Dette forumet er tenkt for å diskutere aktualiteter i media ol.
Vær med i debatten og si din mening!
Ikke vanskelig å opprettholde ammingen selvom jeg jobber!
14:20 26.02.2008
Jeg har en sønn på 8 måneder som for tiden er hjemme med pappa'n sin. Jeg begynte å jobbe for 2 måneder siden. Det har ikke vært noe problem for meg å opprettholde ammingen. Slik gjør man det:
1. Jeg ammer hver morgen før jeg går på jobben.
2. mens jeg er på jobb spiser minsten grøt, mme eller evt. utpumpet mm fra fryseren.
3. Pumper meg en gang i løpet av arbeidstiden (denne melken kaster jeg for jeg gidder ikke styre med kjølebag og steriliserte flaker på jobben, men det går også an). Jeg bruker handikaptoalettet - har satt inn en behagelig stol der og får en halv time ekstra lunsjpause. Så sitter jeg og pumper mens jeg leser et blad eller noe. Pumpen har jeg stående på jobben.
4. Når jeg kommer hjem fra jobben kl. 17 ammer jeg mens mannen min lager middag.
5. Deretter ammer jeg så ofte det er nødvendig utover kvelden.
6. Nattevåk tar selvfølgelig mannen min og han gir da som regel mme eller utpumpet mm.
Dette er overhodet ikke noe styr i det hele tatt. Man trenger heller ikke ha masse mm i fryseren slik jeg har. Barnet kan få grøt eller mme når du er borte. Da er det kun en gang i løpet av arbeidsdagen at du trenger pumpe deg.
Anonym
Sv: Ikke vanskelig å opprettholde ammingen selvom jeg jobber!
14:31 26.02.2008
Jeg synes du er tøff som begynte å jobbe så tidlig, all ære til deg. Dette kommer sikkert både deg, mannen din og sønnen din til gode. Men det er virkelig ikke like lett for alle. Det er ikke alle som klarer å pumpe seg. Det er ikke alle barn som tar flaske. Det er ikke alle barn som spiser grøt og slutter med pupp om natten fra seks måneder. Jeg har hatt en av hver. Jeg synes det var veldig slitsomt å jobbe og amme samtidig.
Bevares, hvis det er veldig viktig så får man det alltids til, men det vil ikke si at det ikke er slitsomt eller at det ikke i noen tilfeller er bedre å vente litt til.
Anonym
21:20 25.04.2008
Høres bvedlig greit ut for deg.
har selv aldri klaret å få så mye melk ut når jeg har pumpet slik at jeg ville aldri ha kunne gi babyen min den mengden mm som den fikk ettersom jeg var hjemme til hun var 12 mnd.
når min baby var 8 mnd. ammet jeg fortsatt 2. hver time mellom 8-10 ganger i døgnet.
Så hvis jeg hadde vært så heldig at jeg kunne ha gått ut i jobb når babyen var 8 mnd. hadde jeg vært nødt til å begynee nedtrapping på ammingen når hun var 6 mnd.
Anonym
21:28 25.04.2008
Min fikk fortsatt pupp to ganger pr natt når han var 9mnd. Fullammet til han var 6mnd, da trappet vi sakte opp med grøt, middag etterhvert etc. Fikk fortsatt mm til hvert måltid på den tiden.
Jeg har hatt store problemer med pumpingen. Som regel har jeg brukt en uke på å pumpe sammen nok mm til ett måltid. Har vært nødt til å sitte i ro og fred, med litt dempet belysning uten forstyrrelser. Har hatt mer enn nok melk, så det er ikke det som har vært problemet.
I tillegg har jeg lang reisevei til jobb, jeg hadde vært nødt til å stå opp kl 6 etter å ha ammet to ganger på natta, og siste kveldspupp ca kl 21 i den tiden. Hvis jeg skulle gjort som deg hadde det vært stengte kraner og omvendt puppenekt:) etter 6mnd! Ikke alle som passer inn i samme mønster....:p
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem