Her kan du legge inn din egen fødselshistorie og dele den med andre. Her er det ikke tillatt å være anonym. Det er heller ikke lov å legge ut navn på helsepersonell som har vært med deg på fødselen, selv om det er ros du ønsker å gi.
Vennlig hilsen jordmor Siri
sambo fikk beskjed om å gå hjem
22:05 11.02.2008
hadde termin 19 oktober 07,gruet meg veldig til fødselen og var til samtale på sykehuset ang. fødemåte. Ble enig med legen at jeg skulle føde vaginalt. Vannet gikk kl.20.55 23 sept. 07,ringte sykehuset og fikk beskjed om at jeg kunne vente med å dra til riene begynte.Jeg sa nei og dro med engang.Riene beg.10 min etterpå.Da vi kom på sykehuset ble jeg undersøkt og hadde et par cm. åpning, riene kom bare oftere og oftere.Etter et par timer fikk sambo beskjed om å dra hjem og sove for her skjer det ingenting inatt ,også var det fullt.Jeg var alene på rommet,
så vi spurte om ikke han kunne være der til det eventuelt kom fler,men det kunne han ikke.Vi bor 45 min. fra sykehuset,så han dro til min mor som bor 5 min. fra sykehuset.Riene ble bare sterkere og sterkere ikke noe pause mellom,jordmor undersøkte meg igjen og det var et par cm åpning til.jm ga meg noe for smertene og noe å sove på,men ingenting hjalp.Etter en stund kom hun inn og sjekket meg igjen,og da fikk hun fart på seg for da var det 7 cm åpning.Hun ba meg ringe sambo, og da han kom trillet de meg inn på fødestua, ble lovt epidural men det rakk de ikke.Hadde 4 pressrier så var jenta ute. Hjertelyden var lav så hun måtte ut,gråt ikke da hun ble født så de løp bare ut med henne.15 min. etterpå kom jenta mi og alt var bra.2930gram og 46 lang.
Så far fikk ikke bli med på fødselen?
Må jo ha vært kjempeskummelt å være alene i den situasjonen!
Synes du skal ta opp dette med noen, lege, helsesøster eller noe slikt.
Man skal ikke sitte igjen med en slik opplevelse uten å prate om den!