GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kongsvinger sjukehus

Omvisningen
00:57 20.02.2008
Hei!
Hva er det som skjer når man er på omvisning på Kongsvinger en mnd før fldsel? Hva snakkes det om? Er det jordmorkontroll da også, eller kun omvisning??
Tar det lang tid?
Anonym
Sv: Omvisningen
19:26 3.03.2008
Mulig du har fått svar på dette allerede, men jeg svarer allikevel jeg. Først var det kontroll, de kjenner etter hvordan babyen ligger, om den ligger rett vei osv. Det gjorde ikke min, så jeg måtte ta ultralyd for å bekrefte seteleie, og fikk tilbud om vending og røntgen av bekken. Jeg tror man også setter på sånne elektroniske målegreier, for å måle hjertelyd og spark osv. Jeg gjorde ikke det den gangen, men gjorde det på oppfølgingstimen nå på fredag.

etter selve kontrollen, er det en omvisningsrunde. Man ser på venterommet, fødestuen( hvis det er ledig der selvfølgelig). Jeg fikk også se på ett familierom. Jordmor forklarte underveis litt om smertestillende osv. Nå har jeg vært der før da, så jeg vet jo litt hva jeg går til, men det var noen endringer fra jeg var der 6 år tilbake.

Totalt sett tar det nok en drøy time tenker jeg.
yvve73
Sv: Omvisningen
02:31 6.03.2008
Takk for svar! ;o)
Er det blodtrykk, veiing og urinprøve osv da også eller?
Blir dette en erstatning for en "vanlig" jordmortime?
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------