GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Si din mening!

Dette forumet er tenkt for å diskutere aktualiteter i media ol.
Vær med i debatten og si din mening!
Hva visst barnet er MYE våkent om natten, og fremdeles får bryst?
10:45 23.02.2008
Jeg synest familien selv må få bestemme hva de ønsker, og er best for dem! Det er ikke alltid småbarnsperioden er "knirkefri". Min førstefødte var MYE våken, både dag og natt sov han dårlig, og gjør det fremdeles i en alder av 14 mnd. Og dette har ingenting med dårlige søvnrutiner, for vi har virkelig prøvd alt. Og da er det lite med overskudd igjen til å gå på jobb. Når gutten min var 8 mnd ammet jeg han fremdeles om natten, og 4-5 ganger om dagen fordi han har vært plaget med atopisk eksem og melkeallergi. Og for meg å begynne i jobb når han var 8 mnd hadde vært helt utenkelig! Og jeg vet at det hadde vært utenkelig for far å være hjemme på fulltid i den situasjonen vi hadde!

Men jeg skjønner godt at det er noen mødre som vil ut igjen i jobb, og fedre som vil være mer hjemme med barnet/barna sine og det er helt greitt visst det er det beste for dem. Men jeg synst ikke det bør være en "låst" løsning for alle!

Hvorfor skal noen bestemme hva som er best for andre?
Anonym
Sv: Hva visst barnet er MYE våkent om natten, og fremdeles får bryst?
11:09 24.02.2008
Hei, jeg er veldig enig med alt du skriver her. Hadde det helt likt og for meg hadde det ikke vært mulig å fungere normalt på jobb etter en natt med amming 3-4 ganger.

Jeg tenker at vi må få velge dette selv og ikke bli tvunget. En sånn løsning kan sikkert være bra for noen men ikke alle :-)
bamba
19:36 24.02.2008
*kremt* Men far kan da vell ta nattevåket? Og et barn på 8måneder trenger da ikke melk på natten? Svært skjelden vertfall.
Anonym
21:28 29.02.2008
Noe slikt kan bare en som ikke har vært i denne situasjonen skrive. Vi snakker her om MYE våken. Noen barn TRENGER faktisk mat 1-2 ganger om natten helt til de er ca. 1 år (noen litt ut over dette også). Dette er mye vanligere enn man tror. I tillegg er det en del barn som faktisk våkner hver time eller annen hver time. Det er slitsomt, men en del barn stykker faktisk opp søvnen på denne måten. Vi prøvde faktisk at far skulle ta nattevåkingen. Det førte til at både far og datter var våkne helt til datter var skrubbsulten (vi snakker om timer hver gang). Da var det jo bare fram med puppen igjen for mor. Hun er 7,5 mnd. Mor fikk jo heller ikke sove, så hele familien fungerte ikke over hele denne perioden vi prøvde (3 uker). Nå tar vi gradvis avvenning og den står mor for. Vi fungerer mye bedre alle tre og en av oss kan til og med fungere på jobb. Biologisk hadde dette vært umulig for oss å bytte plass. Dette fungerer fint for oss. Hvorfor skal vi tvinges til noe vi ikke ønsker. Far skal ta permisjon (annen type permisjon) et halvt år etter min permisjon uansett. Da håper vi at lillejenta sover bedre.
Anonym
21:14 6.03.2008
Biologisk hadde dette vært umulig for oss å bytte plass.

>> Ditt frekke mehe....dra biologien inn i dette. Man skal ikke blande biologi og politikk. De hører ikke sammen. Statistikk og politikk derimot...de er som hånd i hanske. Og slike som deg ødelegger for statistikken, og derimot for likestillingen som er den politiske dagsorden. Med engang tredelingen er vedtatt, skal du se at det hele ordner seg. Små barn driver ikke og våkner om natten når det er gjort vedtak i stortinget om at de ikke gjør det. Så ta biologien din ut i skogen der den hører hjemme, og tegn bjørkeblader av hjertens lyst. Ikke vær en kjønnsforræder og en egoistisk snylter! Det er nemlig det du er. Amming er mot likestillingen, enten det er natt eller dag. Det stortinget som vedtok ammingen skulle ha vært skutt, alle som en.
Anonym
21:18 6.03.2008
Hehe..moroklumpen
lilledrue
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------