GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Jordmor der jeg bor

Er jordmortjenesten god nok der du bor?

Det er nedfelt i lovverket at kommuene skal tilby kvinner i som ønsker det jordmortjeneste. Kommunen har ansvar for å planlegge, organisere og legge til rette for at helsetjenesten og helsepersonell kan oppfylle de kravene som er fastsatt i eller i medhold av lov eller forskrift, jf. lov om helsetjenester i kommunene §1-3 og 1-3a.

Dette er en lov som i stor grad ikke har blitt fulgt opp, med det resultat at det er mange som ikke har jordmor der de bor i landet vårt. Er du blant dem, så benytt deg av denne debatten og fortell om hvordan du har det, så skal vi i BarniMagen bringe det videre til de styrende myndigheter så noe kan skje!

Vil bare minne om at det ikke er lov å nevne helsepersonell ved navn på sidene våre, selv om det også er positivt.
Her er listen over alle kommunale jordmødre i landet
Vennlig hilsen jordmor Siri
Stavanger
09:30 1.03.2008
Jeg er snart 31 år, og gravid for første gang. Jeg har allerede en Jordmor/spesialist i kvinnesykdommer, som jeg har hatt i mange år. Men er usikker på om han er den beste for meg nå. Han begynne å bli gammel, å kontoret hans eg veldig nedslitt o.l. Jeg er som sagt gravid for første gang, eldre enn normalt og veldig nervøs og redd for dette nye. Derfor er jeg opptatt av at legen min bør ha det siste innen teknologi og opplæring. Er det noen som ha tips om gode jordmødre i Stavanger?
Sinderella
Sv: Stavanger
19:29 12.03.2008
Vil på det sterkeste anbefale deg å ta kontakt med Mamastork. Fantastiske damer.

Sjekk ut hjemmesiden deres:

www.mamastork.no
Lena09
Sv: Stavanger
17:36 22.03.2008
Hei!

Ta kontakt med Eiganes Helsestasjon så får du jordmor via kommunen. De har ikke noe teknisk utstyr så du får ikke ul eller andre ting der, men de er kjempeflinke og lett å få tak i om det er noe.. Dersom du ønsker privat oppfølging har jeg dessverre ikke så mange tips, jeg var hos dr. Eli Smedvig som har kontor i Hillevåg på ultralyd og hun virket veldig koselig - regner med hun gjør vanlige svangerskapskontroller også...
Pearl 33 + junigutt!!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------