først var det meningen jeg skulle få min førstefødte på UNN, men etter hvert utover svangerskapet ble jeg mer og mer sikker på at jeg ville føde på finnsnes.og etter å ha vært på et lite svangerskapskurs m/omvisning var jeg ikke i tvil lenger:-)her skulle jeg føde!vvar en egen ro dær-god atmosfære:-)..5.nov fikk vi en nydelig liten datter på finnsnes.ble innskrevet kl 23.00 og kl.03.25 var hun født.jordmødrene var fantastiske,jeg var i badekar, brukte varme risposer på ryggen og fikk akunpuktur.akkurat sånn jeg hadde ønsket meg:-) lystgassen glemte jeg helt av! jeg var der i 5dager.oppholdet var flott,fikk god hjelp med ammingen,plagdes litt i starten,men fikk det til slutt til etter myyye god hjelp..De tilbydde seg å passe babyen om natta slik at jeg skulle få sove-gjorde det et par netter,det var godt å få sove skikkelig..man blir sliten etter en fødsel!så det anbefaler jeg alle å benytte seg av!de er der for deg og barnet så man skal ikke være redd å be om hjelp..;-) så til slutt-jeg anbefaler fødestua på finnsnes på det varmeste!jeg skal ivertfall føde der igjen om jeg kan! |