GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Si din mening!

Dette forumet er tenkt for å diskutere aktualiteter i media ol.
Vær med i debatten og si din mening!
Når menn kan bli gravide og amme kan jeg godta tredeling av permisjon!!!
01:24 27.02.2008
-Jeg gikk 9 mnd gravid med kraftig svangerskapskvalme og kraftig bekkenløsning
-Jeg var et hormontroll fra den dagen jeg ble gravid til ca 10 mnd etter baby ble født
-Det tok meg 1 år og komme meg etter bekkenlønsingen
-Baby hadde eksem og ammet til baby var 10 mnd

Noenting kan vi bare ikke ha likestilling på og tredeling av permisjon burde være valgfritt. Norge er på ammetoppen i verden og stolt av det, blir dette noe av kan vi bare glemme dette. Permisjonen er fin slik den er og syns nå at regjeringen gjør vel store inngripen i våre liv, snart kan vi vel ikke velge hva pålegg vi skal ha på skiva engang!!!!

Hilsen sint og frustrert
Anonym
Sv: Når menn kan bli gravide og amme kan jeg godta tredeling av permisjon!!!
08:10 27.02.2008
Mannen din har jo ikke noen valgfrihet. Du sier jo at du ikke vil gi den fra deg. Da må det i så fall være at du mener at det bør være kvinnens rett til å bestemme over hvordan permisjonstiden skal fordeles, og at det altså ikke er noe familien i fellesskap avgjør? Det er i og for seg greit å mene det, men de aller fleste her inne påstår at de har blitt enige om fordeligen i fellesskap med mannen sin, og det synes jeg høres usannsynlig ut.
Jømmimømmi
19:23 27.02.2008
amen!
julenissen
18:49 6.03.2008
Mannen din har jo ikke noen valgfrihet. Du sier jo at du ikke vil gi den fra deg.

>> Hvor står det. Det står at hun ikke kan gå skikkelig. At det gjør vondt.

Da må det i så fall være at du mener at det bør være kvinnens rett til å bestemme over hvordan permisjonstiden skal fordeles, og at det altså ikke er noe familien i fellesskap avgjør?

>> Avgjørelsen bør takes i henhold til rådende omstendigheter, f.eks. nettopp at kvinner kan komme til å slite med å komme seg til etter fødselen i noen tilfeller.

Det er i og for seg greit å mene det, men de aller fleste her inne påstår at de har blitt enige om fordeligen i fellesskap med mannen sin, og det synes jeg høres usannsynlig

>> Men er hva du synes høres usannsynlig ut grunnlag for å lage lover som bestemmer hva andre skal gjøre med sine liv? Og om det skulle være riktig, gir det staten rett til å detaljstyre andres liv?
Strangeworld
20:17 2.04.2008
HI, enig med deg!
Anonym
03:39 5.04.2008
Helt enig med hovedinnlegger. Overgrep å velge for alle.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------