Søk i:

Alle forum på BIM

I møte med Helsevesenet

Her kan du komme med hjertesukk over håpløs, eller skryte av god, behandling hos helsepersonell. Det er ikke lov å bruke navn, verken på seg selv, helsepersoner eller aktuelle behandlingssteder. Det strider mot personvern loven. Har du noe du vil ha formidlet videre til de styrende helsemakter, så skriv inn her, så skal vi formidle det videre.
Hvem bør jeg velge å gå til oppfølging til fastlege eller jordmor?
21:26 12.02.2008
Har man bedre fordeler av å bruke jordmor enn fastlege? Er det noe forskjell?
hoya
[Rapportér]
Sv: Hvem bør jeg velge å gå til oppfølging til fastlege eller jordmor?
22:15 25.02.2008
Hei!
Det er helt klart en fordel å gå til jordmor fremfor fastlege. Jordmødre har spesialkompetanse på svangerskap og fødsel. Hos legene er man kun en lettvint pasient som de tjener gode penger på. Har ennå tilgode å høre om en fastlege som snakker med damene om fødselsforberedelse, fødstillinger, amming osv. Dette kan jordmor masse om i tillegg til at hun vet hva som ikke er normalt og kan henvise videre når det er behov for det. Og da henviser hun ikke til fastlegen men til gynekolog på fødeavdelingen. Alle bør gå til jordmor!!
Lykke til:)
lille pillerill
[Rapportér]
17:26 21.04.2008
Jeg tror jeg er priviligert der,jeg har en fantastisk lege som har tatt opp alle kategorier som jeg har trengt å vite =)
Jeg gikk ikke til jordmor,fordi jordmoren på Askøy er (for meg) meget usympatisk,og min fastlege har vært helt fantastisk =)
2RampeteSmå
[Rapportér]
20:05 2.03.2008
Jeg gik til begge deler det endte med at jeg ble en kasteball mellom dem. fastlegen mente det ene og jordmora det andre. Jeg stolte mest på jordmora det var hun som til slutt ringte sykehuset når jeg var 4 dager over tiden og sa at nå måtte de ta en sjekk. Hadde høyt blodtrykk og lå på kanten til svangerskapsforgiftning flere ganger. Til slutt fikk jeg påvist svangerskapsforgifning..
mens jeg var til undersøkelser på sykehuset begynte fødselen endelig. Vet ikke hva jeg gjør neste gang, men heller mest til jordmor.
Fastlegen har det for travelt og jordmor er spesialist.
makatty
[Rapportér]
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------