Si din mening om kontantstøtten, foreldrepermisjon, barnehageplasser eller andre temaer innen familiepolitikken.
La familien selv bestemme delingen
22:43 2.03.2008
Er sykepleier i en travel hverdag på et sykehjem i kommunens regi med skiftarbeid.
Har 2 svangerskap bak meg med kraftig bekkenløsning. Fungerer hjemme med barna, men er ikke i stand fysisk til å jobbe i 7.5 timer daglig i full stilling etter kun 6mnd permisjon. Vi står og går på jobb hele dagen. Enkelte dager er det så travlet at vi ikke har tid til en halv time pause.
Det vil ta seg ut at jeg trøtt etter natteamming og nattevåk skal komme på jobb og dele ut livsviktige medisiner. Ta meg av pasienter ukonsentrert fordi jeg er trøtt.
Greit at far da må steppe inn om natten slik at jeg kan sove. Men jeg er iallefall slik at det er jeg som våkner først når babyen gråter om natten. Da ligger jeg å venter på at faren skal stå opp, trøste barnet og få det til å sove igjen. Roer meg ikke selv før jeg vet at barnet sover. Kall meg gjerne hønemor. Men instinktene mine er bare sånn.
La familien selv bestemme hvem som skal være hjemme når. Synes Stoltenberg sine kommentarer er bra. La far få lenger permisjon, og la mor beholde dagens permisjonstid.
Dersom en utvidelse av permisjonen blir slik jens vil, hjelper det også oss som får barn tidlig på året og må vente på barnehageplass i august. Da slipper vi å skaffe barnepass i noen få mnd eller ta ulønnet permisjon før barnehageoppstart.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem