Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Dere som får gutt i år..hva skal han hete??
19:21 26.02.2008
Jeg får en gutt i Juli og funderer så mye på navn om dagen....
Syntes Lukas er veldig fint, men er så sinnsykt mange som heter det og som kommer til å bli kalt det i år....
Vi vet ikke enda, er i uke 22, så har vel litt god tid enda. Vi har tenkt på Marius eller Markus, et navn på M hvertfall. Tror kanskje vi vet bedre når vi har vært på 3D UL og har sett bedre ansiktet på minstemann.
Jeg får tvillinger som skal hete Luke Skywalker og Noahs Ark.
Anonym
Sv: Dere som får gutt i år..hva skal han hete??
17:36 27.02.2008
Vi har også tenkt på markus eller Martin.
Men vi er langt fra sikre...
Har vært innom Adrian og Fredrik også.... Men har ått med meg at markus og Martin samt Marius er navn som går ofte igjen i år så tror jeg skal prøve og finne noe annet... men heldigvis gooood tid igjen:-)
Gutten min skal hete Emil! Har hatt navnet klart i snart ti år. heldigvis er sambo enig :-)
Anonym
23:39 27.02.2008
Jeg hakke bestemt meg enda, de navnene jeg liker best ligger selvfølgelig blant de mest populære, og de blir ikke like fine når han begynner på skolen og halve klassen heter det samme, som Mathias og Sebastian :o) har heldigvis noen måneder igjen på å finne ut av d..
Vi var enige om hvis det ble en jente skulle hun hete Iselin. Men nå vet vi at det blir en gutt... og vi har ingen guttenavn!!! Har en sønn som heter Oliver fra før.
Her var det mange gode tips å får:)
alf???nei stakkar..finn på noe bedre enn d da..huff..alf på en liten beby?d passer ikke ..sorry men..
Anonym
15:37 9.03.2008
Alf er et kjempefint navn! Så har jeg sagt hva jeg mener! Faren min heter det, og jeg kunne godt tenke meg å døpe en sønn etter ham. Om du anonym ikke synes det passer på en baby: Hold det for deg selv! ALLE kan ikke like ALLE navn. Moren min f.eks liker ikke navnet jeg har valgt til gutten vi skal få, og vet du??? Det DRITER jeg i :-P
synes Alf er flott jeg... gammelt norsk navn.. Lillebroren min som er 16 heter det, synes det var litt gammeldags å kalle en baby det da han ble født, men nå tenker vi selv på gammeldagse navn.. har vært innom anton , Alferd, Hermann osv.. så ikke nøl med å kalle han det dere har lyst til!!
Anonym
22:06 28.02.2008
Gutten vår skal hete Kornelius, vi synes det er et nydelig gammelt historisk navn...
Jeg har en liten gutt i magen, og vi har blitt enige om navnet Oliver. Blei bestemt i dag faktisk. Hadde en liste med navn, også strøyk vi ut etterhvert.
Vet ikke hva vi får enda,men listen med guttenavn er ikke lang..syns det er så vansklig med guttenavn..men vi har disse foreløping: Sander, Leander og Nataniel..har en gutt fra før som heter Henrik Andreas( -vet ikke helt om disse guttenavnene passer til henrik?)
Anonym
16:49 2.03.2008
Hehe vi har ikke begynt å diskutere navn enda...
- har bare pratet om etpar, men slått de fra oss.
Tror jeg får kjøpe meg en navnebok, vil gjerne ha et navn med betydning.
-Tror jeg...
Min skal hete Kornelius Kvakk etter grunnleggeren av Andeby.
Anonym
15:03 3.03.2008
Kvakk? var d et seriøst innlegg eller?
Anonym
09:34 4.03.2008
Vi var enige for lenge siden om guttenavn,hadde det derimot blitt en jente hadde det brygga opp til en aldri så liten diskusjon tror jeg:-)Men ultralyden visste gutt og da ble det et smil fra begge med beskjed om at der var det en liten Adrian:-)
Guttenavn er kjempe vanskelig!!! Vi liker Paul godt. Sönnen vàr blir halvt fransk/norsk. Ikke helt like utale pà begge spràk, men det er det vanskelig à finne.. Store söster heter Nina.
Tips taes i mot med takk. Vi vil ikke ha R i navnet og internasjonalt.
Vi får også en gutt i juli. Greit å se hva dere andre har valgt av navn. Da vet jeg i hvert fall hva jeg ikke skal velge. Synes det var veldig kjekt å se at ingen har tenkt på det samme som oss.
Er litt lei av disse "motenavnene" - Lukas, Elias, Mathias, Marcus, Niklas, Nicolai, Oliver, Gabriel.... Så det blir det i hvert fall ikke.
Det er ganske mange fine guttenavn som går på fransk og norsk, da!
Nicolas, Eric, Sebastian, Emil, Maxim .... Er jo også mange fine franske navn som man lettere kan "fornorske"! :-)
Kjenner forøvrig også en som heter Paul og som uttaler det Pål, slik det vil bli i Frankrike, så det er jo også mulig!
Anonym
13:29 30.03.2008
gutten vi har her hjemme heter faktis Eric Sebasthian
men nr 2 har vi ikke klart å bestemme oss for navn enda
Meg og typen har hatt flere netter der vi har hatt navne maraton til langt på natt... Men har aldrig blitt enige..begynte å tro at det ikke var noe håp.. Men i natt kom vi ENDELIG til enighet i ett navn, det eneste navnet vi begge har likt faktisk. Så nå har vi Romeo som ett foreløpig navn til den lille gutten vår.
Begynner faktisk å vende meg til det nå hehe. litt spesielt og ikke så vanlig men tror det vil passe godt til en liten mulatt gutt :D Får se når han kommer i Juli.
Anonym
15:21 9.03.2008
Isak! =) Og fåreløbi e eg visst den einaste så har komt me det forslage;) Å det e jo ein bra ting, får då blir det jo she sååå vanlig.. =)
Anonym
04:46 12.03.2008
Er vel ganske så bestemt på at min lille skal hete Damien. hvis ikke jeg endrer mening helt på slutten da:P
navn e vanskelig... har hele tia trudd at æ har hatt gutte navnet klart vist det blir gutt.. men e jo så mange fine navn så det e så vanskelig.. men det navnet æ har på 1plass e Patrick Andreas. patrick har æ bestandig syns har vært fint.. å barne faren hete Andreas.. å dæm har andreas 4 generasjona i familien hannes så syns liksom vi må bringe det videre..
ellers har æ:
Noha
Elias
Adel
Birk
Hogne
Niclas
det e jammen ikke lett.. men har en sterk følelse av at det blir patrick
Da vi ventet vår første for ti år siden hadde vi bestemt oss for Oliver hvis det ble gutt, vi fikk to jenter med to års mellomrom og fikk ikke brukt det navnet.. Nå ble vi plutselig gravid igjen, og venter gutt denne gang :) Navnet blir IKKE Oliver, he he. Altfor populært for tida. Og vi klarer ikke å bestemme oss for nytt navn.. så lillebror går for tiden under navnet Donald Johan :D
wohooo...ingen som har skrevet william enda!!!det er nemlig det eneste navnet jeg og sambo er enige om... :)
kom på det mens jeg så en dokumentar om bakgrunnen for historien braveheart og william wallace...et sterkt navn,men en fin betydning som funker bra internasjonalt og med etternavnet han skal ha...
også håper jeg virkelig innlegget med luke skywalker og noahs ark lenger opp her var tull...var et til jeg så også,men husker ikke hva det stod der...
Veldig rart å lese alle navneforslagene.
Det er så få av dem som kunne være aktuelle for oss. Kanskje fordi vi er eldre enn gjennomsnittet her??
Jeg liker:
Ola
Lars
Henrik
Sigurd
Sivert
Åsmund
Håkon
Eirik
Einar
Halvor
Et par av dem er jo nevnt over.
Artig at vi har ulik smak :)
Anonym
10:15 18.04.2008
Dette var kjempe fine navn. Vi er nok også litt eldre enn gjennomsnittet her inne. Vår gutt skal hete Henrik. Det sto tilslutt mellom Henrik og Sigurd.
her blir det en Emrik, christoffer eller michael etter sin far. har ingen fine navn som vi kan kalle opp etter. er liksom bare adelsten, birger og sigfred, og jeg synes ikke de var så pene.
men nå vet ikke vi om vi får jente eller gutt da. blir det jente så kommer vi til å kalle ho for Adeleid=)
Buhu, er at mange av navnene vi har på lista er sånne "populære" navn for tiden. Har lyst på et navn som ikke 1/2 klassen det året har. Det skal funke både i norge og sverige så det er ikke hva som helst som kommer på "lista". Men vi har ikke tenkt å bestemme navn nå, men vente til barnet er født så vi kan se hva som passer. :) Men det er greit å ha laget en liste påforhånd så det er lettere å finne det "rette". :)
Utrolig vanskelig å finne et navn som ikker er på topplista, men for øyeblikket liker jeg Bendik ganske godt. Men, kjenner jeg meg selv rett kommer jeg sikkert til å ombestemme meg så fort jeg ser et annet navn jeg liker.
Vi tenkte også på Lukas men sambo var ikke villt begeistret så vi måtte gå i tenkeboksen igjen. Ser ut til at vi har havnet på Eskil, et navn vi begge liker veldig godt :-)
Størstejenta (11år) er langt fra enig og protesterer høylytt over valget, men der har hun neimen meg ikke stemmerett
Har hun ikke stemmerett?? Syns det er litt rart at dere vil kalle sønnen et navn jenta på 11 år syns er forferdelig?!
(Og for å være helt ærlig, er jeg også litt enig med 11-åringen deres...)