie at jeg vil prøve neste år, men ikke alle. Det er de som syns at vi må kose oss så lenge vi er unge osv.. Er litt lei det der maset, vil vi prøve, så vil vi :) Nå blir det kanskje prøving i slutten av dette året. Men er enda litt usikkert.
dropsen88
13:25 27.04.2008
Hei du. Ja trist med spontanaborten, og det virker utrolig lenge å måtte vente til neste år.
Nå snakker vi faktisk om å vente bare til august da:-) Men samboern har ikke bestemt seg om han vil enda, så akkurat nå er det bare noe vi tenker på(og jeg håper på:p)
Nesten alle vennene våre(spesielt samboen sine) syns vi er alt for unge. Men overraskende nok er foreldrene våre ganske positivt innstilt på å bli besteforeldre, selv om de også syns det er litt tidlig da.
Må jo si også at alle tror vi kommer til å få barn snart, for vi har gått så fort frem i forholdet vårt:-)
Har så lyst til å fortelle alle at vi skal prøve, men velger å vente til jeg allerede er gravid:-)
13:43 27.04.2008
Hei igjen....
Meldte meg litt ut her jeg også, da vi fant ut at vi allikevel ville prøve fra august. Jeg tror ikke jeg klarer å vente så lenge som ett år.

Så trist å høre om spontanaborten din:-(
Selvom jeg ikke har opplevd det selv, så kan jeg veldig godt forstå at du har lyst til å prøve igjen litt tidligere enn planlagt. Hører det er mange som at de føler det på samme måte.

Jeg har fortalt det til ei venninne, for hun er egentlig ganske klar selv. Resten av jente-gjengen er laaaaangt fra klare. Ellers kommer jeg ikke til å si det til noen andre før jeg er gravid.
Tror nok ikke mamma og pappa forventer seg det av meg nå, men mange av vennene mine sitter vel egentlig bare å venter på at jeg skal bli gravid.

Hilsen meg som har skiftet nick fra €snart klar€ til...........
€€€ Babyklar €€€
15:43 27.04.2008
Så gøy at dere skal prøve i august, kanskje vi melder oss inn i Bli Gravid forumet samtidig da:-) Jeg håper virkelig det! Samboern er ganske usikker, mens jeg håper vi begynner i august. Ett år blir for lenge å vente.
Hvordan er det hos deg da babyklar, er det du err mannen som ikke klarer å vente? ;)
Skrulla86 - SnartKlar!
21:08 27.04.2008
Ja, det hadde vært kjempegøy:-)
Vi er vel klare både jeg og samboer, men vi har ikke pratet noe særlig om det før nå.
Vi har planer om å dra på interrail til sommeren, så det er bl.a derfor vi vil vente til august. Greit å ikke være gravid på en sånn tur. Det blir liksom siste mulighet til å reise på en sånn type tur før vi får barn.

Litt oppgitt over familien min da. Har vært på div familie-sammenkomster i helga hvor det har vært mye barn som har leika/bråka. Har fått kommentarer som: detta er vel et bra prevensjonsmiddel?
Hehe....merker jeg tar meg skikkelig nær av sånne ting nå. Men desto større sjokk for de når jeg (forhåpentligvis) snart kan fortelle at de skal bli besteforeldre:-). Svigers veit jeg at kommer til å bli overlykkelig da for de venter nok ikke at jeg har lyst på barn "så tidlig" (jeg er snart 23, han 28).

Du skal se at plutselig en dag snart så sier samboeren din at han er klar! De har en tendens til å overraske disse mennene.

€€€ Babyklar €€€
21:33 27.04.2008
baby ja jeg ville gjærne hatt nå men, han er ikke klar....
vi har litt enig om å begynne å prøve neste år sånn at jeg får fagbrevet rundt den tiden babyen kommer....... jeg forstår de men samtidig ikke jeg kan jo fortsette etter bebyen kommer...
men men han er ikke klar dessverre.....
han er 24 i år jeg 21 vår sammen siden jan 04. vært gift siden 14.07.06 så forholdet og alt er bra vi har to biler en puz men vi leier og vil helst eie men vi får ikke lån.....de er dumt men sånn rentene er i dag blir de ikke lettet............. men neste år skal jeg bli mamma vist vi klarer de:)

angie87
11:01 28.04.2008
August tider ja! :) Så koselig altså!
Vi flytter inn i den nye leiligheten rundt august tider, så det blir kanskje rundt om i september vi prøver eller noe sånt. Men som sakt vi er ikke 100 % sikre på om det blir dette året. Men har utrolig lyst! :) Begynner i lære nå til høsten, så hadde vært greit å fått 1 år av læretiden min unnagjort.
Har veldig lyst på sommer bebis jeg! :)
dropsen88
14:38 28.04.2008
August er greit ja:-) Hvis det går på første klaffe er termin i mai!
Jeg blir så irritert på samboen innimellom, noen dager virker det som om han vil ha baby nå, og andre ganger som om han er skikkelig negativ.
Snakket med han igår og han sa at han er bare veldig usikker. Han går fra å være superklar, til å ikke føle seg klar hele tiden, så han vil veldig gjerne ha litt tid på å tenke på om vi skal begynne i august, eller vente til mai 09.
Så vi satt en dato, 15. juni skal vi prate om hva vi skal gjøre. Jeg både gleder og gruer meg:-)
Jeg vet det høres teit ut at jeg ikke bare kan vete til mai 09, men det virker som en evighet til nå som jeg har opplevd å være gravid(selv om jeg var både kvalm og sliten...hehe)
Skjønner at det er vanskelig å bestemme seg siden du skal ut i lære..
Jeg har det også litt kjipt der, for jeg begynner i ny jobb i august. Men tenker som så at jeg vil ikke la jobben hindre meg i hva jeg skal gjøre.
Det er jo selvfølgelig anderledes med lærlingstid da..
Skrulla86 - SnartKlar!
14:56 28.04.2008
Ahh domt at han er så fram og tilbake. Min sier bare at vi først må få leiligheten i box så virker han klar nok han! :)
Ja jeg føler det er lenge å vente til neste år jeg også, så tror det blir til høsten vi prøver:)
Begynner i lære i august, å må ha gått 6 måneder for å ha rett på permisjonspenger, er det ikke slik når du skal i ny jobb??

dropsen88
15:26 28.04.2008
Ja, kjipt. Men tror nok det er bare bra for han med en tenke periode jeg:-) Vil at han skal være helt sikker når vi først begynner:-)
Trodde man bare må ha jobbet de siste 10mnd jeg?
Jeg får jo jobbet 6 mnd i den nye jobben, men trodde ikke det var et krav?!
Skrulla86 - SnartKlar!
18:48 28.04.2008
Ja viss du har jobbet fra før har det ikke noe å si for deg:) Men for meg som ikke er i jobb må jeg jobbe 6 måneder for å spare meg opp permisjon penger.

Ja det er lurt at han er helt sikker før dere prøver :) Men blir nok bare masse positivt ut av det!
dropsen88
20:01 28.04.2008
OK. da skjønner jeg:-)
Skrulla86 - SnartKlar!
15:02 28.04.2008
Det er jo flott at dere har satt en dato for å snakke om det da. Da har han litt tid å tenke på, og du slipper å gå å vente altfor lenge før du vet hva som skjer:-) Men hvordan var følelsene hans når du var gravid da? Hvis han da egentlig synes det var ganske koselig så kan du jo hinte frempå om at han da er klar. hehe....

Jeg har selv på veldig kort tid gått fra å ønske barn om 2-3 år til å ville ha det med en gang, så jeg skjønner veldig godt at du ikke har lyst til å vente så lenge. I tillegg til at du har kjent på kroppen hvordan det er å være gravid.
Jeg er så livredd for at vi ikke kan få barn jeg. Det ville rett og slett vært en stooor sorg. Men huff....nå er jeg negativ. Får ikke tenke sånne tanker!

Det som er så fint med august for oss er at hvis vi ikke klarer å bli gravid første pp, har jeg fortsatt 4-5 pp før jeg går over i nytt skoleår. Er egentlig ferdig vår09, men kommer til å søke meg inn på ett nytt studie for å få pengene og har sef ikke planer om å begynne på dette etter perm;-)

Skal vi starte en ny tråd? Må skrolle så lang ned her nå!:-D
€€€ Babyklar €€€
15:33 28.04.2008
Ja, det er deilig å ha en dato. For da får han den tidne han trenger, og itillegg vet jeg når jeg kan forvente et svar.
Når jeg ble gravid reagerte han først kjempe negativt!! Han følte seg ikke klar, og ble skikkelig frustrert(men var veldig snill mot meg da!). Tror nok reaksjonen kom fordi det var totalt uforventet! Han reagerte jo med at han var 100% sikker på at han ville jeg skulle ta abort.
Mens når jeg nå prater med han sier han at jo mer han tenkte på det, jo flere positive ting tenkte han på. Og han begynte å se gleden i det å skulle bli pappa(nå spontanaborterte jeg bare 1 uke etter vi fikk vite det, så han fikk jo ikke tenkt så lenge)
Han sa at den negative reaksjonen kom fordi det var så uventet, han hadde jo gledet seg så mye til når vi skulle prøve i mai 09, spenningen og gleden vi skulle dele:-)

Jeg tenkte også mye på hvor trist det ville vært om jeg ikke kunne bli gravid, Det vet jeg jo nå at jeg kan. Nå er redselen min for spontan abort den største! Det er kjempe liten sjanse for at du ikke kan bli gravid, så tenk positivt:-)

Jeg syns også det som er så fint med august er at man med størst sannsynlighet får termin mellom mai og august. Det er jo noen veldig fine måneder:-)

Start gjerne en ny tråd du!! :-)
Skrulla86 - SnartKlar!
21:16 28.04.2008
Vi skal det ja... =) Må vente så lenge med å prøve på baby pga medisiner jeg må gå på i en lang stund fremover. Fikk blodpropp nå under mitt første svangerskap, så ble endel tull der. Men vi tør prøve på ihvertfall en til. Jenta mi kan jo ikke bli enebarn ;-)

Lykke til til dere alle...
Lalla*in*Love
21:04 10.05.2008
Nå har vi...eller mest jeg bestemt oss for å bli 2009 prøvere. Jippi jeg gleder meg!! Dette blir mitt siste barn, så de skal bli nøye planlagt. Tenkte å begynne i april/mai, vil ha tidlig på året. Tror det skal gå greit, har alltid blitt gravid på første forsøket:-)
ani-ell
18:05 11.05.2008
Så koselig da! :) Hvor mange har du fra før?
dropsen88
19:16 13.05.2008
Har 2 fra før:-) En gutt 4 og ei jente snart 2.
ani-ell
13:42 15.05.2008
Nå kjenner jeg at jeg holder på å bli gal av lengsel.
Jeg vil bli gravid nå!! hehe...
Huff, går litt opp og ned denne babysyken, og idag er det veldig opp! Selv hvor sliten jeg er av å ha en liten valp på 10 uker som pøbler rundt i leiligheten, så gjør ikke det lengselen litt mindre en gang.

Vi skal som sagt snakke sammen 15. juni om vi kanskje skal begynne med prøvinga før mai 09, men tror ikke samboern vil:-(:-(:-(
Har begynt å drite litt i det å tenke på når på året jeg vil at barnet skal bli født, er litt mer fokusert på at jeg blir lykkelig uansett når jeg blir gravid;)

Noen som blir gal av lengsel for tiden? Huff...føler meg litt tragisk..haha
Skrulla86 - SnartKlar!
10:03 18.05.2008
Ja jeg kjenner på samme tingen.. Drømte inatt at jeg fikk baby, en jente, det var så utrolig kjekt!! :) "vil tilbake i drømmen"

Blir kjekt viss dere og kanskje skal prøve dette året da! :)
dropsen88
15:16 18.05.2008
Ja, de er så fine de drømmene. Men kjipt når man våkner...hehe.

Jeg håper virkelig at vi skal begynne til høsten, men tror ikke det blir noe av:( men det er jo lov å håpe;)

Samboern er veldig gira på å prøve i mai nå, så prøver å ikke mase noe spesialt om å prøve tidligere. Tar det heller som det kommer..
Skrulla86 - SnartKlar!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------