GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Si din mening!

Dette forumet er tenkt for å diskutere aktualiteter i media ol.
Vær med i debatten og si din mening!
Jeg er imot tredeling av permisjonen
20:17 2.03.2008
fordi: basert på MIN familesituasjon.
Jeg ammet min sønn fortsatt 12 ganger i døgnet (inkludert natt) når han var 1 år. Ja det er mye men det var nødvendig pga matallergi (anbefalt av legene på sykehuset). Jeg tok ekstra permisjon uten lønn i 5 ekstra mnd fordi jeg ikke kunne være borte fra han lengre tid av gangen. Jeg begynte å jobbe når han var 17 mnd ( 60% og med 2 timer lønnet ammefri per dag).Men han hadde vært 11 mnd hvis jeg IKKE hadde tatt ekstra perm, hvordan skulle det la seg kombinere med amming 12 ganger i døgnet. Min jobbsituasjon er at jeg har 1 times pendling hver dag, og det var umulig å kombinere med ammefri da. Nå når han snart fyller 2 år og jeg ammer fortsatt ,det fungerer bra. Jeg kan ikke forstå hvordan amming og mamman tidlig ut i jobb kan kombineres. + at jeg syntes ikke man skal presse mannfolka til å være hjemme hvis de ikke vil. Min mann er en flott far selv om han ikke mater, skifter bleier og triller turer med vogna.Han tok de 5 ukene på en betingelse og det var at jeg skulle være hjemme med ulønnet permisjon. Det er ikke alle menn som er så moderne, men rett og slett lært hjemmefra fra de var små at det er mamman som ordner slikt.
La det være valgfritt, alle familier er forskjellige og har forskjellige behov. Hilsen meieriet
Anonym
Sv: Jeg er imot tredeling av permisjonen
21:39 2.03.2008
Enig!
Kver familie bør få bestemme sjølv ka som passer for dei!
Som hi sa: "La det være valgfritt, alle familier er forskjellige og har forskjellige behov."
lilledrue
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------