GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Seteleie debatten

Her kan dere som har babyen liggende i seteleie utveksle erfaringer på hvordan eventuelt snu babyen, ved hjelp av helsevesenet eller kjerringråd. Dere kan også diskutere hvordan de forskjellige sykehusene forholder seg til keisersnitt, om man tar keisersnitt eller ikke.
Det er ikke så farlig å føde i seteleie som det noen ganger kan virke som. I dag blir både mor og barn målt før fødselen, slik at man vet hvilke marginer man har å jobbe med.
Riktig lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Seteleie med første = seteleie med nr.2?
23:12 29.02.2008
Måtte ta KS da førstemann satt bestemt i seteleie og mitt bekken var altfor lite til å få ungen ut (3800g) meget misfornøyd med å ikke få føde naturlig... nå har jeg litt skrekken for at det samme vil skje igjen??

Noen som vet om det er høyere risiko for seteleie med nr2 også hvis man har det på førstemann???
alenemoder1snart2
Sv: Seteleie med første = seteleie med nr.2?
10:42 28.04.2008
Har hørt at det er større sjangs for et seteleie når du har hatt det før! Men noen som vet hvor stor sannsynligheten er?
okt08
23:25 1.05.2008
Iflg. min lege er det høyere risiko for seteleie dersom man allerede har hatt en baby i seteleie. Min første lå i seteleie frem til dagen før han ble født. Nr. 2 ble født i seteleie. Iflg. legen kan formen på livmoren være avgjørende for om babyen blir liggende i seteleie.
Anonym
12:13 2.05.2008
Legen min og JM sir der er større risiko, men det kommer ann på grunne til seteleiet. Noen babyer ligger seg i seteleie fordi bekkenet har god pasform for rumper, andre er det tilfeldigt og andre igen har en livmor som passer for seteleie.
Min først lå i sete og nå gjør nr 2 det og. Har 7 uker til termin så babyen i magen kan fremdeles rekke å snu seg. Jeg har bare ikke mye tro på det, men håper!!!!! Skal ha KS om den ikke snu seg og det vil jeg ikke. Nok med et KS med første mann.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------