Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Jeg har født! ;)
14:31 27.02.2008
Det hele begynte hjemme med smårier lørdag kveld, ikke verre enn at jeg sov meg gjennom natten uten problem. Utover søndag formiddag tok de seg opp og jeg prøvde å holde ut lengst mulig hjemme før jeg dro på sykehuset. Da klokken krøp mot 5 om ettermiddagen fikk jeg litt nok og begynte å kjenne behovet for noe smertestillende :S
Var inne på sykehuset til kl 17.30, fikk konstatert 4 cm åpning og fikk epidural - kom deretter til himmelen. ;)
Var i himmelen i ca 3,5 time til jordmor ble utålmodig og ville ha en fødsel i gang, hadde kun fått 1 ekstra cm i åpning på denne tiden. Hun skrudde ned på epiduralen og "pirket" borti vannposen uten hell i å få hull. Den påfølgende timen var helt intens, riene kom jevnt hvert minutt og etter en time hadde jeg full åpning og kunne presse.
Lille Tamara kom til verden etter 7 press og var akkurat 3000 gr og var 48 cm lang :)
For de av dere som skal føde på KK i bergen, håper jeg at dere får samme jordmor som vi fikk, heter Linn Kristin og vi kunne ikke vært i bedre hender, all skryt til henne! :)
Jeg takker for meg og koser meg med nurket, lykke til videre alle sammen :)