GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Seteleie debatten

Her kan dere som har babyen liggende i seteleie utveksle erfaringer på hvordan eventuelt snu babyen, ved hjelp av helsevesenet eller kjerringråd. Dere kan også diskutere hvordan de forskjellige sykehusene forholder seg til keisersnitt, om man tar keisersnitt eller ikke.
Det er ikke så farlig å føde i seteleie som det noen ganger kan virke som. I dag blir både mor og barn målt før fødselen, slik at man vet hvilke marginer man har å jobbe med.
Riktig lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
....Ja jenter,i går var vi på sykehuset for & utføre vendig av frøkena mi som sitter i seteleie...(samme som 3 tri)
14:31 20.02.2008

...hun satt kjemepfint til,& det er god plass i magen min ennå...men,neida,frøkena ville ikke rikke seg :)...fødselslegen som prøvde & snu henne var helt rød i fjeset,& hun måtte til & med ta seg en pause...men til ingen nytte.Hun har visst funnet sin perfekte stilling,& ferdig med det :o)
Så da blir det setefødsel på meg...noe som jeg egentlig helt fra starten hadde belaget meg på,& syns er helt greit :) jeg kan jo få keisersnitt,men vil ikke ha det da det tar så innmari lang tid & komme seg etter en operasjon.
& når det gjelder setefødsel får man epidural når riene starter,& påfyll med smertelindring helt til pressriene starter....da blir den fjernet slik at man kjenner disse pressriene godt & kan presse bebisen ut :)...
Personlig syns jeg nå at de riene man har i første fase er de vondeste,det er de man blir mest sliten & utmattet av....men,i dette tillfellet får man jo smertelindring & merker svært lite,eller ingen ting av de :o)

Gleder meg nå jeg :o
♡Amy Lee 09.03.08 :) FØDEKLAR!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------