GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Prematur - debatten

Er det slik at når man selv ble født prematur, så er det stor sjanse for at man føder et prematur barn?
22:27 27.02.2008
da jeg ble født så veide jeg hel 1.6 kilo. Ikke mye nei og lå i kuvøse i 3 måneder før jeg fikk dra hjem. Mamma husker ikke hvor tidlig hun fikk meg. Hun stressa også en del da hun gikk gravid. Kan dette være arvelig? Jeg er en aktiv type, som MÅ HA noe å gjøre hele tiden, klarer ikke å slappe av, er det stor sjanse for å føde før tiden da?
mammatilsommeren
Sv: Er det slik at når man selv ble født prematur, så er det stor sjanse for at man føder et prematur barn?
21:52 17.04.2008
Hei. jeg ble også født for tidlig selv, og moren min hadde svangerskapsforgiftning med lillebroren min. Jeg fikk selv prematurt i fjor og er nå gravid på nytt. Legen har hele tiden fortalt meg at det er arvelig og at risikoen blir større når din egen mor hadde det selv, blir derfor ekstra godt følg opp og må ta blodfortynnende fra uke 20, for barnets del.

Tror ikke det at du er aktiv har noe å si i forhold til om det blir prematurt, var selv i 300 som det heter men roet helt ned da jeg ble innlagt. greide liksom å forandre på tankegangen.

Men det er ingen garanti at det blir verken på den ene eller den andre måten. man må nesten bare ta en dag av gangen, og gjøre det beste utav situasjonen.
Junipusen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------