Dette forumet er tenkt for å diskutere aktualiteter i media ol.
Vær med i debatten og si din mening!
Hva synes dere om Anniken Huitfeldt?
09:41 29.02.2008
Hva synes dere om at Anniken Huitfeldt har blitt ny barne- og likestillingsminister? Personlig er jeg svært skuffet for hun er jo imot 3-deling av permisjon.. Så da er vel det slaget tapt for denne gang..
Hun er ikke imot 3-deling av permisjon, men hun er imot 3-deling med LENGDEN på dagens permisjon. Altså, hun ønsker en 3-deling av permisjon, men vil da legge til uker slik at mor ikke "taper" uker sammen med barnet. Da vil mor fortsatt ha like lang perm som nå, og i tillegg vil det være en utvidelse av det 6 obligatoriske ukene til far.
Det kan være greit å sette seg inn i politikken før man uttaler seg om den:)
Joda, jeg vet at hun ønsker å utvide fedrekvoten uteover permisjonen som allerede er i dag. Men jeg er likevel uenig med henne. Jeg synes permisjonen i dag er lang nok, og at vi ikke skal prioritere å gjøre den lengre, men heller sette av en tredel til far først. Synes et års betalt permisjon er kjempelenge, jeg. Blir fryktelig dyrt hvis vi skal gjøre den enda lengre.
Ja, jeg har barnet i fokus (regner med du var ironisk), men jeg prøver å tenke helhetlig og realistisk. Familiepolitkk handler jo ikke BARE om permisjon, og pengene kommer jo ikke ut av et hull i veggen. Jeg tror det er utopisk å få til en enda lengre permisjon pga. de store kostnadene. Dagens ordning er veldig, veldig bra, bare så synd at så få menn tar ut mer enn 6 uker (synd for BARNET - barnet i fokus!). Synes det hadde vært flott å få røsket opp i dette. Da vil det selvfølgelig være noen som må ut i jobb allerede etter 6 måneder, men jeg synes ikke det egentlig er verdens undergang, når man veier opp mot de positive konsekvensene av dette.
Men nå skulle vi jo ikke diskutere permisjon mer, var det ikke så? Tror en del her inne holder på å få angst av hele greia :).
Er det noen som har noen andre synspunkter på den nye statsråden?
Heilt sia eg hørte nyheten om at ho skulle bli så har eg prøvd å plassere ho...veit eg har hørt navnet, og ser for meg ei med lyst hår..men KLARER ikkje plassere ho!! Og det irriterer meg..