GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Seteleie debatten

Her kan dere som har babyen liggende i seteleie utveksle erfaringer på hvordan eventuelt snu babyen, ved hjelp av helsevesenet eller kjerringråd. Dere kan også diskutere hvordan de forskjellige sykehusene forholder seg til keisersnitt, om man tar keisersnitt eller ikke.
Det er ikke så farlig å føde i seteleie som det noen ganger kan virke som. I dag blir både mor og barn målt før fødselen, slik at man vet hvilke marginer man har å jobbe med.
Riktig lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hva er muligheten for at nr 2 og ligger i sete?
12:02 20.02.2008
Første mann lå i sete. Jeg vet ikke når han satte sig på rumpa, men tror det var i uke 36 ca (da merke jeg en forandring i magen).
Det ble ikke oppdaget, før på selve fødslen ved 7 cm åbning. Jeg måtte ta haste-KS og han var ute da jeg var 9 cm åben.
Nå har jeg baby i magen igen og lure på hva sjansen for at den nye baby ligger sig på samme måte.

Jeg er nervøs ved tanken på at denne fødsel skal enne på samme måte som første.

1000 takk for svar om du har erfaringe og dele eller vet hvor jeg finner info om dette.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------